![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
|
![]()
http://www.flightglobal.com/blogs/fl...rlines-to.html
I morgen er det forventet at American Airlines offentligjør en ny ordre på single aisle fly. Det spekuleres vilt på nettet, men Flightblogger pleier å være bedre informert enn mange andre og det går ifølge han mot en splitt av ordren mellom Airbus og Boeing. Det spekuleres i at American Airlines kan bestille så mange som 250 fly! Hvordan den splitten blir og hvor mange fly som blir bestilt får vi først vite imorgen. Går mesteparten av ordren til Airbus vil jeg regne med at det gir det sparket i baken på Boeing som gjør at de lanserer en 737NG erstatter, enten det blir ett helt nytt fly eller med nye motorer på 737.
__________________
Upcoming Flights: |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jun 2006
Location: Oslo (Lindern)
Posts: 716
|
![]()
Trodde det var opplest og vedtatt at AA aldri kom til å kjøpe Airbus?
Desto mer moro at de nå ser ut til å gjøre denne "sannheten" til skamme! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2011
Location: BGO
Posts: 275
|
![]()
Etter ulykken i 2001 vil ikke AA ha Airbus?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Det var pilot error og ikke Airbus som var årsaken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,520
|
![]()
Forventet splitt.... Da blir det kanskje 320NEO først og så venter man med Boeing ordren til 797 blir lansert. Boeing har jo solgt all produksjon til 2016 og ingen har vel bestilt for levering etter 2018
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,782
|
![]()
Airbus fikk vel litt pepper for manglene opplæringsrutiner også om jeg ikke husker feil? Men noen teknisk svikt var det ikke.
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2011
Location: BGO
Posts: 275
|
![]() Quote:
Riktig at airbus ikke hadde infomert om at de pedalene var så følsomme som de tydligvis var. I instruksjonsboken til AA sto det heller ikke noe at pedalene var så følsomme iforhold til bevegelse flyet fikk ved å trykke på de. Jaja vi får håpe airbus får solgt noen fly til AA og vise at det er kvalitetsfly. Last edited by Oluf Air; 19-07-2011 at 22:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Pilotfeil, dårlig opplæring hos AA og dårlig design av Airbus.
Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Leahy har sagt at det åpning for A32X non-neo, men med sharklets fra 2014. Dermed er det nok duket for en kombiordre A32X / A32Xneo med CFM56 og et jump til LeapX med neo. I tillegg blir vel Boeing avspist med et hundretalls 73X for å avansere utskiftningen av Super 80s.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,320
|
![]()
Det skulle inte alls förvåna mig om AA beställer Airbus A321NEO som ersättare till sin enormt stora Boeing 757-200 flotta och B 737NG(RE?) som ersättare till MD-80.
OM American beställer A32X...tror ni bolaget då kommer välja container lastning för bagage och cargo? OT...Airbus A32X med sharklet kommer bli en vanlig syn i Skandinavien snart...både Finnair & Thomas Cook har beställt dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,604
|
![]()
Ganske sikkert. De har highloadere tilgjengelig på de fleste av sine stasjoner. Men denne ordren er nok hovedsaklig med tanke på erstatning av de 225 MD-80'ene de har. 757-erstatning er nok ikke på tapetet riktig ennå ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,782
|
![]()
Men har de mange nok tilgjengelig? Trodde bare det var A319 som bød på et valg, eller er det bare på A318 at man ikke kan velge?
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Dette ser ut til å bli tiårets mest spennende avtale:
http://seattletimes.nwsource.com/htm...merican20.html Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]()
Hvordan er Airbus sin produksjon av A32x, vil de klare å levere eller er ordrebøkene fulle fremover?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,604
|
![]()
Det er nok en av årsakene til splitorder - ingen av fabrikantene klarer hele ordren i AA's tidsramme.
Nå begynner det å bli litt substans i ryktene .. Boeing vil i morgen (onsdag) annonsere at de vil lansere 737RE - dette er subject to confirmation av styret i august. American vil annonsere en stor spittordre av 737-800 (med konverteringsrett til 737-800RE) og A321NEO. Det er uklart om andre 320-versoner er inkludert. Noen av 738-ordrene vil trolig senere bli endret til 739. Airbusene vil være til erstatning av 757 - i motsetning til hva jeg antok litt høyere opp. Det er sannsynlig at antall 'firm orders' vil bli et minimum da AA er lite lystne på å betale mer depositum enn strengt nødvendig. En betydelig del av ordren vil også trolig bli gjennom leasingfirmaer - av samme grunn. Da får vi se hva onsdagen bringer ..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,181
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
At AA kommer a velge A321NEO som en 757 erstatter overrasker litt, fordi flyet har jo samme kapasitaet, men performance whise... hmm. Pa langt sikt vil de trenge noe a fly litt lengre enn NEO kan. Dersom man na splitter ordre og öker antallet sa viser det at AA fikk inn bedre tilbud enn de trodde. Legg merke til at begge produsenter ble eksplisit oppfordred a finansere dette deals. AA gir risk til produsentene pluss at de trolig fikk en kjempegod deal fra begge.
__________________
Business Analyst |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]()
Når forventes det at nyheten slippes i dag, norsk tid?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 819
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,320
|
![]()
En A321NEO borde inte ha några problem alls att flyga Transcon eller Hawaii-US Wesr coast. Den blir nog en bra ersättare till för 757-200 på amerikanska intrikeslinjer och enormt mycket bränsesnålare.
Americans 757-flotta kommer ha en hög medelålder när A321NEO börjar levereras. Flygbolag kan välja containers för bagage & cargo eller plant lastgolv på A319, A320 & A321. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
BA med bestilling av 72 fly fra Airbus og Boeing (2017) | jameson82 | Flyforum | 17 | 09-06-2019 13:50 |
ANA kjøper 70 fly fra Boeing og Airbus | Someone | Flyforum | 4 | 31-01-2015 07:01 |