![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Heisann ..
Planlegger en tur til New York i desember, har reist mye, men aldri til statene. Registrerte med glede at Continental gjør suksess med sine ruter Oslo - New York, men jeg fant ingen gode priser hos dem denne gangen. Hva må man regne med å gi for en tur retur billett? Jeg blir borte 10 dager. Det billigste jeg kom over var ca 5000 med Widerøe til Copenhagen og Northwest videre til Kennedy. Noen som har erfaringer med Northwest? Selv om jeg er 26 år blir jeg litt ivrig av tanken på en 747, noe jeg aldri har opplevd, små barn store gleder ![]() Andreas |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
....Gaar ut i fra at den Northwest flighten du fant videre i fra Copenhagen, hadde en mellomlanding ? dvs. at det dreier seg mest sannsynelig om KLM Koebenhavn - Amsterdam - New York ? Northwest flyr vel ikke med eget metall paa CPH ???
Begynnelsen av Desember boer vaere billig, men retur etter 15 Desember kan dra opp prisen..... PS det kan ogsaa vaere en KLM flight i fra Amsterdam....
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nå er det jeg som roter, det var SAS alternativet som gikk via Copenhagen. Er to alternativ som ligger på ca samme pris, KLM og Northwest.
Quote: "Amsterdam [AMS] Schiphol 19:25 LØR 10 Des 05 New York [JFK] John F Kennedy 21:25 LØR 10 Des 05 TERMINAL 4 Northwest Airlines Flynummer: 8643 KL 0643 Boeing 747 Jet Dinner;Snack or brunch økonomi 8.00 time" |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Sjekk Lufthansa.no, de burde ha bra priser naa. Behagelige 744 eller A343 men minus for manglende PTV. god mat og drikke der
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Alternativet via Amsterdam ser ut som den opereres med KLM metall, KL 0643 er saavidt jeg husker en KLM Flight, selvom du bestiller Northwest. En tommelfingerregel er at at et firesiffret flightnummer NW 8643 som regel betyr at det er en "Codeshare" dvs at NW ikke flyr eget metall
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Et raskt søk på f.eks. www.zolong.no gir en pris på 3886,- (OSL-BRU-JFK den 5.12 med SN og AA, JFK-LHR-OSL den 15.12 med AA og SK). Da får du iallfall reist med 777 og 767
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
KLM bruker en blanding av 777 og 74M til JFK.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
De har så smått begynt å ta i bruk sine nye 330-200 på ruten AMS - EWR (KL657) også, selv om 767 ser ut til å henge med en stund til innimellom. Når det gjelder flightene til JFK går som regel (med et visst forbehold) den første KL641 med 777, mens den siste (KL643) opereres med 747M. Kun KL metal på AMS-NYC
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hvilke fordeler eller ulemper er det med å velge JFK fremfor EWR og motsatt som reisende?
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Jeg ville ta første JFK maskin ut som er 777 og komme til NYC på et fint tidspunkt. Dagflyging og du har PTV for underholdning.
Siste avgang fra JFK 23.20 er 747 Combi slik du får jumboønsket ditt oppfyllt. Den har ikke PTV, men da er du supertrøtt og det er på tide å sove. Samtidig får du hele dagen i NYC. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
ARN-EWR-ARN med MH: Fra ca NOK3600 inkl. skatt med utreise senest 09DEC. Legg på ca NOK500 ved utreise etter 09DEC.
PTV i alle seter. Mere om MH economy: http://hq.malaysiaairlines.com/mys/eng/flying_with_us/during_your_flight/economy_class/economy_class.asp Reise til ARN er dog ikke inkludert, og må ordnes av deg selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() Edit: Men kanskje ikke til den prisen...
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Vanlig interlineavtale finnes, men SPA finnes ikke da SK ikke vil gi SPA til MH. Jeg tror du kan stole på meg når jeg sier at du må ordne en separat billett her.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() Men hva betyr "SPA" i denne sammenhengen?
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Special Prorate Agreement. Helt enkelt og kort fortalt en avtalepris på visse strekninger som gjør at selskap A kan selge selskap B sine flighter i forbindelse med sine egen. En måte for selskap B å fylle noen seter og tjene noen kroner og for selskap A å tilby et større nett.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
CO direkte 2-11 desember,kr 4439 på widerøe.no
|
![]() |
![]() |