![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Etter en god streak med ic op-ups hos SAS den siste tiden gikk jeg inn og sjekket availabiliy for min neste SK-flyvning (EWR-OSL) i forrige uke. På sas.no samt flightstats var hele M og Y fullt (Gladsak!), men dagen etter var det plutselig flere ledige i Y. Jeg sjekket så igjen dagen etter hvor det plutselig var 2 ledige economy restricted og i dag har det blitt 4 ledige i sistnevnte kategori.
Mitt spørsmål er hvorfor dette skjer? Er det trolig at noen har kansellert sine bestillinger (Economy restricted) i stor skala for å få tilbake skatter på billetter de ikke skal benytte, eller er det slik at sas "flytter" availability fra C og Y til M for å oppnå høyest mulig belegg? For en uke siden så sjansene for op-ups gode ut, liker ikke utviklingen :S |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det er avbestillinger, og veldig ofte justeringer av gruppebestillinger. Og så klart så vil SAS tjene mest mulig penger og justerer tilgangen etter statistikker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ikke så lett å flytte mellom C og M med forskjellige seter i kabinen. Har man en flyttbar divider, så gjør man det "hele tiden" dog.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Men derfor kan de jo sagtens oversælge M og opgradere de resterende. Det har jeg set masser af eksempler på... Det er noget der sker hele tiden...
![]() |
#5 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Det kan man selvfølgelig. Men hvor mye man skal overselge med er oftest bestemt i god tid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fly fra Salzburg til/fra EVE i dag | Tarzan | Småprat | 1 | 10-07-2015 15:20 |
DY 1816/1817 i dag til/fra LPA | litt-amatør | Flyforum | 32 | 06-01-2010 21:38 |
OSL i dag - fra 9:00 - til 14:40 | ATC-flyradar | Bilder & foto | 6 | 08-08-2009 03:36 |
Dag Viking har stor dag i dag! | Utflyttet | Flyforum | 31 | 28-02-2008 09:22 |
2 til fra OSL i dag | SK931 | Flyforum | 7 | 16-09-2006 07:25 |