![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Är det någon som har besökt nyrenoverade Novialoungen på CPH? Tidigare var den likvärdig med Servisair sin förutom att den senare luktar inrökt ryskt horhus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Men der er jo blevet indrettet to lounger nu, eftersom de har indddraget nogle ubrugte køkken lokaler. Men den anden lounge , CPH Apartments har jeg endnu ikke besøgt, men måske får jeg en mulighed i næste uge. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det var trist att höra
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Mener CK har blogget om CPH Apartment på scanair.no
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Skal tilbringe en god del timer på CPH nå om noen uker. Flyr Norwegian, så om jeg hadde hatt Gullkort, så hadde ikke det hjulpet uansett.
Derimot har jeg både Diners og Priority Pass, så da kan det bli lounge på oss. Så spørsmålet er, hvilken lounge er best, Novia Lounge eller Servisair Lounge? Eller er det kanskje andre alternativer som er bedre og ikke mye dyrere? På forhånd takk
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Kan umiddelbart bedst lide Novia Loungen af de to. Normalt er der ikke helt så mange folk i den og udvalget er vel også lidt bedre - selvom det ikke er imponerende i nogen af dem.
Novia har vel også udsyn mod flyene, hvilket Servisair ikke har.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Novia helt klart! Servisairloungen tycker jag har en konstant doft av gammal rök.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Takk skal dere ha.
Utsikt mot fly passer meg veldig bra. Reisefølget bryr seg nok mest om drikken, og siden det vil være lørdag, og ferien begynner, så må det jo bli noen kalde ![]()
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Apartments er veldig bra og skal tydeligvis være mye bedre enn Novia-loungen (der jeg aldri har vært). Apartments er lysere, har mye bedre utsikt og mer plass en Novia, som ofte virker ganske full. Jeg var i hvert fall meget fornøyd med Apartments og syntes absolutt det var verdt 169 DKK, ettersom jeg uansett måtte få meg noe å spise (hadde jo fort kostet omtrent det samme bare det). Jeg boikotter udugelige Dinersclub Norge ettersom de nekter å innføre 1 gratis loungebesøk / 10 000 kr og skal kvitte meg med kortet før jeg må betale årsavgiften. Derfor valgte jeg å betale 169 DKK for Apartments istedet for 125 NOK for Novia via Diners-kortet. Last edited by SE-AER; 31-10-2012 at 07:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Man kan kjøpe tilgang både med Diners Club og PP til Servisair og Novia loungene, Diners er billigst med NOK 125 for kortholder og DKK 125 for gjest, mens med PP er EUR 24 (hvis det er PP gjennom Amex plat). Merk at loungene stenger kl. 20 hvis du har sen kveldsavgang.
Jeg har selv besøkt Servisair et utall ganger når det var gratis med DC. Utvalget av mat har alltid bare vært brødskiver, ost, skinke, leverpostei, eggesalat og noe kjeks og saltstenger. Av alkohol er det øl og vin fra tap/fat, og div. utvalg av sprit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Da betaler jeg heller 44 kr mer for Apartments enn for Novia, slik at jeg får en betydelig triveligere lounge med bedre mat. Så slipper jeg i tillegg støtte det udugelige Dinersclub Norge. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har brukt Diners loungen 2-3 ganger for noen år siden, ikke imponert. Dårlig utvalg i det meste og ganske spartansk innredet. Som andre nevner, Cph Apartments er nok beste valget.
Du flyr med Norwegian, men greit å nevne for andre at om man har Star Alliance billett kan man betale seg inn i Business Loungen til SAS på Arn/Cph/Osl. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hvordan er Apartments vs SAS' Business-lounge da?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Bump'er denne. Ser ut som om jeg er nødt til å tilbringe 3,5 timer på CPH, midt på dagen, nå utpå nyåret. Og skulle gjerne ha jobbet litt når jeg er der.
Kort og greit: Hva er p.t. beste lounge'n på CPH som man kan betale seg inn på? Fortsatt Apartments? Merk: Har hverken status (bortsett fra EBS, men det hjelper vel lite når man flyr DY) eller noen av disse kredittkortene som gir gratis lounge-tilgang. Last edited by flappflapp; 28-11-2014 at 12:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Servisair-lounge i CPH får facelift | jefi99 | Småprat | 4 | 07-06-2013 20:46 |
CPH: Udvidelse af non-schengen - og ny lounge | jefi99 | Flyforum | 3 | 12-04-2013 22:59 |
Scandinavian lounge CPH | Chriscross | Reiseforum | 1 | 10-02-2011 21:52 |
TG crew i Cph Scandinavian Lounge ikväll | A-340 GOT | Flyforum | 1 | 15-08-2010 00:12 |