Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 25-10-2005, 15:18   #1
BGO
TurbopropFlyer

Default Not particular low cost - very low service

Jeg og min samboer var i London i helgen og skulle ta fly hjem til Bergen 20:50. Da vi skulle ta toget fra London sentrum til Stansted var vi veldig uheldig. Jernbanestasjonen ble evakuert pga brann på Burger King !!! og flere tusen mennesker måtte ut å kjempe om de få taxiene som var i området. Etter mye venting og køståing ble stasjonen åpnet igjen og etter ca to timer gikk endelig toget. Det endte med at vi kom fram til flyplassen 10 min før flyet skulle gå og kom derfor ikke med…L Billetten kan foranders dersom dette blir gjort 30 min før avgang. Det skulle vi gjerne gjort, men nå det er UMULIG å få tak i Norwegian utenom 8-16 man-fre så er ikke det så enkelt. Alternativt må man til en hvær tid ha PC tilgjengelig. Det bør også nevnes at verken handling agenten i Bergen eller i London kunne hjelpe oss. Dette må vel gå på kontoen for service og jeg er ikke imponert. Har kun hatt positive opplevelser med Norwegian tidligere, men de har fått en stygg ripe i lakken nå.
Old 25-10-2005, 15:25   #2
Trety
ScanFlyer Rusty

Trety's Avatar

Default Re: Not particular low cost - very low service

Norwegian har jo forholdt seg i forhold til Terms & Conditions, men litt av dette (f.eks. ikke tilgjengelig per telf. annet enn når de er) er litt av det som skiller en LCC fra en nettverksoperatør (etter SK innførte nullservice, kan det ikke kalles "fullserviceselskap" lengre )
Old 25-10-2005, 15:26   #3
LN-FHU
Superflyer

LN-FHU's Avatar

Mern det er da ikke Norwegian sin skyld at det begynner å brenne på Burger King vel.....Du var jo uheldig på denne turen, har du forsøkt å høre med reiseforikringen din. Det er mulig du kan få billettene refundert gjennom de ?

Men det skulle vel være mulig å skaffe en drosje i London vel, det er jo ikke så få i den byen......

Frode H.
LN-FHU is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2005, 15:41   #4
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Stansted er en fin plass og har brukt den mye i den senere tid. Men førstevalget er LHR uansett grunnet tilbringertjeneste. En sparer ganske mye penger på T-banen i forhold til det dyre toget til STN også.

Har som regel å planlegge reisen til STN slik at vi er der 4 timer før avgang. Spise slappe av litt der i stedenfor i byen. Mindre stress etc.

Har vært ute for tull både med tog og T-bane på veien til STN, men alltid har det godt bra. Uansett ved slik planlegging er det nesten umulig at noe går gærnt. I værste fall taxi fra byen. Jævla dyrt men billigere en to fullprisbilletter og kanskej overnatting.

Men dett er har med "terms and conditions". FR sin er enorm. Men jeg har sagt til meg selv at hvis en gang jeg skulle miste flyet, så skal jeg IKKE skjelle ut flyselskapet. Det vil nok være min feil ev. andre ting som flyselskapet ikke kan stilles til ansvar for.

SQ 777 is online now   Reply With Quote
Old 25-10-2005, 16:21   #5
HMWK
ScanFlyer Molded

HMWK's Avatar

BGO, her tror jeg du må bite i det sure eplet. Dette er ikke DY sin feil og de er helt uskyldig. Det der selvsagt kjedelig når slike ting hender.
HMWK is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2005, 16:31   #6
BGO
TurbopropFlyer

Jeg er fullstendig klar over at ikke Norwegian har gjort noe galt. De har nok dekket seg med "terms and conditions" som blir nevnt, men det er, uansett hvordan man snur å vender på det, ikke GOD service å ikke kunne få tak i representanter for flyselskapet så lenge dagens trafikk ikke er unnagjort. Om ikke annet bør det være mulig å komme i kontakt med handling agenten på avreise flyplassen og få hjelp der.
Dette er jo helt opp til flyselskapene. Ytterpunktene vil være å ha egne representanter på alle flyplassene de flyr til og ikke ha annet enn internett som komunikasjonskanal til kundene. Det er vel ingen flyselskaper som befinner seg helt i disse ytterpunktene, men jeg bare registrerer at Norwegian yter mindre service enn jeg trodde på forhånd. Skuffende.
Old 25-10-2005, 16:33   #7
Superhai
ScanFlyer Rusty

Superhai's Avatar

Dette er absolutt ikke DY sin feil, og heller ikke SAS tar på seg slikt. Men det er klart at med flere avganger daglig så ville muligens SAS prøvd å få med deg på neste fly i forståelse av situasjonen. Men har absolutt ikke noen plikt.

Old 25-10-2005, 16:35   #8
LN-FHU
Superflyer

LN-FHU's Avatar

Det ville vel vært mulig å ringe Norwegian idet dere ble skysset ut av togstasjonen....Klokka var vel ikke passert 20.00 da. Hvis det var et slikt press for å få tak i drosje, og lite drosjer tilgjengelig , kunne det vel kanskje skje at dere ikke nådde flyet. Hvorfor ikke allerede da få endret billetten og heller ta det med ro og se på alle de andre som virrer frem og tilbake....

