Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 02-08-2011, 20:24   #1
Savipix
ScanFlyer Rusty

Savipix's Avatar

Danmark Lounge CPH

Är det någon som har besökt nyrenoverade Novialoungen på CPH? Tidigare var den likvärdig med Servisair sin förutom att den senare luktar inrökt ryskt horhus.
Savipix is offline   Reply With Quote
Old 03-08-2011, 01:04   #2
pingo
ScanFlyer Silver

Default Re: Lounge CPH

Quote:
Originally Posted by Savipix View Post
Är det någon som har besökt nyrenoverade Novialoungen på CPH? Tidigare var den likvärdig med Servisair sin förutom att den senare luktar inrökt ryskt horhus.
Jeg var på et hurtigt besøg i den renoverede Novia lounge forleden. Og jeg kan kun sige at det var en gevaldig skuffelse. Lokalet et indrettet lidt anderledes, men de har beholdt deres gode gamle udtjente møbler. Minder faktisk mere om et cafeteria nu. Kunne bedre lide den , som den var før renoveringen.
Men der er jo blevet indrettet to lounger nu, eftersom de har indddraget nogle ubrugte køkken lokaler. Men den anden lounge , CPH Apartments har jeg endnu ikke besøgt, men måske får jeg en mulighed i næste uge.
pingo is online now   Reply With Quote
Old 03-08-2011, 19:42   #3
Savipix
ScanFlyer Rusty

Savipix's Avatar

Det var trist att höra Då blir det Servisairloungen.
Old 03-08-2011, 20:14   #4
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Quote:
Det var trist att höra Då blir det Servisairloungen.
Mener CK har blogget om CPH Apartment på scanair.no
Old 30-10-2012, 19:37   #5
A-380
ScanFlyer Silver

Spørsmål Lounge CPH

Skal tilbringe en god del timer på CPH nå om noen uker. Flyr Norwegian, så om jeg hadde hatt Gullkort, så hadde ikke det hjulpet uansett.

Derimot har jeg både Diners og Priority Pass, så da kan det bli lounge på oss.

Så spørsmålet er, hvilken lounge er best, Novia Lounge eller Servisair Lounge?
Eller er det kanskje andre alternativer som er bedre og ikke mye dyrere?

På forhånd takk
Old 30-10-2012, 19:46   #6
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Kan umiddelbart bedst lide Novia Loungen af de to. Normalt er der ikke helt så mange folk i den og udvalget er vel også lidt bedre - selvom det ikke er imponerende i nogen af dem.

Novia har vel også udsyn mod flyene, hvilket Servisair ikke har.
Old 30-10-2012, 19:49   #7
Savipix
ScanFlyer Rusty

Savipix's Avatar

Novia helt klart! Servisairloungen tycker jag har en konstant doft av gammal rök.
Old 30-10-2012, 20:06   #8
A-380
ScanFlyer Silver

Takk skal dere ha.

Utsikt mot fly passer meg veldig bra. Reisefølget bryr seg nok mest om drikken, og siden det vil være lørdag, og ferien begynner, så må det jo bli noen kalde
Old 30-10-2012, 20:52   #9
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Quote:
Novia helt klart! Servisairloungen tycker jag har en konstant doft av gammal rök.
Medmindre man er ryger, så er Servisair fin, da det er det eneste sted i hele CPH der stadig har rygerum
Old 31-10-2012, 07:34   #10
SE-AER
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by A-380 View Post
Skal tilbringe en god del timer på CPH nå om noen uker. Flyr Norwegian, så om jeg hadde hatt Gullkort, så hadde ikke det hjulpet uansett.

Derimot har jeg både Diners og Priority Pass, så da kan det bli lounge på oss.

Så spørsmålet er, hvilken lounge er best, Novia Lounge eller Servisair Lounge?
Eller er det kanskje andre alternativer som er bedre og ikke mye dyrere?

På forhånd takk
Har du PP som gir gratis loungebesøk, eller er det drittkortet man får med SAS EB Amex Platinum der man må betale hver gang?

Apartments er veldig bra og skal tydeligvis være mye bedre enn Novia-loungen (der jeg aldri har vært). Apartments er lysere, har mye bedre utsikt og mer plass en Novia, som ofte virker ganske full. Jeg var i hvert fall meget fornøyd med Apartments og syntes absolutt det var verdt 169 DKK, ettersom jeg uansett måtte få meg noe å spise (hadde jo fort kostet omtrent det samme bare det).

Jeg boikotter udugelige Dinersclub Norge ettersom de nekter å innføre 1 gratis loungebesøk / 10 000 kr og skal kvitte meg med kortet før jeg må betale årsavgiften. Derfor valgte jeg å betale 169 DKK for Apartments istedet for 125 NOK for Novia via Diners-kortet.

