![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei!
Jeg har American Express card, og det skal gi 5% rabatt hos hertz. Nå er det slik at om jeg sjekker priser med AmEx sin rabattkode hos Hertz så er de høyere enn standardprisene deres. En Cadillac STS fra 13 til 20 august i New orleans koster $592 uten noen rabattkode, taster jeg inn AmEx koden blir prisen $627. Om jeg derimot bruker Diners Club koden så får jeg en "riktig" rabattpris på $562. Akkurat det samme skjedde meg når jeg sist (for et drøyt år siden) skulle leie bil i USA. Prisene var konsekvent høyere når jeg var logget inn på min profil hos hertz (Der AmEx rabattkoden er lagret som standard) enn når jeg sjekket priser på hertz sine sider uten å logge inn. Den gangen ordnet Hertz det manuellt, og jeg trodde det kanskje var en tilfeldig feil i datasystemet, men når jeg nå ett år senere får akkurat det samme så ser det ut som dette er en feil i rabattordningen. Dette kan ha påvirket mange, for de fleste gidder jo ikke dobbeltsjekke om rabatten virkelig er en rabatt, eller en prisøkning! Last edited by O_K_; 26-05-2011 at 11:31. Reason: Skrivefeil... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Dette er ganske typisk. En "rabattkode" kan ofte trigge en dårligere pris, spesielt i helger og ferier. Jeg prøver alltid litt forskjellige koder og uten kode før jeg booker. En kode kan f.eks gi god pris i Norge, men 5% av fullpris i utlandet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg er klar over at rabattkoder i blandt kan havne i konflikt med tilbud og kampanjer, det var derfor jeg sjekket uten rabattkoden også, men i dette tilfellet ser det i alle fall ut til at Diners Club sin rabatt (som virker veldig lik i beskrivelsen av kortene) ikke skaper noen konflik, men gir meg rabatt som forventet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nå blir det dyrere å fly | Journal | Flyforum | 15 | 09-03-2011 23:32 |
Fly fra Boeing blir dyrere, | jameson82 | Flyforum | 6 | 16-12-2010 01:10 |
Gode tilbud hos Hertz | Bizflyer | Reiseforum | 8 | 03-10-2010 03:29 |
Amex rabatt hos BA? | Chriscross | Reiseforum | 2 | 02-07-2010 07:44 |
Bonusreiser hos SAS blir mye dyrere | Bizflyer | Flyforum | 41 | 31-07-2009 13:12 |