![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Sitter litt og funderer på en shoppingtur til US and A. Har god firmaavtale på eco extra med Sas til EWR, men nå så at jeg har omtrent samme pris til Jakarta, SIN, KUL, MNL, BKK og HKG. Og som den milage-junkien jeg er jo da Asia å foretrekke. Noen som vet om det er US and A-priser på ting i noen av disse byene? Tenker på elektronikk, barnevogn (USA er halv pris av norsk pris) og "middelklasse klær" (Polo, Boss etc) og annet stæsj.
OT: Noen som forresten vet om det bare er å bytte ledning (transformator på stikkkontakten) om en kjøper B&W Zeppelin til Ipod i US and A, eller må man inn i selve høytaleren og romstere? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ute på tur
|
![]()
Vil anbefale Singapore og Hong Kong for shopping. Finnes det ikke der, så finnes det ikke.
![]() -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hong Kong er et shopping-paradis, det samme er Tokyo.
Selv vil jeg anbefale Seoul, nesten like bra utvalg som de to nevnte byene, men mye hyggeligere priser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
*A Gold/OW Emerald
|
![]()
Tror nok prisene er en god del høyere i Asia enn USA på ekte vare dessverre. Det er jo som du er inne på latterlig billig for mye i USA, bl.a. selger de jo klær som koster skjorta (sic!) i Norge for slikk og ingenting der borte (ofte 1/4 av prisen). Vi blir "royally shafted" på merkeklær i Norge.
Amerikanerene er jo vant til å få "alt" mye billigere enn resten av verden, et annet godt eksempel er jo biler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Singapore og Hong Kong har som allerede nevnt det aller meste... Likeså er Bangkok ett shoppingmekka. Kjøpesentere i verdensklasse både når det gjelder størrelse og utvalg, F.eks. Siam Paragon... Men det er jo dessverre sånn på den kanten av verden at rabatten på bla. klær ikke er så veldig stor i forhold til Norge. Dette gjelder også andre merkevareprodukter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Jeg støtter opp om det se fleste over her sier - Bangkok, Hong Kong og Singapore er geniale shopping byer - prisene er så som så, men fullsortimentet de har der borte er hinsides.
Jeg støtter også opp om at shopping generelt i USA er langt rimeligere en disse asiatiske byene, og der er jo også sortimentet stort sett imponerende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hvordan er prisene i Shanghai og Kuala Lumpur? Hotellprisene er mye lavere i KL enn Singapore, og Shanghai er lavere enn Hong Kong.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hong Kong er ikke bare en fantastisk shoppingby, men en utrolig facinerende by på alle måter.
Så jeg hadde uten tvil valgt den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hong Kong, Bangkok og Singapore er nok ganske like i forhold til både sortiment og prisnivå på shopping.
Når det kommer til hotellpriser er Singapore og Hong Kong dyrere enn Bangkok. Kuala Lumpur, rimeligere enn Singapore og Hong Kong... Shoppingutvalget er vel ikke helt på høyde med Bangkok, Hong Kong og Singapore i Kuala Lumpur men likevel fantastisk. Vet ikke om trådstarter har vært i en eller flere av byene som er nevnt i denne tråden, men i mine øyne er Hong Kong, Bangkok og Singapore de tre sikreste valgene som storbyreisemål i sørøst-asia sett i ett helhetlig perspektiv som reisemål. har Singapore som min personlige favoritt jeg da... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jaja, smaken er som baken. Personlig synes jeg Singapore er en av de minst interessante byene i Asia.
Bangkok er nok billigere enn både Singapore og Hong Kong, dersom prisene er det viktigste kriteriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Shanghai betrakter jeg ikke som shoppingby. Du finner de typiske billige fakeproduktene som vesker, kofferter, klære osv., mens originale merkeklær er dyrere enn i Norge. Skal du ha non-fake er vel USA best, spesielt nå med den lave dollarkursen (også kalt amerikanske sukater).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Doodlebugger
|
![]()
Hei,
For kamerautstyr anbefaler jeg Kuala Lumpur framfor Singapore. MVH Knut Erik Last edited by LN-KEH; 07-05-2011 at 15:27. Reason: feilstaving |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det er ulike priser på ulike produkter i ulike land, jeg ville valgt USA for i snitt er de billigst på det meste av dyrere merkeprodukter. Hvis det er elektronikk, så er Seoul mitt valg. De er billigst, og ikke minst så får du produkter som i praksis kan brukes rett i stikkontakten her hjemme. Når det gjelder klær, "vestlige" merkeklær er billigst i USA. I Kina f.eks. så er disse produktene vesentlig dyrere. Men du kan selvfølgelig få annensorterings og fake nærmest gratis. Og er du ikke ute etter merker så er skreddere i Kina, Thailand, og mange andre land billige. De fleste sør-øst-asiatiske landene har store shoppingsentree rettet mot overklassen og rike turister, og med markeder som retter seg til resten, og priser varierer deretter. Jeg liker veldig godt Malaysia, fordi der er skillet minst, og det er lettest å forholde seg til. Kuala Lumpur er på mange måter det Singapore er, men vesentlig billigere. Hong Kong er på mange måter i samme bås.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Mærkevarer og luksusvarer er som regel dyrere i Bangkok.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hvis man skal ha seg 2-3 skreddersydde dresser, hva anbefales av Kuala Lumpur og Singapore? Kvalitetsnivået er kanskje det samme, men hva med pris?
Er det noen som har konkrete eksempler på en skredder eller to som er veldig bra? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Når det gjelder skreddere bør du ha lokalkjennskap. Jeg brukte skredderen på mitt faste hotell i Shanghai som ligger 30-50% høyere i pris enn de rimeligste, men i følge mine lokale bekjentskaper er det mer enn verdt det. Finnes også masse "expatriate" forumer som skriver om pris/kvalitet på ulike markeder og skreddere.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Trip Report sommeren 2016 Sør-Øst Asia | staale | TripReports | 37 | 27-08-2016 12:24 |
Problem med Air Asia og Øst Timor tips? | Sondbjo | Reiseforum | 8 | 22-06-2013 12:51 |
OSL sør øst nord vest, mange bilder. | putzmeister | Bilder & foto | 18 | 15-07-2010 20:29 |
ATCBOX for Øst/sør/vestover/Danmark/Sverige | ATC-flyradar | Flyforum | 0 | 02-02-2007 17:57 |
Invasjon fra sør og øst! | atck | Flyforum | 8 | 09-03-2006 09:22 |