![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Så er jeg endelig tilbake etter en lang økt på og rundt OSL. Startet en del tidligere en de fleste her på forumet denne søndagen, med avgang 08:18 med buss 251 til Oslo og deretter Flytoget til OSL. Hadde forestilt meg å få avgangen for CO757 utefor Widerøe-hangaren, men dengang ei - tror dere ikke at de begynte børste 01L og Continental-en gikk på 01R (en lykke at det ikke var winglets på den). Da var det ikke annet enn å ta apostlenes hester fatt og traske hele veien rundt til SAS Museumet for å få med meg foredraget til Per Arne Watle. Ankom lokalet to minutter før det startet, og jammen var det kjente der også - Falcon og Knut-uten-nett.
Det ble en tur i tårnet på museumet etter foredraget, der blant annet en Lufthansa-fotball ble foreviget + en mengde andre avganger og ankomster. Etter besøket her ble avsluttet, så bar det sørover til Flysamlingen sammen Facon og Knut for se på modellflykonkurransen. Etter lukketid på Flysamlingen bar det så videre i Saab-en - Falcon insisterte på å avlevere meg på min neste lokasjon som var vest av 01R. Da var det å ta fatt på ringbanen for å komme meg sør til flishaugene. Der ble det en mengde bilder, men jeg har bare hatt anledning til å gå gjennom de siste 100 (det ble litt over 900 bilder totalt) - og der dukket disse seks opp (tar dem i alfabetisk orden etter registreringsnummer, ikke etter tid): ![]() D-AIPL A320-211 ![]() LN-BRM B737-505 ![]() LN-KKJ B737-36N ![]() LN-WIO Dash-8-103 ![]() OY-NCC Do328 ![]() SE-DOR B737-683 - kanskje siste gang jeg tar bilde av den i SAS-farger - den skal jo til Globespan? Den siste timen var et tredje forummedlem tilstede på flishaugene ved 01R - LN-KOG ankom etter å ha levert sin datter på OSL. Med mørke og kuldegradene som kom snikende så var det på tide å bryte opp. Og det er godt å ha gode venner, og spesielt bra var det sitte på i den granlundske Zafira med raugrill ![]() Takk til de gode hjelpere med hjul!
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Siden den var nevnt i forrige posting, så her er fotballen
![]() D-AILU A319-114 Litt over 11 passerte denne Malaysian 747-4H6 ![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nydelige bilder...er de tatt med nyervervelsen?
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Flotte bilder som alltid... Morsomt å se Dornier`n...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Fire flere bilder tatt fra tårnet på SAS-museumet
![]() Dagens BA-avgang til MAN ![]() Så litt Star Alliance ![]() Og dagen GA - Gulfstream G-V tilhørende Honeywell Aircraft Leasing LLC - hvem som kom med den vites ikke ![]() Til slutt den nest siste produserte Jetstream 3217 - serienummer 985
![]() |
#7 | ||
www.lch78.net
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Fine bilder, alltid hyggelig med oppdatering fra OSL. Takterassen på museet er en fin mulighet til å ta annerledes bilder.
![]() |
#9 | |||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Like før solnedgang denne også.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Og her er "Amelia Rodrigues" (TS-CJG) fra min posisjon noen sekunder senere.
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Polar AN26 krasjlandet rett før rullebanen | Trdfly | Flyforum | 1 | 12-10-2016 00:38 |
SAS-fly til Værnes sendte ut Mayday rett før landing | Trdfly | Flyforum | 4 | 20-12-2012 14:11 |
Gardermoen, rett før utbyggingen | LN-SEK | Flyhistorisk forum | 3 | 21-11-2010 10:02 |
ORD 18.7 rett før stormen kom.. | Tommy777 | Bilder & foto | 7 | 20-07-2007 20:08 |