![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Hepp hepp… Da var det klart for påskeferie igjen og i år også ble det Florida da vi synes dette er mest passende med vår ”nye” reisevenn Sudcaravelle Jr (frøken) som snart er 2 år..
Valget ble på grunn av gode erfaringer i fjor Icelandair på grunn av tid, servicen* og den enkle mellomlandingen på KEF og ikke minst enkle imigrationen på Sanford Orlando SFB *(med service mener jeg da mat, underholding og ikke minst flypersonalets adferd) Vi tok en vri i år og bestilte via icelandair.us som faktisk gjorde billetten ca 5-6000 rimeligere og vi endte da opp med ca 24.000 totalt for 2 og en baby på Saga Class. Bilen ble levert til VIP parkering som vi her blitt stamkunde av. Vi her benyttet oss av dem 7 ganger nå uten noen bulking eller lignende (bare en bortroting av garasjeport åpner men vi fikk fint plaster på såret) Innsjekken var nå faktisk på egne skaranker (i fjor var det på SAS) noe som gjorde valget av Saga Class langt mer attraktivt da det var meget lang kø på økonomi og ingen på Business så det tok faktisk 4-5 minutter fra vi leverte bilen til sikkerhetskontrollen var over. Vi hadde en time som vi slappet av i gullstuen som ikke imponerer særlig. Jeg syntes det er litt rart at de ikke kan jazze opp denne et par hakk og ha noe mer småsnacks av litt kvalitet. Stillhetsfordelen forsvinner også noe da loungen er stappfull og ingen ledige plasser (ei heller i stillesonen, men der holder vi oss med all respekt unna på grunn av frøken) Ombordstigning gikk glatt og jakkene ble tatt i mot umiddelbart med et smil og da vi ikke er særlig narsissistiske av oss så overlever vi at de ikke er noe på etternavn til oss på Icelandair ;-) Vi har nå lært at de desidert beste plassene er 2D og 2F som har svært god benplass. AVODen er bra men litt lite utvalg av filmer og programmer. Setene er greie og på del en (hvis det kan kalles en intraeuropeisk rute) så må vel dette være det beste på markedet? Som i fjor var faktisk maten på kortruten den beste denne gangen også, nydelig torsk og en lammefilet som per i dag er det beste vi har spist på fly (overgår faktisk det jeg har spist på Singapore business) Mumm sjampis med ”ekte” kork og greier. Loungen på Keflavik var et hyggelig gjensyn med gode småretter og fin atmosfære. Eneste å utsette er en voldsom påloggings rutine på det trådløse internettet som tok meg sikkert 15 minutter, tviler på at det er mange på dette gudsforlatte området som snylter wifi. Del to gikk knirkefritt og den lille fikk masse pledd og ble redd opp til foran bena våres og sov hele turen mens mor og far koste seg glugg. Mor tok sushi bento boks (meget bra) og far tok en biff (helt grei). Rett før landing kom det en liten sandwich som var litt over flystandard. Vi kom først til imigration og koffertene var de første på båndet så fra vi gikk ut av flyet til vi var på leiebilskranken så tok det ca 15-20 minutter. På leiebilskranken skjedde der sedvanlige at de prøvde å prakke på oss noe kjipt (opplever det litt for ofte i USA). Vi hadde bestilt Large SUV og vi ble tilbudt en KIA offroader. Spontanreaksjonen var så overbevisende (fortalte klart å tydelig at 16 dager for en nordmann med en KIA i US var HELT uaktuelt) – at han med svært godt humør ga oss en fabrikkny Dodge Durango som tydeligvis også er en helt ny versjon her nede da alle spør mye rart om den. Herlig slede med fjernstyrt start, keyless, ryggekamera, elektrisk bakluke osv. Bilen bærer preg av tett samarbeid med Mercedes da nøkkel og en del andre detaljer er like som på ML og GL samt at jeg har aldri kjørt en amerikansk SUV med såpass ”tyske” kjøreegenskaper. Florida er som vanlig herlig med mye god mat, fint vær, hyggelige mennesker og artig natur.. Hjemturen er om 5 dager og det er jo litt trist da.. Icelandair Business Class synes jeg fremdeles er et meget godt produkt i forhold til pris og forventninger. Siste året har jeg prøvd både SK,TG og SQ på longhaul business og sitter igjen med en svært god følelse av hva islendingene tilbyr. SC Last edited by SudCaravelle; 26-04-2011 at 04:58. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Til Florida med Icelandair | WF-380 | TripReports | 23 | 13-03-2013 22:24 |
Florida i påsken | hellbilly | Reiseforum | 1 | 19-10-2012 23:39 |
Biz til Florida påsken 2011 | SudCaravelle | Reiseforum | 11 | 21-08-2010 17:01 |
London og påsken | Blubird | Flyforum | 5 | 17-01-2005 11:51 |