![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Den mye brukte u-bookingklassen hos Lufthansa flyttes nå fra Low Economy (25 prosent) til Economy (100 prosent) i SAS EuroBonus fra 1. juli.
http://www.flysas.com/shared/EuroBon...nes/Lufthansa/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Juhu, da vil jeg klare kvalifisere meg for det eksklusive sølvkortet.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Jøss! Flyttes klasser den veien også? Trodde kun det ble redusert inntjening i stadig flere klasser.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
På flighter innen Europa har Lufthansa helt sluttet å selge U-klasse billetter, så da er man i mange tilfeller komt like langt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
U-klassen var plutselig ikke like tilgjengelig som før, nei ... Men S-klassen er lett tilgjengelig og jeg har allerede reist med S-klasse og også bestilt nye S-klassebilletter flere ganger. Denne gir 100 prosent opptjening og fåes på overraskende rimelige billetter innen Europa.
Last edited by FlightDeck; 04-10-2011 at 21:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Hvordan finner man disse billettene? Bestiller man hos Lufthansa man man velger mellom økonomi, biz eller first og først når man er ganske så langt ut i prosessen vil man nesten bestandig se at flightene er L.
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Hvilken side refererer du til? Og hvem vil bestille uten å vite pris?
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Sikter nok til wideroe.no. Der kan du hvertfall bestille med kommentar, kontakte dem på chat og høre hva en annen bookingklasse koster og evt. avvise det.
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Det finnes mange måter å finne ut hva prisen er for en bestemt bookingklasse. Selv benytter jeg http://www.expertflyer.com (betalingsside), men det finnes sikkert gratisalternativer også. Når man reiser mye, er det uansett et meget nyttig verktøy for å finne gode reiseruter, tillatte rutekombinasjoner, priser etc. I alle tilfeller er det bare å bestille billetten, be om S-klasse, og ev. kansellere om du ikke liker prisen (innen 24t). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
ITA Matrix er fin for å finne pris for spesifikke bookingklasser. Gå dit, skru på Advanced Routing Codes og skriv f.eks. inn følgende (uthevet tekst er ledeteksten fra vevsiden) for å søke kun på S-klasse med Lufthansa t/r München:
Departing from: Oslo, Norway - All airports /airline lh; -codeshare; f bc=S Destination: Munich Franz Joseph Strauss Int'l, Germany (MUC) /airline lh; -codeshare; f bc=S Velg så ønskede datoer og sett Sales City til Oslo, Norway. Når du da søker med dette søket får du kun opp Lufthansa-flighter (ingen codeshares) som er i bookingklasse S. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei! Har en tur BUD-FRA-LHR i t-klasse, denne gir Eb poeng ikke sant?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
http://www.sas.no/EuroBonus/Opptjen-...kap/Lufthansa/
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Og om man virkelig får 25% av antall miles i bonuspoeng så stemmer ikke tabellen lengere for der står det maks 250 poeng per strekning mens Lufthansa har en rekke flighter på over 1000 miles i Europa.
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() Hvor mange SAS-poeng tjener jeg opp med partnerselskaper? http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=99115
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Apple Store med trippel EuroBonus opptjening på black friday | Robbiedeluxe | Reiseforum | 44 | 03-12-2011 14:47 |
Dårligere EuroBonus-opptjening med Austrian | LNv22 | Reiseforum | 0 | 30-06-2011 11:31 |
Litt bedre EuroBonus-opptjening med Swiss | LNv22 | Reiseforum | 0 | 30-06-2011 11:16 |
Eurobonus opptjening med Qatar Airways? | kimmam | Reiseforum | 5 | 12-05-2010 15:32 |
SAS EuroBonus: opptjening og uttak med Cimber Sterlin | FlightDeck | Reiseforum | 1 | 29-08-2009 15:26 |