![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Hei alle, jeg er på vei over dammen med Continental Airlines CO 39 fra Gardermoen på mandag, til NYC, så videre til LAX med Continental Airlines CO 41.
Jeg er en komplett nybegynner på hva slags info man kan finne om flyene og slikt på forhånd og lurer på om det finnes noen måte å vite hva slags komfort jeg kan regne med? Er det skjermer i hver stol, eller fellesskjermer med fastsatte filmvisningener? Hva med mat og slikt? Laptopstrøm? Wifi? :P |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]()
Alle seter har egen skjerm med div filmet og serier. To stk strømuttak pr tre seter. Vanlig amerikansk plugg. Ingen wifi.
Dette gjelder 39 over dammen. Innrnlands kan du ( kanskje) få live TV. Betaler USD 6 for utallige tv kanaler. Dette hvis du flyr 737-900 S |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Ellers kan maten ombord (som er gratis på første flighten - alt unntatt evt. alkohol, som koster 6 USD per øl/vin/småflaske med brennevin) beskrives som "helt greit". ![]() Videre innenriks må maten kjøpes, men den har jeg ingen erfaring med. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Prøv at søge i Tripreports. Jeg har skrevet en om CPH-EWR som er samme produkt. Fin fin AVOD, men skrækkelig dårlig mad på CO.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Velkommen hit, og god tur!
For CO finner man også en del info på continental.com. Se på "flightstatus" - der er CO en av de beste til å informere om hva man kan forvente. Og vanlig Euro-plugg (men 110V/50Hz)
![]() |
#6 |
Newcomer
|
![]()
Wow folkens! Kan man virkelig finne ut alt dette bare av flightnummeret?
Skjønner at det bare gjelder å spørre på rett sted ![]() Tusen hjertelig takk for informasjonen, dette var nyttig, best av alt at jeg kan lade min strømkrevende laptop ![]() Takk igjen, Marius! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Grei tur, sist mandag beef eller chicken. Alkohol siden i hoest $ 7
![]() AVOD,en et pluss... Bedre enn mange andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
![]() |
#9 |
Browncoat
|
![]()
Nja....Strømuttak er stort sett laget slik at de kan enten lade laptopen, eller levere strøm til å bruke den, ikke begge deler.
Så et tips i så fall er å gå ombord med helt fullt batteri, og/eller ta ut selve batteriet ved bruk av laptopen. Hvordan det er hos CO vet jeg ikke, men tror det er slik.
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Hvis maskinen drar for mye strøm så går automatsikringen i kontakten. En del går det greit med lading og bruk, andre bør være toppladet når man skur dem på. zico77 hadde problemer på Seattle-turen med akkurat det der, men stort sett går det greit.
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei!
bare et spørsmål her. jeg skal over dammen, både SAS og Continental er alternativer. Dette er jobb tur så det blir business class. jeg har hørt at Continental ikke har noen god business class, stemmer dette ? Er SAs å anbefale fremfor Continental fra OSL-NY ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Så det er samme seter, like god plass og samme service ??
jeg har mange turer på C i SAS, men ingen med Continental enda.. Mulig jeg skal ha med familien også, på Economy... (Kan man bruke SAS poeng på å oppgradere de på en CO flight? Hva med å bruke optiontown på en CO flight ?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Setene OSL-EWR er nå oppgraderte til 180 graders lie-flat på alle untatt tre fly (38 av 41) -- disse setene vil jeg vel hevde er over SAS'. That being said, de gamle setene er dårligere enn de SAS har og er generelt nokså gammeldagse, men ikke krisedårlige. Før jul hadde jeg en EWR-OSL tur med gamle seter, og selvom jeg initially var skuffet over å ikke få de nye setene var det egentlig helt i orden. Men med kun tre fly med gamle seter nå er jo sjansen også minimal. Continentals nye sete: http://www.continental.com/web/en-US...irst/seat.aspx Last edited by JoeW; 08-03-2011 at 08:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg har flydd en del biz med Continental, bare med gamle seter.
Har flydd biz med Scandinavian et par ganger. Hva er best? Etter min mening, Continental! God mat, god service!! SAS har bedre seter,(jeg har ikke prøvd de nye hos CO enda) men er ikke så imponert av selve business produktet... Hos SAS fikk jeg et brett med mat, og på toppen av det med plast over. Hos CO blir hver rett servert hver for seg. Jeg følte jeg fikk bedre service hos CO, litt mer personlig. MEN, SK skal få stort pluss for snackbaren i galley. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
I bund og grund er der vel ikke den store forskel, hvis man ser bort fra den lille risiko for de gamle CO-sæder.
Begge har et ret godt C-klasse produkt, men personligt foretrækker jeg wideboby fremfor 757, hvilket jo er en smagssag. Andre vil sikkert foretrække den lidt mindre kabine på CO. Som nævnt ovenfor, så kan det være en god deal at købe en SK Y+ og satse på upgrade med EBpoint eller optiontown, men så skal man være indstillet på at risikoen for at ende på Y+ er stor. Y+ synes jeg nu også er et ganske godt produkt. Prøv at find en billet med SK den ene vej og CO den anden, så oplever du begge ![]()
![]() |
#17 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
CO har et glimrende C-klasseprodukt. Personlig synes jeg de er SAS langt overlegne. Jeg har heller ikke proevd de nye setene, men de er vel naa installert i bortimot alle 757'ene, tror jeg. Den lille C-klasse kabinen er ogsaa et pluss. Den er rolig og du faar nesten privatflyfoelelse. Jeg synes ogsaa maten er langt bedre enn det SAS tilbyr.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Som LN-JAV nevner: SAS serverer alt på et brett, CO serverer en og en rett. Personlig følte jeg også at det opplevdes som bedre service, og min favoritt blandt de to er CO.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Takk for mange gode svar.
Etter å ha sjekket litt ser det ut som LH er det beste alternativet prismessig... Min billett i Business class er ikke prismessig viktig, men for en voksen og 2 barn spiller det litt rolle når det kommer ut av min lomme :-) OG, min kone og barn vil gjerne være på den samme flight som meg, og helst da dra fordeler av it EBG kort.. SAs Continental var veldig dyrt og laaaaange reisetider.... Utreise ca 3. Juni og retur 12. - 13. Juni ser jeg på... |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg ville også ha sjekket swiss, du får businessbilett til under kr. 16.000 og economy saver til i underkant av 5000. Bizproduktet skal være veldig bra med den nye konfigurasjonen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Noen erfaringer med BA over dammen? | Sim_henrik | Reiseforum | 23 | 18-05-2011 13:34 |
Hva skjer med CO39 i dag? | Martin | Flyforum | 3 | 09-05-2010 13:22 |
Over dammen med SAS - hjemturen | Discus | TripReports | 9 | 27-05-2008 21:28 |
Over dammen med SAS | Discus | TripReports | 8 | 15-05-2008 17:51 |
Med Continental over Dammen | Someone | TripReports | 18 | 04-08-2006 16:47 |