![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Det jeg tenker på er den tidligere nevnte at man får business class seating på Thai maskinen BKK-SIN når man booker SAS OSL-CPH-BKK-SIN i economy extra.
Jeg kikker litt på en tur til Singapore og har da lyst til å går for eco ekstra grunnet kostkontroll fra kona om dagen. Da ser jeg at på flighten BKK-SIN så kan man velge mellom to priser på den ene flighten og da er den ene med flightnummer SK8600 og den andre TG409 (noen hundrelapper dyrere), er det dette som avgjør om man får business eller economy cabin? Mulig dette ble klønete formulert men vi prøver.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Upgrading of SK Economy Extra passenger travelling on TG
Passengers booked in SAS Economy Extra Class, Y- or S-class, between BKK and HKG/KUL/SIN v.v are entitled to be seated in Thai Airways Business Class if space available, in connection with SAS Intercontinental flights. Dette gjelder altså ikke B-cl, noe mer info om dette har jeg ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Mener også at booking må være på sk-nummer og du kan ikke ha stop-over i bkk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg tar opp denne tråden igjen da jeg måe en tur til vårt Singapore kontor og vi får ikke reise business.
Er det noen som vet noen triks eller lignende for å får business sete BKK-SIN ved kjøp av eco extra billett? Får man valgt seg business sete ved booking - eller er det "oppgradering" der og da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Jeg snakket med en på 05400 nå og hun trodde det hadde rablet for meg, og hadde aldri hørt om dette. Hun prøve å fortelle meg tre ganger at Thai ikke hadde eco extra hvor jeg responderte nettopp. Hun foreslo ganske surt på slutten at jeg lett kunne oppgradere for poeng (noe jeg sjeldent har opplevd som enkelt) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Takk
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Jeg bestilte en billett til Auckland med SAS og Thai i Economy Extra på sas.no og ringe opp noen dager senere til SAS og fikk ordnet dette uten problemer. Så jeg måtte ikke gjøre dette ved booking.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Ville også ordnet dette innenfor de 24 timene en har å kansellere på for å ikke bli sittende med en billett du ikke kan refundere 100% og må bli sittende i eco. Men du fikk altså ordnet dette for 30 kr i avgift, og ikke 400 kr? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Men får men ikke velge setene på BKK-SIN flighten når man bestiller på sas.no da? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hmff.. Jeg booket nå og ringte SAS, de hadde aldri hørt om dette, men skulle ringe meg tilbake.
Jeg så forøvrig nå at billettene er "B" - er det da ikke noen upgrade? Mulig litt dumt spørsmål - men hvordan får jeg S eller Y, jeg har booket på SAS.no |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ring og be om å få betale mellomlegget mellom B og S (men ikke sikkert det er verdt det). Neste gang booker du på Wideroe.no og skriver i chat-en at du ønsker S-klasse. SAS.no bør ikke under noen omstendigheter brukes til noe annet enn Oslo-Bergen tur/retur-bestillinger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ja, skal man via Egypt må man regne med å betale en del ekstra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Driver og lurer på å bestille påsketur til Taiwan, og lokkes jo som vanlig av poengopptjeningen hos SK siden jeg er gullhore. Blir vel OSL-CPH-BKK med SK og BKK-TPE med TG.
Har lest et par avsporinger her inne om at det er mulig å få ordnet så man sitter i biz på det siste strekket når man flyr BKK-SIN med TG. Kan man få til noe sånt på strekningen BKK-TPE også? Også får vi for enkelhetens skyld se bort fra at BKK kanskje ryker ut av programmet til SK ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS Eco Extra og Business tilbud fra USA | darkcho | Reiseforum | 11 | 09-09-2012 15:19 |
Raskt SAS-spm.: Endring eco-eco extra | litt-amatør | Reiseforum | 3 | 23-01-2012 00:25 |
Eco Extra innenlands? (splittet USAir) | orhel | Reiseforum | 2 | 12-11-2011 12:06 |
New York-tur med SAS i eco extra | joamykle | TripReports | 21 | 10-07-2011 15:37 |
SAS Eco extra OSL-EWR | SudCaravelle | Reiseforum | 9 | 13-12-2010 14:02 |