![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]()
I en artikkel i gårdagens Aftenposten står det å lese at SASBraathens fortsatt holder seg med hele 450 Callssenter ansatte. Ikke rart at ikke det tallet går ned all den tid FLASHER telefonnummeret på websiden slik at kundene instendig blir bedt om å ringe ... istedet for å sende en mail som er en betydelig mer effektiv måte å betjene kunder på.
Hele artikkelen her : http://www.aftenposten.no/nyheter/okonomi/article1134382.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
|
![]()
Dette må koste mye penger!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,348
|
![]()
Men nå tjener de penger...og det er jo fint at SAS gir kundene valget...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,348
|
![]()
For 450 ansatte og mange kunder er det hyggelig at de ikke gjør det...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 528
|
![]()
Dessuten er det en mye bedre service ovenfor kundene å besvare spørsmål pr. telefon enn på mail..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 291
|
![]()
Det å opprettholde et godt Call Center vil alltid være viktig for en service bedrift da mange av oppgavene nødvendigvis ikke kan relateres direkte til salg, men god kundebehandling. Regner også med at dette Call Centeret også utfører tjenester for Widerøes og andre Star selskaper.
MEN, dette tyder vel på at de enorme tekniske og markedsmessige internett satsingene SAS Braathens har gjort ikke har hatt den suksess man kanskje kunne forvente. Det ble spesielt påpekt våren/sommeren 2004 at Call Centeret skulle reduseres sterkt pga. de e-handel satsinger som var på gang. Tror SAS Braathens mangler kunnskaper og ”primus motorer” for å kunne få ”fart” på e-handel. Tror SAS Braathens har mye å lære av Norwegian på dette området. Spørsmålet er, hva gjør Norwegian som ikke SAS Braathens gjør? (Kompetanse? Ledelse?, Tekniskk?, Politikk?, annet…) Får de ikke kontroll på e.handelen kan SAS Braathens bli en fremtidig taper! Men regner med at de har noe på gang som vil snu dette bildet i løpet av vinteren! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,348
|
![]()
Ikke tvil om at SAS kunne lære mye av Norwegian når det gjelder internett... Uten at det behøde å bety slutten på personlig service...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,620
|
![]() Quote:
stig |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,348
|
![]()
Hva er 400 for mye i forhold til???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,477
|
![]()
Scanor kanske vill komma med en kommentar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,620
|
![]()
450 høres mye ut, særlig når Flyreiser er en av de varene som egner seg best for netthandel.
Med 450 ansatte burde man ha et volum på nesten 8 Millioner samtaler i året. Dette forustsetter 10 samtaler i timen. Mye av det volumet burde man kunne styrt til web og få redusert kostandene drastisk. stig |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Å gi kundene muligheten til å ringe SAS' callcenter og la kundene (husk, de som betaler lønningene deres
![]() Det at man er tilgjengelig har også en inntektsside. Det er mulig man ville redusere kostnadene med å kutte ut halvparten av kundebehandlerne, men hvor mange kunder (les: inntekter) ville forsvinne i samme runde? Man skal aldri noensinne undervurdere verdien av en personlig samtale med et annet menneske i en salgs- eller informasjonssituasjon. (*) (*)Sa han som selger hodesett til telefonibruk... ![]()
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer ettellerannet..
Join Date: Sep 2004
Location: Hvam
Posts: 2,184
|
![]() Quote:
Men iallefall. Jeg har ikke lest avisen der så nøye. Men jeg vet at tallet er noe overdrevet. Siste tallet jeg hørte var ca 300 i salg, + eurobonus og ledelse Siden i vår har vi mista over 110 årsværk og mange gode kolegaer har funnet nytt beite. Gudinnen veit jeg vurderte det selv. Det var og er litt vel spennende tider for kundesenteret og kommer det ny runde med oppsigelser/tilbud om frivillig avgang kommer nok jeg også til å vurdere å gå. Det er spennende tider og det som mange av mine kolegaer med meg reagerer på er usikkerheten som henger over oss. Men vi prøver å gjøre jobbene våre som best mulig så lenge vi har dem.
__________________
Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly and for the same reason |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
BA eco/club: Hvad man får for 450 kr. mere.... | oy-viv | Reiseforum | 11 | 19-08-2016 16:35 |
SAS klar med bonusprogram for ansatte | FlyHi | Flyforum | 0 | 19-07-2010 12:43 |
Denne flytypen tok SAS ut men andre selskap flyr fortsatt med SAS sine Dash 8-Q400 | Twin Otter | Flyforum | 5 | 25-03-2010 11:36 |
SAS Braathens lever fortsatt | LN-WIG | Flyforum | 20 | 22-08-2007 10:17 |
IT ansatte i SAS Braathens | Klippe | Flyforum | 2 | 19-10-2004 22:40 |