![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Det har jeg også skjønt, men hva er egentlig forskjellen? Satt på Premium selv senest på søndag, men må si at jeg er usikker på hva forskjellen var utover gardina og eget toalett. (Sorry, går litt OT her)
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]()
Du får et annet måltid, meg bekjent identisk med business-måltid. På bakken har du jo priority check-in og boarding.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
![]()
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]()
Hvor reiste du fra? Check-in skal jo være godt merket de fleste steder (samme skranke som business i Oslo (også merket premium)).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
Reiste fra OSL 12/7 og fra CDG 31/7. På CDG fikk vi boardingpassene i transferskranken uansett, så der aner jeg ikke om vi hadde priority check-in. ![]()
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,725
|
![]() Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
![]()
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
Dog, det skal sies at køene for checkin og boarding blir noe begrenset med en enkelt EMB190 naturlig nok. ![]()
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,725
|
![]()
Det står stadig skilt for både KL og AF, men hjelper jo lite så lenge saueflokken får gå der det passer dem beste (er min erfaring)
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Kan jo nevnes at priority boarding ble ikke praktisert på CDG heller, men i Oslo minnes jeg å huske at det ble snakket noe om prioritert boarding på den ene siden. Og tilsynelatende halve flyet hadde visst priority, skal man dømme etter alle som gikk dit...
![]()
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
|
![]()
Noen av mine kollegaer er nok mere bestemte enn andre...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Sånn er det alltid, men på en E190 så er det jo fremdeles begrenset hvor lang køen kan bli, så jeg kan ikke akkurat si at det la noen demper på turen.
![]()
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,725
|
![]() Quote:
Nei, enig i at OSL ikke er ideell for to køer (egentlig er vel ikke OSL ideell for kø eller mye pax i det hele tatt). I AMS har det de løst det på en elegant måte på en del gater, og på en slik måte at de kan håndterer to køer med en person i gate.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2010
Location: Malaga, Spania
Posts: 98
|
![]()
Jeg har jobba mye med KL/AF på OSL i det siste. Vi har 2 køer ved boarding de 5-10 første minuttene, etter dette så pleier vi å benytte begge sidene så boarding skal gå fortest mulig. Problemet er at folk ikke hører etter ved boardingopprop og går dit det passer dem. Vi pleier å stoppe folk, men det tar tid å forklare alle og enhver hvorfor de ikke kan gå på den siden av gaten. Folk er desverre ikke alltid like smarte eller bereiste som de fleste her på forumet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,725
|
![]() Quote:
Takk for at dere forsøker hvertfall.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]() Quote:
Jeg tror ihvertfall selv at dette er den beste måten å få til forsøksvis prioritert ombordstigning med nåværende gate-design på OSL. Slik du nevner på AMS og de fleste andre steder er det jo noe enklere å få til der én boardingagent kan betjene "to" køer... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,725
|
![]() Quote:
Hadde alle i gaten vært konsekvent både på seteradsnummer og pre-/priboarding så måtte til slutt saueflokken også latt seg gjete. Holdningen man hører fra andre pax er at "vi går nå, de sjekker ikke allikevel". Snodig hvordan de samme menneskene oppfører seg på andre flyplasser der man svinger pisken.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,453
|
![]()
På OSL så fungerer det oftes normalt best der man har muligheten til self-boarding. Normalt flokker de fleste seg rundt der agenten står, men vi som har lært å dra kortet sjelden opplever mye kø før man er gjennom porten......."vanlig" priority boarding derimot funker sjeldent, selv om de faktisk i stor grad fikk det til da jeg dro til EWR i sommer
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvorfor kjøper ikke Norwegian og SAS billetter hos hverander? (splittet) | LN-VLE | Småprat | 60 | 05-07-2017 18:21 |
Om LH innsjekk hos SAS på OSL (splittet) | olems | Småprat | 14 | 03-01-2012 19:09 |
Valg av Sete hos SQ (splittet fra SAS-reklame) | SQ 777 | Småprat | 3 | 18-12-2011 18:47 |
Setevalg hos SAS vs DY (splittet fra pristest i Danmark) | SAS-Steward | Flyforum | 12 | 03-06-2010 08:45 |
Mer komfort hos Lufthansa regional | Hurum | Flyforum | 4 | 23-09-2006 16:59 |