![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,917
|
![]()
Så en lignende tråd på et annet forum, som jeg synes ikke var så dum. Har blitt litt oppgitt etter div spørreundersøkelser fra SAS som egentlig ikke kommer til kjernen av produktet.
KORTE RUTER - Gratis kaffe/te på alle ruter i economy - Konsistent kvalitet på maten i BOB. Når det kommer ny meny er oftest maten bra, men den faller dramatisk etterhvert (f.eks tapasen) - Littegrann større porsjoner i Extra. - Fixed business priser - Valg mellom to retter i Business. Det er kjipt å komme sulten ombord og så har dere bare laks. - Fokus på bedre service i business. (ofte virker det som om dere heller vil serve Economy) LANGE RUTER - Er egentlig ganske bra utover at jeg seff vil ha flere ruter. - Flatbeds i business er en no-brainer. EUROBONUS: - Mulighet for MFU-bookings. Altså å kunne gjøre en booking i f.eks Extra og samtidig få en confirmed upgrade til Business for poeng. - Seat-blocking for EBG/EBP - Noen ønsker fri BOB til EBG. Jeg vil mye heller ha bra BOB, og der har dere noe å gå på nå. PÅ BAKKEN: - Der er dere generelt kjempebra! - Savner litt bedre mat i loungene. Evt bare i Scandinavian Lounge. Type varmt. HVORFOR VELGER JEG SAS? - Nei, det er ikke fordi dere er så billige, eller fordi det er "2% større sjans" for å lande på tiden enn det er med Norwegian. Ei heller pga on board servicen som er prikk lik et low cost selskap. - Jeg velger dere nå utelukkende pga det som skjer på bakken. Check-in, lounge, fast-track etc. Årsaken er ikke at produktet i lufta ikke betyr noe, men snarere fordi det ikke er spesielt bra på korte ruter.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind Last edited by Fnate; 14-05-2011 at 12:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,640
|
![]()
Har et ganske enkelt krav til SAS: At de får meg (og bagasjen min) på rute dit jeg vil, innen Norden. Skal jeg utenfor Norden, har jeg en lei uvane med å dra via London, så SAS er stort sett kun aktuelle for meg innenfor Norden. BOB bryr jeg meg ikke så mye om, da de flightene er for korte til at jeg gidder å fra fram kort/penger for å kjøpe noe uansett.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Legal Eagle
Join Date: Feb 2010
Location: Oslo
Posts: 1,560
|
![]()
Enig med Martin! I tillegg setter jeg pris på en kaffe og en muffin eller noe sånn, men det har jeg ikke noe imot å betale ekstra for.
Last edited by RWY 24; 14-05-2011 at 15:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Akkurat nå for tiden skulle jeg ønske at de faktisk hadde personell til å gjennomføre flyprogrammet sitt...
![]() Ellers så er det i grunnen ikke så mye å hverken utsette på SAS eller som gjør at de foretrekkes fremfor andre. I forhold til LCC'er ligger de nok hakket over, men ikke mye. Jeg er litt usikker på hva de kunne gjort for oss økonomiklassepax uten status som skulle kunne endre på det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Legal Eagle
Join Date: Feb 2010
Location: Oslo
Posts: 1,560
|
![]()
Det måtte være å stille opp med litt hjelp hvis ting ikke går helt som planlagt. Det er vel det som utgjør forskjellen i dag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,259
|
![]()
+1 (men mer i retning "jeg ønsker meg åpning for ansettelse av flyvende crew")
__________________
Spoiler mixer |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]()
Gratis kaffe/te/vann innen Europa burde innføres ASAP. Det koster umulig stort, og ville gitt en følelse av merverdi.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]()
Samme servering som de andre selskapene i Star Alliance på Europa-reiser på den klassen de fleste reiser på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
-Pritag som virker
-Lounge innenriks på OSL -Fast-track innenriks på OSL -Samme servicekonsept i lufta på alle flighter hadde gjort kundene mindre forvirret. F.eks. gratis frokost og kaffe resten av dagen til alle både i Norge, Danmark, intrascandinavisk og intraeuropeisk. Høy kvalitet på BOB hadde også vært bra. Ellers er jeg fornøyd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]() Quote:
