Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 21-05-2011, 11:39   #1
Tally-Ho
ScanFlyer Gold

Default Palanga / Klaipeda (Lithauen) med DY

Det er fortsatt svært billige turer hos billigselskapene, og sist uke prøvde jeg Riga med DY (Norwegian). DY opplevdes som bra, de var 10 min. sener fra gate i OSL, og de sendte ut en sms og beklaget forsinkelsen. Veldig bra, for en så liten delay. Kaotisk innsjekk i Riga, men totalinntrykket var bra.

Nå prøver jeg Lithauen og Palanga / Klaipeda, også denne gang med DY.
Noen her som har reist dit, og er litt ute etter steder å bo /ikke bo, steder å besøke....?
Strendene skal være fine rundt Palanga, så om været er bra, kan jo det være noe...?

Tally-Ho
Tally-Ho is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2011, 14:46   #2
Geffelator
Business Jockey

Geffelator's Avatar

Default Re: Palanga / Klaipeda (Lithauen) med DY

Er ikke så veldig godt kjent i området, men har hatt noen nightstop der så jeg kan sikkert komme med ett par tips.

Når det gjelder Palanga eller Klapeida tror jeg nok jeg ville gått for Palanga. Palanga er litt mer turistvennlig med en flott gågate og en del restauranter og uteliv. I alle fall om sommeren, om vinteren er det helt dødt.
Flotte strender er det også og gågaten ender opp i vannkanten.

Når det gjelder hotell så har jeg bare bodd på Gamanta hotell. Det ligger ca 10 minutter til fots fra gågaten og er ett helt greit hotell, ikke noe mer. Pass på å be om rom i den nye delen av hotellet da det er nybygd for ett par år siden og standarden der er en del høyere.

Når det gjelder Klapeda får jeg mer følelsen av å være i en Øst-Europeisk by og det er nok ikke like stor ferie idyll. Har ikke fartet så mye rundt i Klaipeda, så her kan det hende jeg tar helt feil.
Uansett så bruker vi Radisson Blu i Klaipeda, ett veldig fint hotell. Nesten nytt er det også. Tar ca 30 minutter å kjøre fra Palanga flyplass til Klaipeda.

Håper du får en fin tur til Lithauen. Og jeg kan i alle fall love att det ikke blir gjenomtrekk i lommeboken. Det er veldig trivelige priser for å spise ute og feriere i Palanga.
PS, du har ikke vurdert å fly via Riga, da får du jo en tur med den vakre Fokkeren på kjøpet.

God tur.
Geffelator is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2011, 23:03   #3
Tally-Ho
ScanFlyer Gold

Thomas Cook Re: Palanga / Klaipeda (Lithauen) med DY

Quote:
Originally Posted by Geffelator View Post
Er ikke så veldig godt kjent i området, men har hatt noen nightstop der så jeg kan sikkert komme med ett par tips.

Når det gjelder Palanga eller Klapeida tror jeg nok jeg ville gått for Palanga. Palanga er litt mer turistvennlig med en flott gågate og en del restauranter og uteliv. I alle fall om sommeren, om vinteren er det helt dødt.
Flotte strender er det også og gågaten ender opp i vannkanten.

Når det gjelder hotell så har jeg bare bodd på Gamanta hotell. Det ligger ca 10 minutter til fots fra gågaten og er ett helt greit hotell, ikke noe mer. Pass på å be om rom i den nye delen av hotellet da det er nybygd for ett par år siden og standarden der er en del høyere.

Når det gjelder Klapeda får jeg mer følelsen av å være i en Øst-Europeisk by og det er nok ikke like stor ferie idyll. Har ikke fartet så mye rundt i Klaipeda, så her kan det hende jeg tar helt feil.
Uansett så bruker vi Radisson Blu i Klaipeda, ett veldig fint hotell. Nesten nytt er det også. Tar ca 30 minutter å kjøre fra Palanga flyplass til Klaipeda.

Håper du får en fin tur til Lithauen. Og jeg kan i alle fall love att det ikke blir gjenomtrekk i lommeboken. Det er veldig trivelige priser for å spise ute og feriere i Palanga.
PS, du har ikke vurdert å fly via Riga, da får du jo en tur med den vakre Fokkeren på kjøpet.

God tur.
----
Tusen takk for gode tips, jeg tar de med meg, og noterer navnet på det hotellet. Vil prøve de baltiske landene nå, og Riga sist uke ga mersmak. Ja, neste gang reiser jeg kanskje via Riga til Palanga...
Igjen - takk!

Tally-Ho
Tally-Ho is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2011, 23:19   #4
Scandinavian
ScanFlyer Gold

Default Re: Palanga / Klaipeda (Lithauen) med DY

Har vært en svipptur innom Palanga, og det er en veldig flott plass, som jeg absolutt kunne tenkt meg å besøke flere ganger, men som nevnt helt dødt om vinteren og det var det dessverre når jeg var innom.
Scandinavian is online now   Reply With Quote
Reply

Posting Rules