![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Noen som kan anbefale et flyselskap til Sydney (økonomi), hvis prisen ellers er lik?
Noen nye modeller på ruten kanskje Ser prisen stort sett ligger på 15k fra OSL ved avreise 28. des. Ved avreise fra FRA ligger prisen på 10k. Ryan air ned koster ca 1000. Hvorfor så stor prisforskjell? S |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
prisene er forskjellig i de forskjellige markeder, derfor kan prisen være én i Tyskland og en annen i Norge. Skal du fly Ryanair ned, husk at de flyr til Hahn og ikke Frankfurt der flyet videre drar fra. Kommer du ikke i tide - sist uke var det f.eks. tåke på Hahn og ingen fly kom ned - står du der (gjerne på TRF) med en billett til SYD som er helt verdiløs...
Har du sjekket verden-rundt-priser?? Norske Australia-studenter bruker gjerne RTW-billeter til Australia - det er jo nesten det samme om du flyr østover eller vestover. Star Alliance har noen ganske gode RTW-tilbud - og Air New Zealand skal visstnok være bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Newcomer
|
![]()
Takk for svar. Kan jeg søke på priser på RTW på nettet? På sas.no?
Hva med visum til AUS når jeg booker online? Må jeg søke ambasaden manuellt da? S Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Visum må du skaffe deg selv. Sjekk www.star-alliance.com for RTW, eller ring 05400
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Turist- og korttidsvisum kan du skaffe på
http://www.eta.immi.gov.au/ koster deg 20 australske $
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]()
Jeg fløy Osl-Lhr-mel for litt under 12 000 i sommer. Vil anbefale BA, var en hyggelig opplevelse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Eller www.norway.klm.com
Priser ned til 9600 pluss avgifter. Via Kuala Lumpur med Malaysian |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
My bra å fly med. har selv bodd i Briz Vegas (Brisbane) i nesten to år og konklusjonen etter seks tur returer er QANTAS!!!! Singapore airlines blir for stivt for meg og Qantas har utmerket service, underholdning, plass og mat.
Når det gjelder priser er vel ingen spesielt billig eller dyre. det kommer helt ann på kampanjer og hvilke booking portaler du benytter. Visum søkes elektronisk og du får svar på noen minutter. Bare husk at Australia er drit strenge på Visum kontroll. I passkontrollen blir du ofte stående i 5-10 min og du vil ikke tro hva de veit om deg og kan kryss forhøre deg om!
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg bor for tiden i Sydney (4år nå) og har reist utallige ganger hjem til Norge. De beste tilbudene i Norge får man hos STA Travel eller Kilroy (Ungsomsstudentbilett), og som Martin sier, Qantas er et bra selskap! De har sammen med BA (hos STAKilroy) ofte kampanjer på OSL-LHR-LAX-SYD-SINBKK-LHR-OSL, rundt 10000 kroner. Men mulig disse bilettene ikke finnes rundt juletider. Ellers vet jeg AF og QF har hatt gode tilbud, rundt 8000 kroner (også STAKilroy).
Hvis dette er en tur som er "en gang i livet" så vil jeg anbefale å prøve å få en billett med SKNZ OSL-LHR-LAX-PPTRARNAN-AKL-SYD, bare for å ha vært i stillehavet (Vanvittig fint), og fly tilbake til OSL med TG via BKK og ARN (Også STAKilroy). Ulempen er at man ikke får PTV, men hvis destinasjonen teller i fohold til flyselskap så anbefaler jeg NZTG på det sterkeste. (rundt 12000 kroner da jeg reiste for 2 år siden) SIA er også et bra selskap på økonomi, men det er utrolig trangt ombord på deres 744 som går SYD-SIN og SIN-FRA. SIN-CPH er med en 772ER som har 5 cm mere benplass! For all del: KJØP GJENNOMGÅENDE BILLETT!!!!!!!! Hilsen Karl i Sydney ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Du flyr selvfølgelig med Malaysia Airlines! Men den datoen der blir ikke enkel...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Selv om Thai ikke har ptv er de absolutt å anbefale! De har en helt rå beinplass også i økonomiklassen! Mye god mat og drikke var det også. Connection i Bankok gikk også smertefritt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Reiser heim på onsdag fra Australia. Turen går fra Melbourne med Qantas til Singapore, og videre med KLM til Amsterdam. Ser fram til QF turen!
Min visumsøknad for Australia var på forøvrig 16 sider! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ikke noe ETA på deg skjønner jeg...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Vet noen hvor jeg kan søke på jordarundt billetter? F. eks denne routingen:OSL-LHR-LAX-PPT-RAR-NAN-AKL-SYD. Jeg har tenkt meg til Melbourne i løp av neste år. Kan like godt ta en jordarundt når du er halvveis. Får du bonuspoeng på jordarundt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Joda, men du bør da kun holde deg til en allianse. Frøktelig mye poeng siden bill. er basert på en "høy bokstavklase". Den kombien du nevner her er kun mulig med NZ. Og da blir det "Around the world med Star ".
Har vært på noen slike turer. NZ flyr så vidt jeg vet LAX-PPT-RAR-NAN. Hvis du skal ha et råd , tilbring mest mulig tid i RAR på ev. bekostning av NAN. Dårlig med tid, drop NAN og gå rett til AKL. Har vært tre ganger på RAR også PPT-NAN. Trenger du tips senere kontakt meg. I tillegg, NZ er herlig......... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Newcomer
|
![]()
Takk for mange gode råd og tips.
Har blitt tilbudt tur med Asiana til SYD til ca 10k med avgifter. Noen som har erfaring med dette flyselskapet? Ellers så er KLM billigst ca 11,6k hvis jeg drar 31/12 da. Snuff |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SVG-SYD i BA F | CrtochRocket | TripReports | 39 | 15-09-2016 12:52 |
TG472 SYD til BKK (27/6) | thorhansen | Flyforum | 4 | 27-06-2014 13:49 |
ARN-SYD 19.200 SEK / OSL-SYD 17700 NOK i C-klasse | Discus | Reiseforum | 2 | 30-12-2009 11:11 |
Flyselskap til 1 krone | LN-BEF | Flyforum | 1 | 03-11-2009 12:29 |
DL til SYD | LN-MOW | Flyforum | 5 | 18-12-2008 20:32 |