![]() |
|
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Om andre leverer til 70% av prisen , så må vel SGS gå en runde med seg selv (leses fagforeningene) for å tilpasse seg konkurentene, de [SGS] har jo tapt endel kunder/kontrakter i det siste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,609
|
![]()
Dette ....
Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,392
|
![]()
Hvor mange % eier SAS?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
100%
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 577
|
![]()
Mye av grunnen til at andre aktører kan tilby såpass mye billigere handlig er jo lønningene i disse selskapene som er rett og slett "ræva"!
Får håpe fagforeningene klarer å få presset opp lønningene i diverse handling selskaper til ett mer akseptabelt nivå, slik at SGS er mer konkuransedyktig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Det var i såfall en ny approach i en anbudsrunde, ring fagforeningen til konkurentene og be de øke sine priser forde de skal øke lønnen .
/G |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 435
|
![]()
Sludder og vas. Skal man drive flyselskap eller skal man bare drive fly.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Sikkert et pressmiddel, SGS får kontrakten og får X mnd på seg til å senke kostnadene , dermed vil igjen også SGS kunne få "nye" kunder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 577
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 1970
Posts: 1,245
|
![]()
selvfølgelig skal SAS da droppe SGS hvis de kan få samme ydelse til 70% af prisen - alt andet er da idioti.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Escaping the blue box
Join Date: Sep 2004
Posts: 332
|
![]() Quote:
__________________
Just got out of the blue box |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
SAS-konsernet tjener på at SAS CPH benytter den mest effektive ground handleren, men om de likevel må ta tapet som følge av mindre aktivitet på kort sikt (men like stor stab - det er vel vanskelig å si opp folk umiddelbart) så er det ikke sikkert at dette er spesielt lurt for konsernet som helhet. For konsernet er betalingen av ground service til SGS i realiteten kun en intern overføring mellom to divisjoner i konsernet, og et lite underskudd her (i SAS CPH) gir et lite overskudd der (SGS Ground Handling).... Det virker, iallefall på kort sikt, som en relativt tom trussel.... På den annen side så kan dette kanskje bidra til å virke som en trussel på lengre sikt - iallefall om SAS-konsernet signaliserer at man vil legge ned/selge ground handling om disse ikke er konkurransedyktige. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Möjlig köpare till SAS Ground Services(SGS) | Ludde | Flyforum | 0 | 27-11-2007 12:27 |
Mats Jansson vill overföre SAS Danmark-ruter til SAS Norge og SAS Sverige | MD90 | Flyforum | 86 | 12-08-2007 15:11 |
SAS Danmark tar all inntjening på Norge - Danmark rutene | MartinL | Flyforum | 22 | 15-06-2006 13:50 |
SAS Ground Services bytte navn? | LN-BIZ | Flyforum | 4 | 12-05-2006 19:08 |