![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Da er det booket en reise til London med SK til TOS-OSL og BA fra OSL-LHR. Dette kom opp som rimeligste gjennomgående billett hos Via, så siden det er lenge siden jeg har fløyet med BA tenkte jeg å velge det alternativet. Mitt spørsmål er hvorvidt det er mulig å betale for en oppgradering. Jeg fikk en feilmelding når jeg gikk inn på BAs nettsted, med beskjed om å kontakte mitt reisebyrå vedrørende oppgradering. Det kan jeg selvsagt gjøre, men tenkte å spørre ekspertisen om hva de tror om mulighetene. BA-strekningen er i O-klasse (SK strekningen er i L).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
(Du får uansett 100% mil-opptjening i økonomi hos BA, også på O-klasse) God tur ![]()
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Jeg må kanskje se om jeg finner ut om jeg har BA-kort... ![]() Med flytting til England fra høsten kan det kanskje bli noen flere BA-turer. @Martin: Er det kun t/r som kan oppgraderes for en billig penge til biz? Last edited by TOS; 15-02-2011 at 23:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Stemmer...tok det for gitt at TOS kanskje skulle hjem samme veien også
![]()
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Eller er O-klasse-prisen på 245 NOK. På Expertflyer kan jeg se at den koster 550 kroner å endre, og at en endring også kan være en upgrade. Da kan du antageligvis kjøpe deg opp ved å betale det gebyret, samt prisforskjellen opp til billigste ledige biz-bookingklasse, som er C, som koster 7030 NOK uten avgifter. Regnestykket skulle da bli 7030-245+550=7335, pluss alt av skatter og avgifter ![]() Billigbiz selges i klasse R, men den krever at man flyr begge veger, og overnatter natt til søndag. Klassene D og I er også biz-klasser, men de dukker heller ikke opp når jeg søker på enveis, så antageligvis krever de også returflight. Så jeg ville satset på et tilbud i MMB - om det dukker opp. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Takk ellers for innspill fra både deg og Martin. Jeg er BA-amatør. Jeg kjøper definitivt ikke oppgradering til drøye 7000,-.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Et tips, kan dog være å være tidlig ute med innsjekk på nettet. Førsteraden i økonomi er konfigurert på samme måte som business. Det betyr bredere seter, samt at midtsetet på venstresiden er redusert til en 15-20 cm. bredde.
I tillegg kan du lukte maten forfra, og kanskje få et glimt av en champisflaske på tralla når de serverer bakerst ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kombinasjon SK/SN | Steinar | Reiseforum | 4 | 20-10-2016 13:50 |
Kombinasjon Y og C - Oslo-Orlando mars 2013 | Scanflyer | Reiseforum | 6 | 24-01-2013 16:04 |
Kombinasjon Europe Select og economy hos KLM? | litt-amatør | Reiseforum | 1 | 21-03-2011 22:50 |
AY og wideroe.no en dårlig kombinasjon? | OSLflyer | Reiseforum | 7 | 05-03-2009 09:18 |