Men kanskje litt sent å komme med formanende råd nå da

Frode H.
Old 25-10-2005, 16:43   #9
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally posted by LN-FHU
Det ville vel vært mulig å ringe Norwegian idet dere ble skysset ut av togstasjonen....Klokka var vel ikke passert 20.00 da.
Vel, BGO skriver vel i første innlegg at det er umulig å få tak i Norwegian per telefon utenom "kontortiden" 8-16. Jeg antar at telefonisk kontakt var første ide når man så at man ikke kunne nå flyet...
TOS is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2005, 17:02   #10
LN-FHU
Superflyer

LN-FHU's Avatar

Tja, da har vel BGO misforstått et eller annet, her er sakset fra Norwegians hjemmesider :

Bestillinger, endringer og spørsmål om bestillinger:

Kundesenter: 815 21 815

mandag-fredag 08:00-20:00
lørdag 08:30-16:00
søndag 09:30-17:00

At det er kø på telefon kan jo hende de beste, for Norwegians del, kan de kanskje innføre et bedre kø-system, noe ala BUSK.

Frode H.
Old 25-10-2005, 17:19   #11
BGO
TurbopropFlyer

For å oppsummere litt:
Jeg forventer ikke at DY eller SAS skal ta på seg noe som helst…
Å endre billetten var jo akkurat det vi prøvde. Det skal være mulig 30 min før avgang på tlf. nr. 815 21 815 men det hjelper lite når man bare får en telefonsvarer som forteller deg åpningstidene (dette har ingen ting med stor pågang å gjøre).
Det jeg reagerer på er at det ikke er noen i Norwegian eller deres handling agenter som kan hjelpe deg.
Jeg prøver med andre ord ikke legge noe skyld på noen, men velger bare å ytre min mening om at dette er dårlig service.

Vi fikk en fin ekstra dag i London, og reiste fra Gatwick på kvelden dagen etter (med SAS Braathens) uten at det kostet så forferdelig mye.
Old 25-10-2005, 17:45   #12
LN-FHU
Superflyer

LN-FHU's Avatar

Da var det tydeligvis stengt når du ringte. Det kunne kanskje vært åpent lenger i helgene. Det er beklagelig at det skjer , men det skjer.

Jeg ville nok forsøkt reiseforsikringen.

Det er mitt tips

Frode H.
Old 25-10-2005, 18:24   #13
LN-AFG
ScanFlyer Gold

LN-AFG's Avatar

Kjedelig episode du var ute for her BGO. Ikke for å avspore helt her, men for å prøve å holde DY service ting innen samme tråd.

Mine foreldre var på en ukestur til Malaga forrige uke, da de kom hjem fortalte min mor meg at hun hadde merket at setet hun satt i var vått etter å ha sittet i det en stund. Hun luktet på setet og skjønte da at det var urin som gjorde setet vått.

Min mor er ikke særlig brysom av seg, og turde ikke klage til besetningen om hva som var gale, i frykt for at de skulle tro det var henne som hadde tisset i setet. Flyet var smikkfult, så det var ikke sjanse for at DY kunne gitt henne ett nytt setet.

Selvfølgelig burde hun sagt ifra, men hva kan man forvente seg i en slik situasjon?

Forresten, noen DY folk som leser dette, hva med å vurdere skinnseter i flyene deres, for å unngå dette.
Old 25-10-2005, 19:10   #14
LCH
ScanFlyer Crusty

LCH's Avatar

Skinnseter er vel på vei inn etterhvert som flyene mottar større vedlikehold. VEt at de har det på ihvertfall en av maskinene.

Den situasjonen du nevner er forresten akkurat det som er grunnen til at jetBlue har sinnseter; David Neeleman satt en gang i et tøysete som noen hadde urinert i, og betemte seg visstnok der og da for at hvis han noengang startet et flyselskap igjen, så skulle de ha skinnseter.:
Old 25-10-2005, 20:16   #15
Thomas
ScanFlyer Rusty

For å svare på Håkon's post så har følgende fly i DY flåten skinnseter;

KKO
KKQ
KKP
KKS

Og iløpet av 1.kvartal 2006 skal alle være utstyrt med dette..

(Men uansett, en uhelidig episode)
Old 25-10-2005, 22:42   #16
Jetset
ScanFlyer Blue

KKM og KKN har nå også skinnseter, og de andre fölger fortlöpende

Jetset is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2005, 22:54   #17
KLMfan
ScanFlyer Silver

visste ikke at så mange hadde skinnseter allerede....noen som har et bilde ?
KLMfan is offline   Reply With Quote
Old 26-10-2005, 14:09   #18
Trety
ScanFlyer Rusty

Trety's Avatar

Quote:
Originally posted by Superhai
Dette er absolutt ikke DY sin feil, og heller ikke SAS tar på seg slikt. Men det er klart at med flere avganger daglig så ville muligens SAS prøvd å få med deg på neste fly i forståelse av situasjonen. Men har absolutt ikke noen plikt.
Forskjellen er at SAS hadde vært tilgjengelig per telefon. Ref. til diskusjonen vi hadde her om dagen på hvor mye SAS' kundesenter kostet i drift....
Old 26-10-2005, 23:42   #19
ANX
ScanFlyer Gold

ANX's Avatar

Og hvorfor er LOCO LOCO???

Nettopp fordi de kan tilby lave priser ved å kutte den ekstra-service som reisende før har vært bortskjemt med fra fullkostselskaper!!!

Hvilken service forventer da vi som LOCO-pax for noen FÅ lousy kroner???

Burde være NIL!!! Slik LOCO-selskapene faktisk prøver å formidle på sine websider!

Nesten som å stå ved kassa på Rimi og høre noen klage over dårlig service.

Get real!!! Pliiis - Dere burde vite bedre!
Old 27-10-2005, 08:26   #20
wf145
at your service!

wf145's Avatar

Nemleg. Du får det du betaler for!!
Reply

Posting Rules