![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,135
|
![]()
Trivelig reportasje fra NRK om Rygge Flyklubb og brannvaktflyging:
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.7619832 (Dere hører min stemme ca. 0:30) ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,739
|
![]()
Enig, dette var en trivelig og interessant reportasje!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Newcomer
Join Date: Mar 2010
Posts: 26
|
![]()
Fin reportasje! Forresten må man ha CPL for å fly brannvakt?
"æ e jo sjefen, du må jo for fan ta med matpakke te meg" hehehe |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,275
|
![]()
Så vidt jeg har forstått i helga; nei du trenger "bare" PPL-A. Det viktigste er jo at du kan fly og bruke øya samtidig, du trenger jo ikke jobb i et flyselskap
![]()
__________________
Spoiler mixer |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Air Traffic Controller
![]() Join Date: Mar 2010
Location: Stavanger
Posts: 738
|
![]() Quote:
Lurer på om det er et timekrav på 100 timer for å fly som fartøysjef på brannvaktsflyging og 200 timer på SAR-flyging. Har ikke noe dokumenter på det i umiddelbar nærhet, så jeg tar forbehold om at dette er lokale regler og ikke nødvendigvis gjeldende for alle klubber i Flytjenesten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,135
|
![]()
Sånn by-the-by.
Brannvaktruta fra Rygge flys vanligvis med LN-TFV, som i TV-reportasjen. I går fløy de til og med to runder. I formiddag var det en kar som tok LN-TFV og dro avgårde til Notodden, og jeg tenkte med meg selv at nå er det en som "stikker av" med brannvaktflyet, skal de ikke fly i dag? Men brannvakta ble fløyet litt senere på dagen i en selvbygd RV-7.
__________________
Die, my dear? Why that's the last thing I'll do! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,173
|
![]() Quote:
__________________
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2008
Location: Smøla
Posts: 1,812
|
![]()
VG har også snappet opp klubbflygingens viktighet
![]() http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10093534 Pressmiddel mot LT ifb gebyrøkningen?
__________________
-S. Holberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
FlyKirurg
Join Date: Dec 2007
Location: Rygge
Posts: 1,300
|
![]()
Artig å se min nye flyklubb i aksjon!
![]()
__________________
Med forbehold om trykkfeil |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Valg av flyklubb | vegarsc | General Aviation og sjøfly | 2 | 12-07-2017 10:56 |
Drammen Flyklubb | Northrider | General Aviation og sjøfly | 12 | 15-01-2012 20:06 |
Hjelp ønskes snarest; Rygge Flyklubb/LN-TFV | Northrider | General Aviation og sjøfly | 2 | 23-05-2011 19:30 |
Noen med tilhørighet Gardermoen-eller Kjeller flyklubb ? | ATC-flyradar | Flyforum | 4 | 04-08-2007 18:25 |
Værnes flyklubb med nødlanding på jorde... | LTH | Flyforum | 0 | 16-10-2005 18:55 |