Flyprat


Go Back   Flyprat > General Aviation og sjøfly
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 13-04-2011, 16:26   #1
Cessna182
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2010
Location: Sandefjord
Posts: 245
Exclamation PPL/A vs MICRO?

Har hatt PPLA i noen år. Den gikk ut for 6 år siden. Altfor dyrt å ha +++. Hvordan er det å ta microsertifikat for meg nå ? Logget 400 t på C172. Må si jeg blir imponert over å lese om Dynamic WT9 .Forbruk på 15 ltr/t på blyfri95 bilbensin og mye billigere å vedlikeholde. Fikk nesten lyst til å begynne med det. De microflyene er jo nydelige å se på og da.

Last edited by Cessna182; 13-04-2011 at 21:07.
Cessna182 is offline   Reply With Quote
Old 13-04-2011, 23:29   #2
STARSHIP 2
ScanFlyer Gold
 
STARSHIP 2's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,680
Default Re: PPL/A vs MICRO?

Du trenger bare noen få timer for å ta mikroflybevis (ikke sertifikat ).

(det gjelder hvertfall om du har gyldig PPL, vet ikke om det har noen betydning)
__________________
mvh

Med småfly/*mikro
2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG
2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN
2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV
2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS
STARSHIP 2 is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2011, 23:40   #3
STARSHIP 2
ScanFlyer Gold
 
STARSHIP 2's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,680
Default Re: PPL/A vs MICRO?

Fra nlf.no :

Konvertering fra PPL-A eller seilflybevis til mikroflybevis.
En rekke motorflygere og seilflygere ønsker å fly mikrofly 'på si', og trenger da minst 5 timer med konvertering til mikroflykonseptet med instruktør for å få fullt mikroflybevis. En skal også avlegge teorieksamen for mikroflygere for å få utstedt R2 beviset. Det er faktisk mer krevende å fly et mikrofly enn et gjennomsnittlig motorfly, og spesielt for de fly som har to-taktsmotorer er det mange egne og helt nødvendige hensyn å ta for å unngå motorstans i luften. For å fly med passasjer skal en ha fløyet minimum 50 flytimer, hvorav minimum 10 timer på mikrofly for de som er eller har vært innehaver av PPL-A eller flygebevis på seilfly.
__________________
mvh

Med småfly/*mikro
2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG
2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN
2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV
2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS
STARSHIP 2 is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
PPL flyvalg A350 General Aviation og sjøfly 21 02-09-2016 23:40
PPL? Twin Otter General Aviation og sjøfly 35 09-05-2009 09:16
Micro-stop på GOT. IngemarE Bilder & foto 2 14-07-2008 21:46
PPL-A valen Flyforum 7 28-08-2007 19:36
PPL-A Jan H Flyforum 7 02-10-2006 20:18


All times are GMT +2. The time now is 19:49.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.