Last edited by SE-AER; 31-10-2012 at 07:44.
SE-AER is offline   Reply With Quote
Old 31-10-2012, 14:52   #11
Eriksan
ScanFlyer Gold

Eriksan's Avatar

Man kan kjøpe tilgang både med Diners Club og PP til Servisair og Novia loungene, Diners er billigst med NOK 125 for kortholder og DKK 125 for gjest, mens med PP er EUR 24 (hvis det er PP gjennom Amex plat). Merk at loungene stenger kl. 20 hvis du har sen kveldsavgang.

Jeg har selv besøkt Servisair et utall ganger når det var gratis med DC. Utvalget av mat har alltid bare vært brødskiver, ost, skinke, leverpostei, eggesalat og noe kjeks og saltstenger. Av alkohol er det øl og vin fra tap/fat, og div. utvalg av sprit.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 31-10-2012, 15:41   #12
SE-AER
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by E.N. View Post
Man kan kjøpe tilgang både med Diners Club og PP til Servisair og Novia loungene, Diners er billigst med NOK 125 for kortholder og DKK 125 for gjest, mens med PP er EUR 24 (hvis det er PP gjennom Amex plat). Merk at loungene stenger kl. 20 hvis du har sen kveldsavgang.

Jeg har selv besøkt Servisair et utall ganger når det var gratis med DC. Utvalget av mat har alltid bare vært brødskiver, ost, skinke, leverpostei, eggesalat og noe kjeks og saltstenger. Av alkohol er det øl og vin fra tap/fat, og div. utvalg av sprit.
Jeg har som sagt aldri besøkt Novia-loungen, men maten i Aparments var bedre enn det du beskriver. Det var laks, kjøttboller, suppe, salat, eggesalat, brød, ost, skinke og kjeks bland annet. Øl, vin (flasker, 2 røde og 2 hvite), kaffe, kaker og sprit hadde de og.

Da betaler jeg heller 44 kr mer for Apartments enn for Novia, slik at jeg får en betydelig triveligere lounge med bedre mat. Så slipper jeg i tillegg støtte det udugelige Dinersclub Norge.
SE-AER is offline   Reply With Quote
Old 31-10-2012, 16:09   #13
darkcho
ScanFlyer Gold

Har brukt Diners loungen 2-3 ganger for noen år siden, ikke imponert. Dårlig utvalg i det meste og ganske spartansk innredet. Som andre nevner, Cph Apartments er nok beste valget.

Du flyr med Norwegian, men greit å nevne for andre at om man har Star Alliance billett kan man betale seg inn i Business Loungen til SAS på Arn/Cph/Osl.
Old 31-10-2012, 21:43   #14
Everest
ScanFlyer Silver

Everest's Avatar

Hvordan er Apartments vs SAS' Business-lounge da?
Everest is offline   Reply With Quote
Old 31-10-2012, 22:16   #15
A-380
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by SE-AER View Post
Har du PP som gir gratis loungebesøk, eller er det drittkortet man får med SAS EB Amex Platinum der man må betale hver gang?

Apartments er veldig bra og skal tydeligvis være mye bedre enn Novia-loungen (der jeg aldri har vært). Apartments er lysere, har mye bedre utsikt og mer plass en Novia, som ofte virker ganske full. Jeg var i hvert fall meget fornøyd med Apartments og syntes absolutt det var verdt 169 DKK, ettersom jeg uansett måtte få meg noe å spise (hadde jo fort kostet omtrent det samme bare det).

Jeg boikotter udugelige Dinersclub Norge ettersom de nekter å innføre 1 gratis loungebesøk / 10 000 kr og skal kvitte meg med kortet før jeg må betale årsavgiften. Derfor valgte jeg å betale 169 DKK for Apartments istedet for 125 NOK for Novia via Diners-kortet.
Det er nok drittkortene jeg har ja, så må betale en slant. Apartments loungen kan jo være et alternativ da i stede for de to andre. Takk for tips
Old 28-11-2014, 12:16   #16
flappflapp
ScanFlyer Blue

Bump'er denne. Ser ut som om jeg er nødt til å tilbringe 3,5 timer på CPH, midt på dagen, nå utpå nyåret. Og skulle gjerne ha jobbet litt når jeg er der.

Kort og greit: Hva er p.t. beste lounge'n på CPH som man kan betale seg inn på? Fortsatt Apartments?

Merk: Har hverken status (bortsett fra EBS, men det hjelper vel lite når man flyr DY) eller noen av disse kredittkortene som gir gratis lounge-tilgang.

Last edited by flappflapp; 28-11-2014 at 12:21.
flappflapp is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules