![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2009
Location: Haugesund
Posts: 175
|
![]()
Lurer bare om om noen kan hjelpe med å avgjøre en diskusjon her på jobb.
Det vi lurer på er om sliding carpet i denne maskinen er utmontert og når dette er blitt gjort Og om det har vært sliding i KHA , KHB og KHC På forhånd takk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Newcomer
Join Date: Apr 2009
Posts: 14
|
![]()
Den er utmontert i KHB og KHC. I KHA lever den fortsatt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2009
Posts: 215
|
![]()
Det var da inderlig godt! Det er helt for j*vlig å stue disse flyene om det er mye baggasje. 148 pax til AGP er like klamt hver gang, da teppet tar for mye plass. Nå mangler bare KHA, så blir det bra!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Newcomer
Join Date: Mar 2008
Posts: 17
|
![]()
Er vel strengt tatt like klamt om flyet er en 800 eller en eldre 300:P , men sliding c. er flott så lenge det virker og med dy's laste-policy så pleier det jo ikke bli problemer med plassen der bak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2009
Posts: 215
|
![]()
Det er jo faktisk ikke det samme da! Det er mye bedre plass i en 800 sammenlignet med en 300. Det skal mye til for å fylle en 800 maskin til randen med baggasje, men ikke så mye for å fylle en 300. Teppet ødelegger fælt i 300, og er nok en av grunnene til at de holder på å fjerne disse=)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2010
Location: Atlanta
Posts: 1,520
|
![]()
Sparer en mann med sliding da...Uten sliding må du ha 2 mann i lasterommet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Gunnar
Join Date: Aug 2008
Location: Hegra
Posts: 435
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2010
Location: Atlanta
Posts: 1,520
|
![]()
Det er sant, men er det fullt, så er det en fordel. I en 800 har det ikke noe å si, da det er mer enn nok lasterom. I mindre fly derimot, kan plassmangel ofte være et problem
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2007
Location: Jessheim
Posts: 101
|
![]()
Behåll sliden för allt i världen! Så mycket bättre. Den tar självklart lite plats, men man har comp 1 och 4 att lägga bag i också. och skulle nu flyget bli helt fullt so what? Då får det stå ett par golfbag igen te.x,
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: Tromsø
Posts: 2,942
|
![]()
Det er første gangen jeg har hørt at sliding carpet må ut pga at det tar stor plass i lasterommet. Det bygger jo opp noen cm, men gjør det jo mye lettere å laste og losse. Hvis den ikke virker er det jo selvsagt et styr, verre enn uten. Hvis de skulle ut så var det vel for å spare vekt og penger/tid på vedlikehold. Her kommer den som en av dere har nicknamet fra, nemlig rampsnaken inn i bildet. Hadde den oppfinnelsen virket ordentlig så hadde sikkert disse sliding carpetsene vært utmontert. Regner med at Norwegian også bruker system fra ACE eller Scandinavian Bellyloading, men eneste fra det selskapet med sliding carpet jeg kjente til var LN-BRU (Thor Heyerdahl vol. 1) de andre -300 kjerrene i flåten da var jo helt uten slik luksus!
![]() Mens vi er inne på ruvende installasjoner i lasterommet så kommer jeg på SAS sin "skuffemaskin" OY-KGC. Sent på -80 tallet ble det montert lastesystemer i to DC-9-41. Den ene prototypen var teleskopiske kasser i metall, hvor de ble mindre og mindre lenger inn i lasterommet. De tok masse plass og de veide mye og var ikke særlig driftsikker. Den andre maskinen var SE-DDT, men siden det var en "Euro 9'er" var det meget sjelden den var å se nordpå. Den fikk en prototyp på det som ble sliding carpet. Det ble senere installert sliding carpets i lasterommene foran (#2) og bak (#4) på MD-80 flåten. Tilbake til topic i tråden så synes jeg jo det er synd at Norwegian monterer ut utstyret fra disse flyene. Men de er vel på vei ut av flåten, så da så... ![]()
__________________
Mad dog... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2009
Location: Haugesund
Posts: 175
|
![]()
Takker for svar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2010
Location: Atlanta
Posts: 1,520
|
![]()
Sett bort ifra den lille plassen sliding carpet tar, får du plass til mer bagasje hvis du ikke har det, eller kjører det helt inn før du begynner å laste. Det fordi at det blir aldri helt bra oppe i hjørnene når man driver å kjører sliding carpet lengre å lengre inn
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Gunnar
Join Date: Aug 2008
Location: Hegra
Posts: 435
|
![]() Quote:
SAS var og inne på tanken å demontere slide i alle flyene, for å spare vekt og delvis pga rampsnake. Men ble stoppet ut fra et hms hensyn. De var enige med tillitsvalgte og verneombudene at hensynet til stuernes helse var viktigere enn å spare noen kroner i fuel, og vedlikeholdskostnader. Og det er nok her essensen ligger. Et LCC selskap gjør nesten hva som helst for å spare kostnader, mens et tradisjonelt selskap (nettverksseskap) ser verdien av å ta vare på helsa til sine ansatte! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,460
|
![]()
Du må uansett ikke laste helt opp til taket. Da er slukkeytstyret verdiløst. Slik lasting gir FAA gode bøter for....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2010
Location: Atlanta
Posts: 1,520
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Gunnar
Join Date: Aug 2008
Location: Hegra
Posts: 435
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,460
|
![]()
Det gjelder alle bulk loading compartments.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Newcomer
Join Date: Mar 2008
Posts: 17
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2010
Location: Atlanta
Posts: 1,520
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2009
Posts: 215
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DY401 LN-KHB 10.3.14 kva skjedde? | Randulfb | Småprat | 4 | 10-03-2014 11:12 |
DY320 LN-KHB | OpelZafira | Register- og ATC-Forum | 0 | 24-03-2013 13:43 |
LN-KHB check | Glenn | Flyforum | 1 | 10-12-2010 22:14 |
LN-KHB | Lennart | Register- og ATC-Forum | 2 | 19-03-2009 13:02 |
LN-KHB @ Winglets? | LN-KRF | Flyforum | 9 | 04-02-2009 01:50 |