![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hørt mye bra om C hos Swiss, men da jeg skulle sjekke ut seter på LX 18 ZHR-EWR for familien og meg i juli fant jeg ikke PrivatAir hverken hos Seatguru eller Seatexpert. Så en artig video fra et lite fly med 50-60 seter, flate liggeseter, men det så litt trangt ut i bredden.
Noen som vet om steder jeg kan sjekke ut setene når jeg ikke finner noe på Seatguru og Seatexpert? Og, er dette å regne som et OK businessprodukt? Hva med poengopptjening, regnes dette som Swiss som gir meg bra uttelling? Eller får jeg ingenting fordi PrivatAir ikke er *A-medlem? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Quote:
Men som vanlig er dette et produkt som er testet av Scanair/Flyprat (i Lufthansa-config): http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=33477 http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=32053 http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=18302 http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=32855
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 21-02-2011 at 11:49. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Tusen takk for info. og artige linker! Ser at det er omtrent som vanlig business, men litt roligere og enklere boarding/deboarding på grunn av færre pax. Noe mer støy enn større fly og bærbart underholdningsopplegg. Ser ut til å bli en annerledes erfaring i alle fall. Er vel en time lengre tur også, men det er bare bra mht. å få en times søvn ekstra. Får passe på at ungene mine på 8 og 10 år oppfører seg pent.
Last edited by BårdK; 21-02-2011 at 12:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Siden jeg etter bestillingen har lest så mye negativt om PrivatAir sammenliknet med ny biz-seter ønsket jeg å endre bestillingen fra LX18 til LX14 med A330-300. Siden jeg har J-billetter skulle det være gratis å endre, gitt tilgjengelighet. Sjekket tilgjengelighet og priser og fant nesten identiske priser, LX14 var faktisk 9 kr. billigere pr. pers. Følte meg trygg på at det bare var å ringe Swiss i Langtvekkistan og fikse det, men der fikk jeg beskjed om at endringen ville komme på kr. 20.000 fordi det ikke var flere J-billetter igjen på LX14. Så jeg ga opp.
Men etter å ha tenkt på saken ville jeg sjekke hva en avbestilling ville koste. Ringte på nytt Langtvekkistan og la frem saken min. Da fikk jeg plutsetlig beskjed om at det ikke var noe problem å endre uten kostnad, så lenge jeg også endret hele billetten (altså ikke bare fra ZHR-EWR (LX18) til ZHR-JFK (LX), men også OSL-ZHR, som forøvrig er samme flight (LX1211). Ergo endte det til slutt bra, men jeg har hatt noen samtaler med kundeservice hos Swiss og det er fryktelig vanskelig å hjelp til det ærendet man har. De er hyggelig nok, men det hjelper liksom ikke. Forsøkte også å velge seter på ZHR-JFK, men måtte gi opp da jeg ikke har noen mulighet til å sjekke hva som va ledig som er viktig når fire personer reiser sammen. Man kan tydeligvis sjekke og velge sete selv hvis man bestiller fra reiserbyrå eller via LH, altså bedre kundeservice om man bestiller hos andre. Forstå det den som kan. Så langt er jeg ikke imponert over Swiss, det eneste som mangler nå er at LX14 ikke har de nye biz-setene........
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SWISS First spørsmål. | SudCaravelle | Reiseforum | 11 | 05-03-2012 08:26 |
Spørsmål om LH med Swiss | L1011-500 | Reiseforum | 9 | 04-02-2012 21:28 |
Spørsmål ang. Swiss til MIA | Hermann SF | Reiseforum | 25 | 06-06-2011 16:48 |
SWISS/SAS USA - spørsmål. | SudCaravelle | Reiseforum | 11 | 26-03-2011 21:03 |