![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Tre menn av marokkansk opprinnelse ble lørdag pågrepet i Malaga etter en falsk bombetrussel mot et fly fra Sterling Airlines. De tre var alle passasjerer ombord i flyet, som kom fra Stockholm-Arlanda.
En falsk bombetrussel fra tre passasjerer av marrokansk opprinnelse førte til full terroralarm før Sterling Airlines fly fra Stockholm landet på flyplassen i Malaga lørdag. De tre hadde oppført seg noe "merkelig" og fremsatt en bombetrussel mot flyet de selv reiste med. - Min kamerat har en bombe på seg, skal den éne av de tre ha fortalt kabinpersonalet ombord i Sterlingflyet. Dette førte til full alarm på flyplassen i Malaga og da 737-maskinen fra Stockholm landet kloken 11.38 var både sikkerhetspersonell, politi og brannvesen tilstede. De tre "bombemennene" ble pågrepet av spansk politi og tatt inn til avhør, melder expressen.se. Passasjerene varslet først ved landing De rundt 100 passasjerene ombord i flyet fikk først varsel om hva som hadde skjedd etter landing. Flykapteinen mente det var snakk om en bisarr spøk da han ble avrslet av kabinpersonalet om trusselen. - Jeg vet ikke hvordan han kunne vite at det var en spøk. Men det finnes standardprosyderer for hvordan den type ting skal håndteres. Jeg er sikker han gjorde rett, sier Sterlings kommunikasjonsdirektør Niels Brix til den svenske avisen. De tre pågrepne var alle i 20 til 25 års alderen og av marokkansk opprinnelse. Nå må de forklare seg for spansk politi - samt forberede seg på et rettslig etterspill av denne "bombespøken" |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bombetrussel mot SAS-fly - 22/1 | Solguden | Småprat | 2 | 22-01-2016 13:56 |
Bombetrussel mot fly på ARN | LNv22 | Flyforum | 3 | 09-12-2014 13:58 |
Bombetrussel mot Norwegian-fly på Kanariøyene | Hpkris | Småprat | 4 | 14-12-2013 01:05 |
Bombetrussel mot fly på torsdag | anders320 | Flyforum | 0 | 21-11-2007 12:21 |
Bombetrussel mot Oslo-fly ikveld | DY | Flyforum | 6 | 09-05-2005 10:46 |