![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
|
![]()
Er det noen som har oversikt over hvilke av DY sine maskiner som har fått WiFi til nå?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2009
Location: Oslo
Posts: 290
|
![]()
Er vel, hvis ikke feil.
LN-DYC, LN-DYF, LN-DYG, LN-DYK, LN-DYL, LN-DYM, LN-DYN, LN-DYO har "kuppel". LN-DYS er vel i SVG for montering nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2010
Location: Home
Posts: 82
|
![]()
DYM og DYN er ikke aktivert for bruk enda
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Infrequent traveller ;-)
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,384
|
![]()
Fant intet nettverk ombord i LN-NOE i går. Trodde dette var et av de nye flyene og at DE i alle fall skulle ha wifi med internettilkobling. Det var i alle fall "inkludert" i prisen. Funket på Avinors wifi i Bodø.
__________________
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() Last edited by seilfly; 30-07-2011 at 10:02. Reason: Bedre tittel |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2009
Location: Jessheim
Posts: 107
|
![]()
Kun WiFi på Delta serien, DYC, DYN, DYS etc som NAS eier. Selv ikke alle i denne serien har fått det installert. NOE, NOS, NOX etc. er lease. Korriger meg gjerne dersom jeg tar feil.
__________________
EBS/*A Silver "Folk reiser for å lære. De fleste av dem burde lære å reise før de starter" |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,627
|
![]()
Det er feil. Alle -800'ene er planlagt med internett. Men det er vel stopp naa pga noen nye FAA-krav for kapping i skroget ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2011
Posts: 294
|
![]()
Jeg ser mange som skriver at alle -800'ene skal få WiFi. Det er nok riktig, men i hvilket tidsaspekt? Leasede -800 skal fases ut og erstattet med egeneide allerede etter neste år.
Jeg tror ikke at WiFi wil bli installert i Norwegians leasede -800'er ut fra følgende grunner : 1. Leasede fly vil gå ut av flåten i løpet av få år etter 2012 (se inkluderte graf). Hvorfor installere WiFi i et fly som skal tilbakeleveres om 2 år? 2. Det er et ansvarsproblem med å installere slikt utstyr i "annen manns eiendom". Det skal gjøres strukturell inngripen i flyskroget og det er nok ikke bare å sette igang med det utifra etablerte leasingavtaler og ansvar. 3. Man "låser" leasing selskapets fleksiblitet til senere leietakere og deres ønsker om WiFi og type WiFi system. 4. Hvem skal eie utstyret? Leier eller utleier? Ikke helt uproblematisk å bli enig om det og restverdier på utstyret. 5. Flyselskapet har flere leasing selskaper og forholde seg til siden flyene har mange forskjellige utleiere. Kontraktene er forskjellige og ikke alle utleiere vil opptre eller takle et WiFi ønske i flyene likt. I praksis tror jeg det er svært vanskelig å få installert WiFi i et leaset fly. Da må det i tilfelle være der en har 15-20 års bindende løpetider med mange nye og like fly fra en utleier og avtalt overtakelse av flyene etter leieperioden. Jeg er nesten helt sikker på at Norwegian vil holde seg til å kun installere i egeneide fly. Det har de i hvertfall gjort hittil. Det er jo ikke lenge før stortsett alle -800'ene er egeneid uansett (2015-2016). Det er alikevel før f.eks. SAS får sitt første nye Airbus 320. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Business Analyst |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2007
Posts: 479
|
![]()
Det eksisterer overhodet ingen problemer med WiFi installasjon i leasede fly.
Forøvrig er de leasingmaskinene som skal ut av flåten de første årene "nødleaser" av fly som ikke er speccet for Norwegian. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2011
Posts: 294
|
![]() Quote:
Hertz vil nok ikke protestere om du setter på skistativ på leiebilen, men har du montert soltak vil du nok høre fra dem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
En hull i skrog... My God ... ingen problem. SRM sier hvordan man fikser slike ting. Jeg vil vedde at man just veksler ut en komplett hudfelt og vips, er flyet i Redlivery condition, uten kuppel, kabeller og med den samme drag som du fikk den... Dette er daily maintenance...
__________________
Business Analyst |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
|
![]()
Muligens en smule OT, men hvorfor er kuppelen på DY sine fly så svær!? Kupplene som finnes på amerikanske fly er mye mindre og ser mye bedre ut enn DY sin giga klump.
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Tror ikke du har rett her.
WN ogsa bruker RW44, og bildet viser en kuppelt som liggner DY sine... la oss si 99,999999% (med unntak av farge ![]() ![]()
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
|
![]()
Men Delta og Continental sine er mye mindre.
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,627
|
![]()
Delta og CO bruker Gogo. Disse er bakkebaserte og det er to antenner under maskinen og en GPS antenne på oversiden. Denne er mindre fremtredende enn Row44 sitt, som er satelittbasert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Ble positivt overrasket over at DL hadde WiFi ombord i flyet vi skulle med fra LAX til HNL, problemet er bare, som LN-MOW påpeker, at det ikke er satelittbasert - ergo kunne det ikke brukes på denne flighten (som er relativt lang i en 757...).
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
|
![]()
Takk for oppklaringen!
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2010
Location: bærums verk
Posts: 1,123
|
![]()
Er det NOR, som første i NO-serien, som er inne til Wifi-montering nå?? Den har ihvertfall ikke vært i trafikk på 2 dager nå, og da nettopp i Stavanger. Samtidig var DYU ferdigmontert og dro til Oslo for og settes i trafikk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]()
Ja, mighty NOR er in progress...
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Scanflyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 485
|
![]()
Muligens neste skip for Wifi installasjon er YankeeJuliet
__________________
Upcoming flights: Tja.. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian internettstatus (Dreamliner/B787) | jb1 | Flyforum | 0 | 13-01-2019 11:46 |
Norwegian B737-800, LN-DYC på EVE | Tarzan | Register- og ATC-Forum | 3 | 27-02-2015 15:15 |
Norwegian B737-800 LN-DYO | TONROY | Bilder & foto | 2 | 21-12-2011 09:24 |
MegaModels B737-800 (Norwegian) | LN-REF | Samlerhjørnet | 4 | 18-05-2011 16:29 |
Norwegian B737 nr 6000 | B767 | Bilder & foto | 0 | 23-10-2009 16:37 |