![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg skal til MSQ på onsdag med Air Baltic
![]() Det er satt opp en Fokker 50 på ruten mellom RIX-MSQ er de trygge å fly med da? Grunnen til at jeg spørr er at SAS allerede har kvittet seg med sine... Jeg er litt små nervøs mot småfly ![]() Hva kan jeg gjøre i Minsk i 2 dager? Er det noen som har vært på en guidet tur som kan anbefales? Takk for svar ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Business Jockey
|
![]()
Nå vet ikke jeg hvor du skal bo, men jeg har hatt en del netter i Minsk og da har vi alltid bodd på Hotell Minsk. De snakker høvelig bra Engelsk og jeg tror muligens du kan forsøke å ringe dem angående turistvisum til Hviterussland.
De gangene jeg har vært der, 50+ ganger så har vi bare fått visum i passkontrollen direkte, men så er vi der bare på nightstop så det er mulig reglene er litt enklere for oss. Når det gjelder sightseeing så har de fleste hotellene så vidt jeg vet mulighet til å booke folk inn på diverse sightseeing turer som tar en rundt i byen til forskjellige attraksjoner. Eller så kan man se mye bare ved å rusle rundt i byen evt ta t-bane som er billig og enkelt. Desverre så får man ikke så mye respons på Engelsk utenfor hoteller og turist attraksjoner, så sånn sett kan det være greit å reise på organisert tur hvis ingen i reisefølget snakker Russisk. Ett lite tips, veldig greit å spørre hotellet om de kan organsiere transport fra flyplassen til hotellet slik at noen venter ved ankomst, da taxi i Minsk i følge mine kilder ikke er spesielt trygt for turister. Sist men ikke minst, Når det gjelder airBaltic Fokker 50 så trenger du ikke å føle deg utrygg på noen måte. Det er ett veldig trygt fly selv om det begynner å dra litt på årene. Jeg fløy airBaltic Fokker 50 t/r Minsk senest for noen timer siden og følte meg 100% trygg hele turen. PS: Fokker 50 med maks avgangsvekt på 20 820kg er ikke klasifisert som småfly ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg reiser alene til MSQ og tenker på å leie bil. Kansje jeg ordner med transport om leiebil blir for dyrt... Jeg vill ha visum fordi jeg samler litt på dem
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg fikk dessverre ikke invitasjon i tide
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
airBaltic med Eithad codeshare til skandinaviske destinasjoner | Someone | Småprat | 1 | 02-12-2013 14:54 |
Kort rapport om helgetur til Tbilisi med Air Baltic | robertaas | TripReports | 21 | 25-11-2012 11:27 |
Tur til NYC i oktober med Air France | Vede | Reiseforum | 23 | 30-05-2012 23:35 |
air baltic med 757 på osl? | jameson82 | Register- og ATC-Forum | 1 | 18-02-2011 14:06 |
Air Baltic B733 med winglets | Trety | Flyforum | 4 | 18-12-2006 18:16 |