Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 07-08-2011, 22:20   #1
Sondbjo
ScanFlyer Gold

Default Tur til Minsk med Air Baltic?

Jeg skal til MSQ på onsdag med Air Baltic Jeg skal få visum på flyplassen å prøver og få tak i invitasjon og tourist voucher... Jeg har prøvd et selskap allerede(hotels in minsk) men, de svarer ikke :O Noen som hvet om noen andre selskap som svarer raskt og som er et seriøst selskap? Begyner og bli dårlig tid nå!

Det er satt opp en Fokker 50 på ruten mellom RIX-MSQ er de trygge å fly med da? Grunnen til at jeg spørr er at SAS allerede har kvittet seg med sine... Jeg er litt små nervøs mot småfly

Hva kan jeg gjøre i Minsk i 2 dager? Er det noen som har vært på en guidet tur som kan anbefales?

Takk for svar
Sondbjo is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2011, 23:43   #2
Geffelator
Business Jockey

Geffelator's Avatar

Air Baltic Re: Tur til Minsk med Air Baltic?

Nå vet ikke jeg hvor du skal bo, men jeg har hatt en del netter i Minsk og da har vi alltid bodd på Hotell Minsk. De snakker høvelig bra Engelsk og jeg tror muligens du kan forsøke å ringe dem angående turistvisum til Hviterussland.

De gangene jeg har vært der, 50+ ganger så har vi bare fått visum i passkontrollen direkte, men så er vi der bare på nightstop så det er mulig reglene er litt enklere for oss.

Når det gjelder sightseeing så har de fleste hotellene så vidt jeg vet mulighet til å booke folk inn på diverse sightseeing turer som tar en rundt i byen til forskjellige attraksjoner. Eller så kan man se mye bare ved å rusle rundt i byen evt ta t-bane som er billig og enkelt. Desverre så får man ikke så mye respons på Engelsk utenfor hoteller og turist attraksjoner, så sånn sett kan det være greit å reise på organisert tur hvis ingen i reisefølget snakker Russisk.

Ett lite tips, veldig greit å spørre hotellet om de kan organsiere transport fra flyplassen til hotellet slik at noen venter ved ankomst, da taxi i Minsk i følge mine kilder ikke er spesielt trygt for turister.

Sist men ikke minst,
Når det gjelder airBaltic Fokker 50 så trenger du ikke å føle deg utrygg på noen måte. Det er ett veldig trygt fly selv om det begynner å dra litt på årene. Jeg fløy airBaltic Fokker 50 t/r Minsk senest for noen timer siden og følte meg 100% trygg hele turen.

PS: Fokker 50 med maks avgangsvekt på 20 820kg er ikke klasifisert som småfly
Geffelator is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2011, 00:09   #3
Sondbjo
ScanFlyer Gold

Default Re: Tur til Minsk med Air Baltic?

Jeg reiser alene til MSQ og tenker på å leie bil. Kansje jeg ordner med transport om leiebil blir for dyrt... Jeg vill ha visum fordi jeg samler litt på dem Passet mitt er fra januar er nesten helt fult (bare 4 sider igjen, mest stempler og 3 visum...)
Old 10-08-2011, 04:01   #4
Sondbjo
ScanFlyer Gold

Default Re: Tur til Minsk med Air Baltic?

Jeg fikk dessverre ikke invitasjon i tide Da går nok denne turen i vasken... Jeg sente mail til ett selskap 2.august å spurte dem om de kunne gi meg invitation men, de svarte ikke. Jeg fikk svar fra ett annet jeg prøvde men, da hvar det for sent. Kan jeg søke om å få pengne for flyreisen tilbake på reiseforsikringen? Det er snakk om 1650 kr så hadde vært fint å fått dem tilbake! Jeg fikk også oppgradert en veg til MSQ på Optiontown så det er ekstremt ærgelig at de ikke svarte meg.(invitasjons kontoret)
Reply

Posting Rules