![]() |
|
![]() |
#1 |
TurbopropFlyer
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen
Posts: 545
|
![]()
Norwegian vil ikke lenger fly direkte hele året fra Bergen til Roma, Barcelona, Paris, Praha og Warszawa. Flyselskapet har imidlertid konkrete planer om direkterute mellom Bergen og New York, etter det bt.no får opplyst.
Bergens Tidende
__________________
[url=http://www.ringlogistics.no/]Ring Logistics[/url] Last edited by BGO; 03-08-2011 at 14:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Dette med BGO-JFK er bare en sommerspekulering fra BT.
Quote:
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2011
Posts: 148
|
![]()
Sjeldent å se Norwegian priser som ender på 00. Hvorfor ikke pris fra NOK999.NOK787 hadde jo passet aller best !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2009
Location: I nærheten av Stavanger
Posts: 1,755
|
![]()
New York via Bergen?! Nei takk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2008
Location: Oslo
Posts: 249
|
![]()
Det har vel vært direkteflygninger til NY før. Mener å huske at i 1987 mellomlandet SAS på vei til New York, en dag i uken. Tror det var på torsdager, og da var det vel en DC 10 som stakk innom.
Dette begynner å bli noen år siden, så gjerne korriger meg her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2009
Location: I nærheten av Stavanger
Posts: 1,755
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Bergen
Posts: 957
|
![]()
Min erfaring med BT - som mangeårig leser - er at avisen er ganske etterrettelig på samferdselsstoff. At saken kjøres i nettutgaven taler imidlertid litt i retning av løse spekulasjoner.
Men det er markedsgrunnlaget som teller. Når man prater med folk her vest som har vært i USA, og gjerne på langhelg i NY, så later KLM til å være den store favoritten, og mot dem kan DY konkurrere både på tid og pris. Og så er det kanskje slik at en ny direkterute vil lokke til seg en del reisende som plutselig vil prøve NY. Og på slike kan jo DY leve et par år, inntil interessen dabber, slik den nå åpenbart har gjort på et par av de destinasjonene som nå går over fra å være helårsruter til å bli sesongnerte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2010
Posts: 278
|
![]()
Hadde vært meget artig med NYC direkte fra Bergen, men tviler på at markedet er der
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]()
Er vel aldri god å vite ang DY, men reagerer på at avisen slår opp dette pga av noen sjulte spekulasjoner. Vet meget godt hva en avis legger i ordet "velinformert kilde".
Lukter agurk lang vei siden sommeren ikke er slutt enda ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2010
Posts: 635
|
![]()
For å svare indirekte på mange av innleggene over her; les den nederste delen i artikkelen!!
Quote:
![]() Uansett.. BGO før OSL tviler jeg på, men BGO-JFK i seg selv er sikkert ikke så dumt en/et par ganger i uken... dette med feed inn til BGO høres interessant ut. Husk at det "straks" kommer en ny terminal på BGO.. Last edited by Flying-news; 04-08-2011 at 14:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]()
Har prøvd å dra ut info fra en jeg kjenner , etter det jeg forstår der så vet de nesten ikke noe før ting skjer.
Sa også at det aldri godt å vite når det gjelder DY. Men har BGO kapasitet med tanke på terminal? Har jo vært endel tråden om den på forumet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
Posts: 6,117
|
![]()
Tror det godt kan være noe i dette jeg, som en sommerute iallfall. Vil ikke basene ligge i utlandet? Hjemmebasene vil vel være nyc, bkk, pek etc. Er slettes ikke så sikker på at DY vil prioritere OSL fremfor andre flyplasser rundt i Europa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,556
|
![]() Quote:
Feed kan man få til hit også. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
|
![]()
Min første tanke var, kanskje ikke så ulogisk, "haha" (eller noe deromkring)
Men når jeg nå har fått fordøyd det litt, så er vel kanskje ikke BGO-NYC så forbanna usansynlig. Om man bare har feed på plass (for de lokale passasjerene er det nok ikke nok av) så tror jeg par tre ukentlige fra BGO (og nok også SVG og TRD) kan la seg gjøre. Er også mange 'yanks' som kommer hit for å ta Hurtigruten, og klarer man å få en (ny) avtale med de så kan man nok sikre seg endel pax til både BGO og TRD. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Ja, hvorfor ikke ta en eller to ukentlige slinger fra NYC til BGO. På OSL er det hard konkurranse, og mange vestlendinger flyr via AMS eller CPH i stedet for OSL når de skal ut i verden. BGO er dessuten en grei kjøretur for relativt mange som bor utenfor selve Bergen. Det skal ikke forundre meg om Norwegian velger flyplasser (både i og utenfor Norge) uten den aller største konkurransen, og med 1-3 avganger ukentlig. Noen ensidig fokus på OSL kommer ikke til å skje, ei heller kun OSL, CPH og ARN. Blir ikke overrasket om Kjos velger byer i Norge, Sverige, Danmark, Finland og Tyskland som i dag ikke har en eneste IC-rute, og bygger seg opp et marked som i dag er avhengig av en hub.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2010
Posts: 635
|
![]()
En tanke som slo meg;
Hvordan er det når en pax har følgende routing: Utland-BGO-Innland? Feks JFK-BGO-SVG. I det legger jeg om det er like problematisk, som mange sier det er, når det gjelder fortolling, sende bag på nytt og så ny security... gjøres det like "tungvint" på BGO som på OSL? Ot btw, sorry for det. Hvis det er like "problematisk" løser det seg jo ikke for en fra Stavanger og reise hjem igjen via BGO hvis det blir det samme "styret" som på OSL. Last edited by Flying-news; 04-08-2011 at 14:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
RYKTE: Norwegian til India | kekker | Småprat | 8 | 24-02-2018 13:41 |
Rykte: Ryanair med feed til Norwegian Longhaul? | SQ321 | Flyforum | 54 | 19-09-2017 09:53 |
Rykte: Norwegian Oakland - Roma,Paris og Madrid | BraathensSafe1985 | Flyforum | 23 | 02-10-2016 21:06 |
Norwegian med Dreamliner til Dalaman i natt (feilaktig rykte) | Marius Moberg | Småprat | 13 | 10-07-2013 14:13 |
Rykte: A318 fra London City til New York | morr | Flyforum | 1 | 04-02-2008 19:48 |