![]() Hadde ikke gjort noe med en liten snack på korte ruter, og drikke + mat på lengre turer. Innenriks-lounge og fasttrack hadde vært det ultimate. Europa turer er jeg lite borti, men som andre skriver så synes jeg SK er kjipe med servering i forhold til Norge andre selskaper i samme "klasse" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2010
Posts: 635
|
![]()
Gratis kaffe/te til de som drikker det er jo flott - men hva med de som ikke drikker det? Hadde vært greit om vi unge (ungdomsbillett og de med barnebillett) hadde fått noe "ekstra" vi også ala kaffe/te. Ellers enig i det som skrives over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2010
Location: Copenhagen and Risskov, Aarhus
Posts: 266
|
![]()
Som ansat kan jeg kun tillægge, at jeg også gerne så nogle ting forandret/ændret. Min personlige ønskeliste lyder sådan her:
- Nye stole/flat beds på Business på 330/340 samt nyt entertainment system. AVOD også i Economy - Nye stole i 320/737 flåden. Helst Recaro - To serviceklasser på EU flyvninger: Business og Extra/Economy. BOB fjernes. Et mere harmoniseret og basic meal/drinkoplæg introduceres i Extra/Economy alt efter rute/flyvetid. Stadig alle øvrige fordele for Economy Extra passagerer og seating forrest i Economykabinen - Nye websites. Selvom Sas.dk/no/se netop er opdateret, trænger den stadig til en ordentlig overhaling, mere overskuelighed for EuroBonuskunder osv... Der sker mange ting i SAS i øjeblikket og jeg håber og tror på, at SAS vælger the "high road" som businessflyselskab fremadrettet. Økonomien forbedres måned for måned og SAS skal kunne vise et overskud inden nogle helt store ændringer foretages. Selvfølgelig skal SAS også tilbyde billige billetter - og leisure rejsende vil jo nyde godt af fordelene hos et netværksselskab. Dog synes jeg, man skal være varsom med en decideret lavprisprofil. Det er et no-go! Do what we are best at. No bullshit! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2009
Location: EGPH
Posts: 448
|
![]()
Denne ble vel diskutert for en stund siden, og resultatet var det var OSL som ikke ønsker det, ikke SAS, var det ikke sånn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,507
|
![]()
-MD80 på innland i Norge, før de slutter å fly for SAS
-CRJ900 på de mindre rutene i norge. -Ordentlige business seter på de to-fire første radene (Alle fly unntatt A330/340 selvsakt som har egen avdeling for dette) -Litt mere mat i frokosten, ikke ruter som går kl:09.01 liksom bare for at de ikke trenger å servere mat. -Servering av et brett med noe slik som man får på charterfly som midag for de som vil kjøpe det på innland. Last edited by Trdfly; 14-05-2011 at 23:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,861
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Hvis jeg skulle gjøre om SAS? Forenklet:
Et produkt av SK/KF/WF. Hatt en annen oppdeling av rutene: 0-45 min (A), opptil 1.5 timer (B), opptil 5 timer (C), over 5 timer (IC). A: Ingen servering, en klasse. B: To klasser, Economy Extra/Economy C: To/Tre klasser, (Business)/Economy Extra/Economy Alle: Gratis alkoholfri drikke og snacks (chips/muffin/enkel frokost pakke på morgenen) Strøm i setene. Economy: BOB mat/alkoholholdig drikke Economy Extra: Kald mat B el. frokost/Varm mat C, fri wifi. Business: Et ledig sete på siden, Varm mat (to ulike retter er en god ide), fri wifi B+C fly: 32X/73X Første 10 radene litt bedre avstand mellom setene, for å garantere Business bedre seter. Pluss de tre bakerste. A+B fly: CRX/DHX Samme seter. IC: True flatbed i business, ellers som idag. Eurobonus: Flere oppgraderingsmuligheter (alle klasser, alle strekninger) bekreftet, eurobonus mealvoucher BOB. Lounge: Som i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,507
|
![]() Quote:
-WIFI/AVOD eller begge deler. -TRD-PMI-TRD sommer rute. Last edited by Trdfly; 15-05-2011 at 00:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hva kan jeg forvente meg på Plus innenriks? SVG-TOS-SVG | KLM 1200 | Reiseforum | 17 | 10-07-2013 00:12 |
Hva innen luftfart kan jeg utdanne meg til? | CX254 | Flyforum | 4 | 15-11-2005 09:19 |