Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 10-08-2011, 03:56   #1
LN-REF
ScanFlyer Gold

LN-REF's Avatar

Widerøe God Onsdags Morgen fra Nordvestlandet, det er Crew Change dag!

God Onsdags Morgen fra Nordvestlandet, idag er det er Crew Change dag!

Så da blir det å fly fra Ålesund til Bergen med SAS sin B737-600 (LN-RCW), videre til Aberdeen med Widerøe sin Dash8-400 (LN-WDF) og så Eastern Airways sin Saab 2000 til Newcastle...
Old 10-08-2011, 04:01   #2
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Default Re: God Onsdags Morgen fra Nordvestlandet, det er Crew Change dag!

God onsdag fra Asiana sin first lounge i ICN. Turen går med United til NRT i first (oppgradering var tilgjengelig mot betaling fra business).Synes denne loungen her virka noe stusselig, men er vel fordi jeg bruker den som er i concourse A og ikke i hovedbygget som sikkert er mye bedre.

De inkompetente fjolsa i innsjekkingsskranka hevdet at jeg trengte visum til Japan, men det løste seg etter en telefonn. Trodde de hadde en database for slikt.. Samtidig studerte de mitt amerikanske studentvisumet nøyere enn bildesiden i passet. Merkelig. Jaja.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2011, 06:46   #3
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club

sirpjalle's Avatar

God morgen fra Forus!

Tilbake på jobb etter ha vært hjemme med sykt barn i går.

Kan ikke skryte over været gitt. Pissregn som kommer i byger. Blir vel ikke til at jeg får malt ferdig denne uken heller da!

Ha en fin dag forumister!
Old 10-08-2011, 07:49   #4
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

God morgen fra Løkkeveien...hvor etter kraftige regnbyger tidligere solen nå skinner - travle dager i prosjektet ble sittende til midnatt i går med arkitektur. Ha en flott dag
Old 10-08-2011, 07:59   #5
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

God morgen fra Oslo...hvor det virker som sommeren er over. Flott opplevelse hos Alex Sushi i går, og var også i det litt mer vågale hjørnet og spiste både kråkebolle og hvalcarpaccio. I kveld blir det å kose seg hjemme med litt god mat og drikke, så må en tur innom Centra etter jobb. Ha en fin dag
Old 10-08-2011, 08:17   #6
ENGM 911
ScanFlyer Rusty

ENGM 911's Avatar

Møkkavær har vi hatt i nesten hele sommer og denne dagen er ikke det spor bedre. Bare å hyle innpå noen kopper kaffe så dagen får begynt. Herlig sommer ja.
Old 10-08-2011, 08:59   #7
svetho
ScanFlyer Blue

svetho's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
De inkompetente fjolsa i innsjekkingsskranka hevdet at jeg trengte visum til Japan, men det løste seg etter en telefonn. Trodde de hadde en database for slikt.. Samtidig studerte de mitt amerikanske studentvisumet nøyere enn bildesiden i passet. Merkelig. Jaja.
Betryggende å vite at de "inkompetente fjolsa" gjør jobben sin da....

Er bedre å ta en telefon å sjekke slikt, siden de (tydeligsvis) ikke har det tilgjengelig på sin data.

SVETHO
svetho is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2011, 09:53   #8
Utflyttet
Ute på tur

Morn fra Senator-loungen til Swiss i Zurich. WLAN-nettet her går opp og ned fortere enn trusene kvadraturen i Oslo... men straks bærer det på hvalsafari.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2011, 10:40   #9
Hermann SF
ScanFlyer Silver

Morn fra Crickelwood i London! Dag 3 byr på enda mer sightseeing, og opptøyene holder seg heldigvis unna oss. Eller, vi holder oss unna dem. Overskyet! Trives veldig i denne storbyen, og har allerede planer om ny tur

Ha en fin dag !
Hermann SF is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2011, 10:54   #10
Ståle
Amatør

Ståle's Avatar

Trøtt i trynet idag, noe jeg ikke er helt alene om ser det ut til da kaffemaskinen snart går tom for næring.

