![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Association of European Airlines (AEA) har sluppet sin kundeservicestatistikk for 3. kvartal.
SAS kommer godt ut både på punktlighet og mistet bagasje, men dessverre for dem også når det gjelder kanselleringer. Her er et utvalg av selskaper. Punktlighet (flygning gjennomført innen 15 minutter av rutetid): SAS: 87,9 prosent Lufthansa: 85,4 prosent Easyjet: 85,0 prosent Air France: 85,0 prosent Austrian: 84,0 prosent Alitalia: 77,4 prosent British Airways: 71,9 prosent Mistede bagasjeenheter per 1.000 passasjerer: SAS: 10,0 Air France: 16,1 Lufthansa: 16,3 Austrian: 16,8 Alitalia: 16,9 British Airways: 20,4 Fullførte flygninger: Austrian: 99,5 prosent Lufthansa: 99,2 prosent Air France: 98,9 prosent Alitalia: 98,1 prosent British Airways: 98,1 prosent SAS: 89,9 prosent Ryanair slapp sin kundeservicestatistikk i forrige uke, og irene kommer veldig godt ut med 90,5 prosent punktlighet, 0,54 mistede bagasjeenheter per 1.000 passasjerer og 99,8 prosent fullførte flygninger. http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=199753&cat=66 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]()
Ryanair er jo Europas beste flyselskap. Det vet vi jo. MOL har sagt det.
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Guest
Posts: n/a
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Nei, det kan du si vi snakker jo gjerne om Five9's (99,999) ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
SAS Braathens får nok også en dårlig 4. kvartal pga mange fly med snag og problemer som blir forsterket av 'Røyken'.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
|
![]()
Hvordan kan FR ha så lite mistet bagasje i forhold til de andre, og så mange fullførte flygninger? Fører de statistikk på nordkoreansk vis, eller kan det føres tilbake til at de flyr på små lekeflyplasser med mindre sjanse for rot?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,628
|
![]()
FR flyr vel punkt til punkt. Regner med at det da er litt enklere enn når bagasjen skal innom et drøss med flyplasser før final destination.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]() Quote:
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
|
![]()
Hvis p2p er "mantraet" hvorfor er da lettJet ikke representert påd e to siste statistikkene?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]()
Er de medlem av AEA?
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
|
![]()
Aner ikke, men de er med på punktlighetsstatistikken, så hvorfor ikke de andre?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
|
![]()
For dem som vil se he greia, så kan dette lastes ned fra www.aea.be
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flyselskapene lurer deg? Eller ikke? | Discus | Småprat | 13 | 22-04-2019 15:21 |
Fly som ikke tar opp landingshjulene. | Furahini | Flyteknisk forum | 18 | 31-08-2010 18:23 |
- Flyselskapene lurer deg | LN-TIB | Flyforum | 19 | 03-11-2009 21:51 |
På tide å finne frem malerkosten | EB | Flyforum | 7 | 06-07-2009 13:58 |
Er det ikke på tide med en quiz? | LN-KGL | Flyforum | 5 | 29-04-2008 15:24 |