![]() |
|
![]() |
#1 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
For tredje eller er det fjerde uke så har SasBraathens mye tekniske problemer med sin fly,l spesielt 737 flåten. I dag er bla SE-DOT som har "vondt i motoren" mens minst 2 andre a/c er ut med "unschedule maintaince". Har pengeinsparingen i selskapet gått så langt at det ikke finnes noe form for resevere fly lenger, og at man ikke lengre tar høyde for at det kan komme uforusette hendelser ? Jeg vet at det er dyrt å fly stående på bakken, men det må jo også være "dyrt" å stadig måtte ombokke pax og ta all den kjeften det er å få fra misfornøyde kunder.
mvh Terje
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
slingene er nok tighte, slik at det ikke er mye rom for "unscheduled events"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nå har vel SAS Braathens bare 737...
Mange meldinger på NRK i dag om innstilte SAS Braathens fly... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Det er visst gå sakte aksjon blant teknikerne på Sola. De truet med dette for en stund siden....og nå er de vel i gang ![]()
![]() |
#5 |
Flyklapper
|
![]()
Det aa operere uten reservefly er da ikke noe nytt .. ?? Slik var det da jeg jobbet i SAS ogsaa ... ikke uvanlig aa kjoere noen minusslinger og kansellere litt ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
|
![]()
Det er IKKE gå-sakte blant teknikerne i BTS! Verkstedklubben gikk i brudd i de lokale forhandlingene i forrige uke og det var planlagt gå-sakte aksjon fra mandag. MEN man kom fram til et "ikke-anbefalt" forlik fredag, og dette er ute til uravstemning i dag.
Og bare så det er sagt: Verkstedklubben organiserer få, om noen teknikere, det ville omfattet hovedsakelig komponentvedlikehold og heavy maintenance, linjetjenesten ville bare blitt påvirket i minimal grad. Men utfallet av uravstemningen er ikke kjent ennå.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Så når man ellers sier at man har en enhetsflåte i SAS Braathens så er det løgn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
|
![]()
Neida -alt er tomotors!! :smokin
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Da venter vi bare på en, to eller tre A330!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Egentlig ganske skremmende nå når "alle" har begynt å spare på vedlikehold.
De fleste flyene ble jo konstruert i en tid da vedlikeholdet var udiskutabelt prioritert. Trimskruen på Alaska Airlines' haleflate er et godt eksempel. ![]()
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Tror virkelig ikke de prøver å spare noe på vedlikehold.. Problemet er vel heller
en schedulering med 25min bakkestopp.... Fort gjort med noen "legs" å bli forsinket og av den grunn ryke på crewtider og annet snacks...Skulle vært morro å se 15min bakkestopp..Er helt sikkert noen blåruss som har foreslått det også....hehe!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
www.lch78.net
|
![]()
WF hadde jo 13min bakkestopp ei stund men etter det jeg kan se nå så ser dem tilbake til 15min
![]()
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
|
![]() En må huske på at gamle Braathens fløy kystene opp og ned fra sin base i TRD. En B737 fløy via BGO til SVG og en via BOO til TOS. SVG ruten via AES to ganger om dagen. I tillegg startet en B737 i SVG og TOS. Dette er korte 20-25 minutters bakkestopp. Dette trafikksystemet forsetter SK med i dag, meget effektivt. Men kan selvsagt være sårbart for delays. Og strekningen er jo værhard. Folk jeg kjenner i det gamle BU miljøet kunne fortelle at FR i sin tid la BU modellen til gunn i sin utvikling ![]()
![]() |
#16 |
Flyklapper
|
![]()
Kjapp turnaround er kun et spoersmaal om planlegging og tilrettelegging. SAS i TRD var/er notoriske der .. klarte selv til min glede aa snu en full nier paa 16 minutter da jeg var der som sommervikar. Klarte aldri det paa FBU.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
SGS på TRD er superproffe! Jeg har sett dem i action, der de klarte å få en maskin avgårde på tid som kom sent inn. Bruken av preboarding gates hjelper også
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg tror de fleste handling agenter er "proffe" hvis forholdene ligger tilrette fra både flyselskap og flyplass.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
www.lch78.net
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#20 | |
www.lch78.net
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tekniske problemer på Arlanda | FlyHi | Flyforum | 1 | 18-08-2013 00:19 |
LN-NIB med tekniske problemer | Glenn | Småprat | 1 | 10-12-2011 07:59 |
Tekniske problemer i SASBraathens | PSC TOS | Flyforum | 14 | 12-11-2006 18:13 |
Fikk tekniske problemer | LCH78 | Flyforum | 1 | 18-12-2004 20:26 |