![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2010
Posts: 62
|
![]()
Har ikke sett at dette er blitt nevnt på forumet.
Nå tilbyr DAT og Norwegian gjennomgående bagasje via BGO eller OSL. Det gjelder først og fremst fra FRO og SRP. Det er også motsatt; flyr du feks BDU - OSL - FRO kan du ikke bare tagge bagasjen helt frem, men du kan også sjekke inn helt frem. Dvs at du får boardingkort (dette pga DX blir handlet i DY sitt dcs i OSL og BGO), noe du ikke gjør om du flyr ut fra FRO eller SRP. Håper dette er starte på et godt sammarbeid mellom DY og DX. Håper også at SK ser lyset å hiver seg med! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,397
|
![]()
Dette er nye toner fra DY .....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]() Quote:
Nå står det ikke på SK ( eller WF) for å få avtale om å sende bagasje gjennomgående , men DY som fortsatt ikke er medlem av IATA. Skal de ha en slik avtale, må det nok tegnes en helt vanlig interlineavtale, som også betinger at hverandres dokumenter skal kunne brukes. De er nok ikke der ennå, men hvem vet om ikke også Norwegian kommer dit en gang i framtiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2010
Posts: 62
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]()
Samme opplegg der. Fullverdig interlineavtale begge veier, så løses nok dette;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Enda et steg strategien hvor de trenger all den feed de kan få innen de starter opp IC? Med DAT som regional-leverandør til DY kan vi plutselig se DAT starte opp på flere plasser i Norge/Sverige/Danmark for å feede DY videre ut i Europa og verden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer King
Join Date: Oct 2009
Location: Drammen
Posts: 231
|
![]()
Kanskje DY kunne få DAT til å drive en "Norwegian Connection" tjeneste med ATR, om dette samarbeidet skal utvikles. DY kan flytte sine 737er på utland og overlate innenlandsruter som KRS, KSU og HAU til DAT så lenge det ikke trengs en 737.
Det kan da fungere slik: DAT har ATRer på OSL som settes brukes på ruter som KRS, FRO, SRP, MOL og KSU og evt. andre ruter om det ikke er pax nok til å fylle en 737. Selvfølgelig får man da gjennomgående billett dit man skal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]()
DAT har jobbet med dette i minst ett og et halvt år. Det et er viktig å merke seg at dette er kun av avtalen om gjennomsjekk av bagasje, det er altså ikke snakk om å selge gjennomgående billetter med alle forpliktelser som følger med de. Ønsket om en bagasjeavtale oppsto i DAT ettersom de i BGO har mange pax til/fra SVG som benytter seg av DY. Av samme grunn hadde DAT derfor også en liknende avtale med Vilanden. Jeg har aldri hørt at det har vært noe planer eller noe ønske om å inngå lignende avtaler med SAS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]()
Jada, jeg er klar over det. Det ble borte etter at SGS mistet handlingen på OSL. Grunnen til at gjennomsjekk var mulig tidligere er fordi DAT brukte samme DCS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2008
Location: Gardermoen
Posts: 342
|
![]()
Er usikker her, men lurer på om avtalen med DX ble sagt opp av SK for å innføre 100 % elektroniske billetter (krav fra IATA). SK sa opp en rekke avtaler med forskjellige flyselskaper på grunn av dette for noen år siden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]()
Jo, det har du forsåvidt rett i. Men teori og praksis er ikke det samme. Fordi DX lå aktivt i deres system fortsatte utestasjonene å gjennomsjekke bagasjen som før. Først etter at de byttet handlingagent+DCS ble det stort sett slut på det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Gjennomgående bagasje/innsjekk - regler m.v. (Hovedtråd) | A346 | Reiseforum | 80 | 26-07-2019 19:56 |
BA: Slutt på gjennomgående bagasje med seprate billetter | Someone | Småprat | 0 | 21-06-2016 09:19 |
Gjennomgående bagasje SAS/Icelandair | cntnry | Reiseforum | 3 | 22-02-2014 22:01 |
Gjennomgående bagasje SK/PIA | Commuter | Reiseforum | 12 | 25-08-2012 13:24 |
Bagasje med BA & CX | akira | Reiseforum | 3 | 18-03-2010 17:47 |