![]() |
|
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Ja det så bilig ut. Tror den piloten skal være glad for at skadene ikke blir trukket av lønna.......
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]() Ja vi havde travlt den aften. Aalborg fly landede i Aarhus. Blandt andet en A321 med 180 og 2 MD80 med 130 hver Der var mange busser til AAL den aften Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 977
|
![]()
Registerer at det har vært mye blåste dekk på F-16 i det siste. Har vært nevnet hendelser av varierende alvorlighet der dekk F-16 har vært involvert i "Flytrygging" de siste årene.
338 hadde eksplosjon av ett main dekk under take off fra Leuchars for ei tid tilbake, mener å huske at det førte til FOD i motor, compressor stall, emergency jettison av ex fuel og approach end cable engagement, etter visuell inspeksjon av en F3 i lufta.
__________________
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
![]()
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]() Quote:
![]()
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 977
|
![]()
1. F-16 fra 338 skv tar av fra RAF Leuchars
2. Ca ved rotasjon eksploderer ett av hovedhjulene 3. Biter av dekket suges inn i motoren og fører til stall av kompressorsekjsonen i motoren, og periodisk fall i motorkraft. 4. Flyet sirkler over havet øst av plassen, skyter av de eksterne drivstofftankene. 5. Piloten setter ned understellet og blir inspisert av en Panavia Tornado F.3 fra RAF 6. Tornado Crew'et konstanterer at det ene dekket er punktert. 7. Piloten lander på RAF Leuchars ved hjelp av bremsewiresystemet ca 300 meter fra rullebaneterskelen, i innflygningsenden. End teaspoon duty........ ![]()
__________________
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: ENAN
Posts: 1,323
|
![]() Quote:
Men for all del - det er lov å lage ny "avisand" ut av gamle historier... ![]() ![]() ![]()
__________________
Intet er som musikken fra en stor stjernemotor... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Mekaniker med dårlig dag på jobben | Someone | Småprat | 2 | 06-05-2016 23:47 |
Etter en dårlig dag på jobben ... | LN-MOW | Flyforum | 0 | 23-07-2010 16:35 |
Rygge Basefly ( Dårlig kvalitet og Dårlig vær ) | plane-spotter | Bilder & foto | 15 | 12-04-2010 21:43 |
En dårlig dag på jobben? | Discus | Flyforum | 5 | 03-06-2008 01:06 |
Dårlig med bemanning i Bodø i kveld? | LN-KGL | Flyforum | 7 | 18-03-2007 23:01 |