Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 15-03-2011, 18:01   #1
OSL-MRU
ScanFlyer Silver

OSL-MRU's Avatar

SAS 1 million billige billetter

Jeg kan ikke se at denne har vært oppe før, men bare slett den om dette er en dobbelpost.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SAS har 1 million billige reiser til salgs, ved bestilling innen 21. mars. Et servicehonorar på 30 norske kroner kommer i tillegg.

Link: http://sale.sas.no/sb-big8/?pos=NO&o....mc_id=NOBA133
Old 15-03-2011, 22:28   #2
Hermann SF
ScanFlyer Silver

Default Re: 1 million billige billetter

Fått med oss det for en god stund siden
Hermann SF is offline   Reply With Quote
Old 16-03-2011, 10:08   #3
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Kan man kalle priser som ligger flere tusen kroner over konkurrentene for billig?
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 16-03-2011, 10:19   #4
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Kan man kalle priser som ligger flere tusen kroner over konkurrentene for billig?
Jeg vet ikke om du helt har fått med deg hvordan kampanjepriser fungerer, men de er ikke tilgjengelige på alle avganger og alle dager. Slik er det for alle flyselskap. Det er ikke spesielt vanskelig å finne t/r til mange steder i Europa for 1000-1500kr i løpet av våren og sommeren. Ikke akkurat superbillig, men flere tusen over konkurrentene er det ikke.
Old 16-03-2011, 10:45   #5
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Jeg vet ikke om du helt har fått med deg hvordan kampanjepriser fungerer, men de er ikke tilgjengelige på alle avganger og alle dager. Slik er det for alle flyselskap. Det er ikke spesielt vanskelig å finne t/r til mange steder i Europa for 1000-1500kr i løpet av våren og sommeren. Ikke akkurat superbillig, men flere tusen over konkurrentene er det ikke.
Jeg kikker på noen billetter til Nice i mai og september og finner ikke noen billige billetter i det hele tatt (sjekker forskjellige datoer og kombinasjoner). Swiss og LH kommer langt bedre ut på alle forsøkene og i noen tilfeller er Swiss billigere på Biz en SAS på apekatt.

Jeg må overtale kona til at disse mellomlandingene er verdt en 5-6.000 kroner.

ATH, SFO, NCE, ATH, ATH, BLR, ATH, MIA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 16-03-2011, 10:57   #6
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Jeg vet ikke om du helt har fått med deg hvordan kampanjepriser fungerer, men de er ikke tilgjengelige på alle avganger og alle dager.
Det var turene til utenfor Europa jeg refererte til og der misbruker SAS ordet "billig" selv om man finner noe til annonsert pris.

Sjekket med Continental forrige uke og fant New York direkte til nede i 2651,-.

Og "billige reiser" på fra 8455,- til Tokyo enkelte måneder i tilbudsperioden???
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 16-03-2011, 12:00   #7
ILS2
ScanFlyer Gold

Til Tokyo tror jeg du trygt kan ha litt is i magen. Der vil nok prisene falle etter hvert...
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 16-03-2011, 12:10   #8
SAS-Steward
ScanFlyer Molded

SAS-Steward's Avatar

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Det var turene til utenfor Europa jeg refererte til og der misbruker SAS ordet "billig" selv om man finner noe til annonsert pris.

Sjekket med Continental forrige uke og fant New York direkte til nede i 2651,-.

Og "billige reiser" på fra 8455,- til Tokyo enkelte måneder i tilbudsperioden???
De reisene du har sjekket er også de flightene som i utganspunktet er veldig fulle allerede. Da er det ikke mange billige seter igjen.
Fant en pris til New York nå med SAS fra Oslo i juli til 4325,- t/r
Tokyo skal du slite med å finne billige billetter da det er flighter som "alltid" er fulle med SAS.
Men fortsatt mange T/R reiser innenlands og til de fleste steder i Europa billig.
SAS-Steward is offline   Reply With Quote
Old 16-03-2011, 14:25   #9
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Jeg kikker på noen billetter til Nice i mai og september og finner ikke noen billige billetter i det hele tatt (sjekker forskjellige datoer og kombinasjoner). Swiss og LH kommer langt bedre ut på alle forsøkene og i noen tilfeller er Swiss billigere på Biz en SAS på apekatt.

Jeg må overtale kona til at disse mellomlandingene er verdt en 5-6.000 kroner.
De mest attraktive reisedagene/destinasjoene går vel først, evt har yield management hos SAS begynt å stramme grepet.
Uansett er det mulig å dra til Nice i mai for 1570kr per pers, men skal du ha en typisk langhelg blir det dyrere.
I fjor endte jeg opp med Lufthansa til Nice, noen av reisefølget med Norwegian, noen med SAS og noen med Swiss+Lufthansa (folk dro ned på litt ulike datoer og bestilte på ulikt tidspunkt selv om vi var der nede samme uka). Hva som er billigst kommer an på når man bestiller og hvilke datoer man reiser.

Posting Rules