![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Har jo fortsatt SK EuroBonus, men fra før UA ble Star medlem har og fruen og jeg Mileage Plus konto ( med ordentlige plastkort ).
Tidligere ( for noen år siden ) har vi tatt ut to turer "inneriks" på Hawaii-holmarne, og etter UA ble Star medlem nesten glemt dette. I kveld da det er ikke så mye å finne på, logget jeg inn på kontoene, fant jeg ut at vi hadde en god del poeng på deres LIFETIME UNITED FLIGHT MILES !! Kanskje ikke dumt å plassere ( etter å ha tømt EuroBonus-kontoen fullstendig ) framtidige Star poeng der. EuroBonus poeng går jo ut på dato !! Dette blir jo en sekundær konto siden Flying Blue er vår ting om dagen. Men jeg er jo veldig utro mot Flying Blue hvis det passer meg. TWA-kontoen er det vel lite å gjøre med, men CO har også en del poeng fra over 10 år siden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Eller hvorfor ikke LH's miles and more. Har LH også det samme systemet som SK, kun 25 % bonus i laveste prisklasser???
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
MD 11, jeg har LH's program også, men med null poeng på kontoen.
På UA's har jeg ganske mye. MEN jeg tror ikke at en kan "lure/øke" f.eks. SK's "Mikke Mus" poeng over på LH eller UA eller SQ eller annen Star-konto og derved 4(FIR)doble dem. De har sikkert hatt et møte på kammerset for å unngå dette. Neste år er vel EuroBonus et stykke til ned på Freddie Awards,men bånn er jo like rundt hjørnet. Men en kan som meg bytte program. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
TWA-poengene er vel flyttet til AA...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Enkelt, null poeng på det, mens mye på UA...Mer blir det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Newcomer
|
![]()
Jeg har brukt UA Mileage Plus i 5 år, vært sølv de siste 4 og blir gull neste år. Jeg gjorde en ny vurdering av program i sommer, men kom igjen frem til at MP er best, i alle fall for meg som reiser en del til US.
Jeg vurderte også LH's M&M, men kom frem til at de både gir mindre miles og tar flere miles for bonusreiser. Med United får du dessuten 100% miles på en del bookingklasser hvor LH selv bare gir 25% eller 50% i sitt eget program! Ellers er UA's Economy Plus bra. Med Premier-status (*silver) eller høyere får du disse setene selv om du kjøper de billigste billettene. SK EB vurderte jeg ikke i det hele tatt, man ser med et halvt øye at de ikke har mye å gi...... Gå gjennom programmene og vurder selv. Jeg synes jeg stadig vekk tar ut *A reiser gjennom UA uten at jeg bruker mye penger på å tjene opp miles. Var til Syd Afrika i januar med LH, til Geneve med SK i September og drar til Las Vegas med LH/UA i januar. Jeg vil forsatt oppholde meg i "the Friendly Skies"! - Thore |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Takk for good advice. Før holdt jeg meg kun til et program EuroBonus , ikke alltid lurt å samle alle eggene i mange kurver.
Men siden en tross alt bor i Norge, må man jo fortsatt benytte Star, spes SK. Lureste på meg er å bruke opp poengene der, og deretter samle de hos Mileage Plus siden jeg har en del fra før UA ble Star-medlem. Uansett Flying Blue blir hovedprogrammet på langreiser. Er imponert hvordan de følger opp kundene, spes siden vi er sølv etter to turer i år og da blir det vel et hakk opp neste år. Beste med deres sølvmedlemskap er at de gir extra bonus på 50% på opptjente poeng. ( Gull 75 % ). Da blir det raskt bonusreiser. I tillegg har de mye, mye lavere uttaksgrenser enn EuroBonus. Hawaii 60.000 poeng, Tahiti 80.000 etc. Fikk også i går tilbud fra Flying Blue om 9.000 ekstrapoeng i vinter etter kun 4 strekninger på alle billettklasser. SK gir kun til de som flyr fullpris. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hvilke perks får man egentlig med FB på langreiser? Har bare reist på betalte biz-billetter etter jeg ble FB-medlem.
Som gull og sølv er fordelene her i uneiten ganske så bra. Oppgraderinger ved ledig plass på både CO og NW. En FB gull stiller likt med en Worldperks gull når det gjelder oppgraderinger på NW, mens CO tar mer hensyn til bookingklasser enn FF nivå. Neste år som plat gir 100% ekstra på alle reiser, dvs jeg har nok til bryllupsreise omtrent hvor jeg vil i verden på 1.kl (må bare finne bruden først) En annen fordel med FB er at man kan velge nødutgang seter på CO og NW flights. Jeg var i Las Vegas forrige uke, fløy MCO-IAH-LAS tur/retur med CO. Jeg fikk velge nødutgang på alle flightene for meg m/følge, selv om det står Onepass platinum only. Det ble ikke 1.kl, den var full eller overbooket. Hva annet kan man vente med 210 økonomiseter og 12 førstekl? Bilder fra Vegas kommer sikkert i en annen tråd etter hvert |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Takk, Dag Viking, har lært mye i dag.
Fikk vite fra FB at jeg nå hadde "Preferred Seating". Så det er hva det betyr, førstevalg av seter ved nødutgang ?? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Så vidt jeg husker betyr det at man kan velge seter foran i øko-kabinen, samt midtseksjonen ved nødutgang. 2-ere og 3-ere mot sidene av kabinen på nødutgang-rekker er blokka til innsjekk... om man skal tro flyertalk, og det bør man som regel gjøre
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Newcomer
|
![]()
Men, har setene forran i økonomi-kabinen større avstand hos noen av Skyteam selskapene slik som UA Economy Plus? Hvis de ikke har det har det jo ikke så mye for seg....
- T |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
I hvertfall på denne som jeg skal ha SEA-AMS 2. mars neste år. I tilleg strømuttak for PC.
http://www.seatguru.com/airlines/Northwest_Airlines/Northwest_Airlines_Airbus_A330.php På denne 777 kan man booke de fine toseterene på rad 10 ( booket nå til JFK 20.-24 jan, akkurat ca. 90 dager før ), rad 31 er vanligvis ikke problem hvis du senere sjekker inn på nettet 30 timer før avg. fra Norge. Hadde de sist august. http://www.seatguru.com/airlines/KLM/KLM_Boeing_777-200.php Fine med KL er at de på sekundet 30 timer før sender en a-mail og minner deg på at nå kan du "join the ratrace" |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
United / Mileage plus - tilbud og gode priser | sirpjalle | Reiseforum | 13 | 16-06-2017 05:54 |
mileage millionaire | Sondbjo | Småprat | 0 | 11-06-2017 18:27 |
United med nye websider beta.united.com (kun for inviterte) | SQ 777 | Småprat | 4 | 13-05-2015 19:05 |
Spørsmål om United Mileage Plus nye opptjeningsregler etter merger med CO | KrisFlyer | Reiseforum | 0 | 16-08-2012 05:00 |
United - Mileage Plus Redeem Miles - ganske imponert! | dc-8-63 | Reiseforum | 2 | 12-12-2011 14:45 |