![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hej
Israel overvejer at stoppe fly til København: http://politiken.dk/erhverv/ECE13179...g-til-danmark/ Lige et tillægsspørgsmål: Nyoprettet? Har Arkia Airlines ikke fløjet en sæsonrute i en del tid? Lars |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
og hvad bliver så det næste ????
Synes nok lige at EU må på banen her....og lad os så lukke HELE det europæiske luftrum for israelerne....så finder de meget hurtigt ud af at deres holdning er helt "hen i vejret" Efterhånden kan den lille rest af sympati, der var tilstede ligge et meget lille sted Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Jeg mener dette har vært en kilde til uenighet også angående ruter fra Norge til Israel:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=4417 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Nu kan trafikken mellem Danmark og Israel ikke være stor når der kun er en håndfuld ugentlige fly.
Så i denne sag mener jeg, at Danmark blankt skal afvise bevæbnede israelere i Kastrup. Eneste problem jeg har, hedder Cimber, der kan man overveje en erstatning fra den danske stat som kompensation for den lukkede rute. Lars |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Front section flyer
|
![]()
Hvordan gjør DY dette med tanke på at de har ARN-TLV ? Har Israel fått igjennom sine sikkerhetskrav i Sverige?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Hvis man skal med et Amerikansk flyselskap fra Norge til USA må man vel akseptere en ekstra sikkerhetssjekk og intervju?
Bortsett fra væpnede vakter på flyplassen, så kan det da ikke være så stor forskjell på kravet fra Israel sammenlignet med det man har på enkelte ruter til USA?
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Det står Danmark, Norge, Sverige och alla andra länder fritt att säga nej. Det är ingen stor sak och jag tror nog att det klagas lite extra för att det är Israel som kommer med krav. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Når det ikke kan lade sig gøre, vil de forbyde danske fly, selvom de finder de nuværende procedurer omkring de danske fly acceptable. Såvidt jeg kan se, så skal Arkia Airlines også flyve til Arlanda, så bliver interessant om de stiller samme krav der. Lars |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Det er jo helt meningsløst at bevæpnede vakter skal få rusle rundt på lufthavnene i andre land hvis dette medfører riktighet.
![]() |
#12 |
SVG/ENZV
|
![]()
Typisk israel.
Syte seg frem til en ekstraordinær avgjørelse til deres fordel, med eller uten hjelp fra amerikanerene. Går det ikke så er det anti semitisme. Kan de ikke ha sine egne folk en viss plass og heller ha feeder trafikk til det stedet før de tar siste sjekk? Helt KLART NEI! er min mening til det aktuelle temaet.
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg kan da ikke se at noen kommer med påstander om antisemittisme i denne saka. Problemet er riktignok at israelske fly har vært gjenstand for gjentatte terrorforsøk med større eller mindre hell gjennom årene, og i flere tilfeller har bevæpnede vakter måttet gripe inn. Jeg tar ikke stilling i den konkrete saka i Kastrup, men å si at de ikke har noen som helst grunner for disse ekstraordimære tiltakene er litt i overkant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Artig å se hvordan dette er en stor sak i småstater som f.eks. Danmark mens det er en ikke-sak i store land som f.eks. Tyskland, England og Frankrike ....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Fra Wikipedia: Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
For å kalle det en stor sak, må man nesten lese nyheter med Flyprats agurkbriller. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Denne sag er ikke helt slut. Nu kan flyvningerne til Malmö være truet...
http://check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=61372 |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Etter det jeg har hørt, så letter et politihellikopter vær gang et fly fra El Al letter fra Schippol .... Må koste den Hollandske stat flesk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Meg bekjent er det El-Al selv som betaler for kostnadene de ekstra sikkerhetstiltakene forårsaker. Her nede er det forøvrig politihelikopter i lufta rundt flyplassområde omtrent hele dagen, men det er grundigere sjekker når El-Al er innom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fly til/fra Israel - hvordan er det? | MisterOlsen | Reiseforum | 13 | 31-03-2016 07:07 |
Au da, HiFly - tok Saudi-fly til Israel | LN-MOW | Småprat | 14 | 12-05-2015 15:48 |
SAS overvejer ny fly køb | sk931 | Flyforum | 12 | 07-04-2010 15:56 |
SAS overvejer bevæbnede vagter på USA fly | Guest | Flyforum | 6 | 15-02-2005 15:32 |