Pisskaldt og vått ute, frister å ta en tur oppom NMJ etter jobb og bygge litt på anlegget ikveld. Prøv å ha en fin dag!

Since 01.02.2007
Ståle is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2011, 11:11   #11
Halvorsn
ScanFlyer Molded

Halvorsn's Avatar

Mornemorn fra Kvinnan Camping! 45 mil i bil i går, så godt med mye søvn. Idag går turen videre herfra og opp via RRS, Tydalen for å ende opp ved TRD. Får se om jeg finner meg campingplass i natt også, eller om det blir en kjølig affære i telt.
Old 10-08-2011, 11:24   #12
TOS_EBG
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Utflyttet View Post
Morn fra Senator-loungen til Swiss i Zurich. WLAN-nettet her går opp og ned fortere enn trusene kvadraturen i Oslo... men straks bærer det på hvalsafari.

-A
Ikke så mange rapporter med SQ A380 i C her, kanskje du kan dokumentere litt?
Old 10-08-2011, 12:44   #13
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

God dag fra vakre Helsinki! Nyter livet på kafé på Esplanaden.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2011, 13:04   #14
imm
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
God onsdag fra Asiana sin first lounge i ICN. Turen går med United til NRT i first (oppgradering var tilgjengelig mot betaling fra business).Synes denne loungen her virka noe stusselig, men er vel fordi jeg bruker den som er i concourse A og ikke i hovedbygget som sikkert er mye bedre.

Ja snakk om å være inkompetent fjolls. Sikkert første dag på jobb eller noe sånnt. For enhver på innsjekk i ICN burden jo kunne på rams at norske borgere (hvis du er det), ikke trenger visum til Japan.
Og sånnt er jo tull å sjekke opp. Det eneste de risikerer er å få deg i retur (hvis visum var påkrevd, og du ikke hadde det), og å få en bot på ca 20.000 kroner. Merkelig, jaja.

Ellers er det tilbake på jobb etter å ha hatt fri et par dager. Har syklet mye de siste dagene, og er ør i hele kroppen. Deilig å komme seg på jobben og slappe av litt
Old 10-08-2011, 14:04   #15
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Her er man tilbake på jobb etter en deilig dag i Danmark i går. Hadde med de håpefulle til Fårup Sommerland. Deilig vær og god temp var det, og så fikk man jo handlet litt underveis. Gjorde et røverkjøp på Superbest i Hjørring. 2 flasker Amarone Villalta som koster 290 kr stk på polet; 2 for 250 kr der. Det er da man ergrer seg over norske tollkvoter.

I dag er det kontortjeneste før det blir laaaangt møte i kveld. I kveld blir det dansk rugbrød med dansk pålegg til kvelds! Glær mæ!

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2011, 03:50   #16
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by imm View Post
Ja snakk om å være inkompetent fjolls. Sikkert første dag på jobb eller noe sånnt. For enhver på innsjekk i ICN burden jo kunne på rams at norske borgere (hvis du er det), ikke trenger visum til Japan.
Og sånnt er jo tull å sjekke opp. Det eneste de risikerer er å få deg i retur (hvis visum var påkrevd, og du ikke hadde det), og å få en bot på ca 20.000 kroner. Merkelig, jaja.

Hehe var nok bare jeg som irriterte meg litt over det der og da. Dog synes jeg det var merkelig at de studerte det amerikanske studentvisumet jeg hadde. En skulle tro det bare var a sjekke TIMATEC databasen, men men om de ikke hadde det.

Dog sa ble jeg grillet mer i den japanske immigrasjons og tolkontrollen enn det jeg ble i USA. I USA var det bare et par enkle sporsmol, men her ble det mer detaljert gitt.

La forresten merke til at jeg tok ut hele 100k YEN I gar. Sjekka valutakursen naermere na og fikk meg et lite sjokk. Hehe. Trodde JPY var omtrent like mye verdt som KRW, men der tok jeg grundig feil gitt. Jaja far veksle det tilbake til NOK nar jeg kommer hjem, for hadde vaert greit a ha noe av det.
Hypern is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules