![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Hei alle sammen
Da var det på tide å registrere seg og uttrykke stor takk for de utrolig mange fine bilder og verdifulle kommentarer jeg finner her og som er til stor inspirasjon. Jeg har fulgt "Bilder og foto" daglig i lang, lang tid og hatt enormt mye glede av det - flyentusiast som jeg alltid har vært. Vel nok om det. Foto er gøy og jeg har fornyet noe av utstyret mitt. Sist med NIKON D7000 som jeg setter veldig høyt. Imidlertid trenger jeg råd om hvilken optikk som er best egnet til flyfotografering. Jeg bor ikke langt unna Torp og kunne tenke meg utstyr som kunne gi bra kvalitet - det er jo sperringer overalt der nå for tiden så det blir jo endel avstand til objektene. Mitt 85-105 kitobjektiv (AF-S - ED) er greit til portretter og andre små ting, men fly - vel, det kan bli mye, mye bedre. Jeg hadde satt pris på noen gode og tydelige råd om valg av egnet objektiv innenfor en akseptabel prisramme f.eks. 8-10K til dette kameraet. Per K |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Anbefaler Nikkor 70-300 eller om du legger budsjettet litt lavt er Sigma 70-300 ett genialt objektiv
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Nikkor 70-300 er slett ikke dum, kjøpte dette objektivet til madammen tidligere i år og hun er mer enn fornøyd
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Newcomer
|
![]()
Hei
Takker for gode råd. Ble et Nikkor 70-300 ja. offtopic: så at Invader (ref en annen tråd på Flyprat) står på Torp. Tok et par bilder (skal redigeres først) per-K |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Gode råd ved streik? | PW14 | Reiseforum | 2 | 21-10-2014 00:58 |
Gode råd for å få klappsete? | Halvorsn | Småprat | 32 | 23-04-2012 02:03 |
Gode råd nettsted for bestilling av hotell? | litt-amatør | Reiseforum | 6 | 29-06-2009 01:56 |
Gode råd for flyskrekk | Concorde | Flyforum | 0 | 13-06-2008 11:26 |