![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Etter meget klabb og babb pga snø i Stockholm trengte jeg å bestille 2 enkeltbilletter med SAS i helgen. En OSL-ARN og en ARN-OSL. Begge 24t før avreise.
Det pussige er at hvert leg viste ca en slik pris: Economy 1784,- Economy Extra 1510,- Jeg booket den ene på torsdag og den andre på lørdag, så det var to helt separate events. Men det var da en artig liten "bug" til min fordel. Jeg fikk flere points, og i begge retninger en helt uspiselig mat for mindre penger. Knapt nok like elegant for SAS.
![]() |
#2 | |
Onkel reisende kekker
|
![]() Quote:
SAS' veier er uransakelige...
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Var dette på SAS sine sider eller gjennom et sted med firmarabatter? Erfaringsmessig med mine jobbreiser har jeg oppdaget at det er forskjell i rabattene avhengig av hvilken bookingklasse det er snakk om og at det kan slå ut endel på prisingen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Ununoctium
|
![]()
Dette var på SAS.no. Siden jeg bare hadde iPAD i hendene fikk jeg ikke TPC-bookingmaskinen til å virke.
Driver bare et lite konsulentfirma så jeg tror ikke det er så mye å hente for meg på å gnåle om bedre rabatt. Var forøvrig heller ikke logget inn med profilen min. Sånn for å ha nevnt det
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Sannsynligvis akkurat det han får! Skal la være å dra igang en diskusjon som sklir helt ut her..
Litt humor må vi jo kunne koste på oss en mandags ettermiddag?!
![]() |
#7 |
ScanFlyer Ununoctium
|
![]()
Ikke så mye. Men det var blandt annet dypfrossen pasta ut fra Stockholm. Det knaset når jeg satte bestikket i den. Pastarørene brakk pent i to med is inni.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg har også sett noen slike snodigheter tidligere. Det er vanskelig å forstå at det kan være riktig at dyreste økonomiklasse er dyrere enn billigste økonomi ekstra klasse.
Hva angår maten så hadde de vel ikke tid til å defroste pastaen på en så kort flygning... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Kan det ha noe å gjøre med at økonomi var så godt som utsolgt mens de på EcoExtra hadde en del ledige i laveste prisklasse? Ser ut som max-prisen på economy er ca 1700-og-et-eller-annet mens EcoExtra selges fra 1500-og-litt.
(Har sett det samme hos BA, billigere med restrictedbusiness enn flexeconomy)
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Noen med KVS el.l. kan sikkert dra opp prisene i en liste.
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
For de som skjønner seg på slikt:
[KVS Availability Tool 6.0.9/Platinum - Sabre: Fares/TVN/CA-STD] OSL Oslo Metro / Oslo Gardermoen NO = OSL TRF RYG [ENGM] ARN Stockholm Arlanda SE [ESSA] O/W Feb 2011-Jan 2012 Carrier From To Fare Cur AdvanceP Min Max Fare Basis/TD | Travel Period --------- ------ ---- -------- ---- -------- --- --- ----------------------------- SK OSL ARN 65 NOK *** ONOOWM SK OSL ARN 165 NOK *** TNOOWM SK OSL ARN 272 NOK *** LNOOWM SK OSL ARN 366 NOK *** KNOOWM SK OSL ARN 466 NOK *** UNOOWM SK OSL ARN 620 NOK *** WNOOWM SK OSL ARN 762 NOK *** TNOOWSM SK OSL ARN 815 NOK *** QNOOWM SK OSL ARN 968 NOK *** LNOOWSM SK OSL ARN 1016 NOK *** HNOOWM SK OSL ARN 1069 NOK *** KNOOWSM SK OSL ARN 1163 NOK *** UNOOWSM SK OSL ARN 1187 NOK *** BNOOWY SK OSL ARN 1216 NOK *** MNOOWM SK OSL ARN 1264 NOK *** WNOOWSM SK OSL ARN 1441 NOK *** SNOOWY SK OSL ARN 1441 NOK *** ENOOWM SK OSL ARN 1535 NOK *** QNOOWSM SK OSL ARN 1636 NOK *** HNOOWSM SK OSL ARN 1736 NOK *** MNOOWSM SK OSL ARN 1736 NOK *** DNOOWC SK OSL ARN 1754 NOK *** YNOOWY SK OSL ARN 1884 NOK *** ENOOWSM SK OSL ARN 1925 NOK *** CNOOWC SK OSL ARN 2297 NOK *** SNOOWSY SK OSL ARN 2598 NOK *** DNOOWSC SK OSL ARN 2699 NOK *** YNOOWSY SK OSL ARN 2893 NOK *** CNOOWSC YY OSL ARN 4004 NOK *** CIF YY OSL ARN 4004 NOK *** YIF Det kan vel se ut som at det er en billig B-klasse (jeg antar at det er Y, S og B som er økon ekstra som på Europarutene?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Y, S, B - eco extra
E, M, H, Q - economy (100% opptjening) Så kan du jo sammenlige reglene på eks. ENOOWSM (eco) med BNOOWY (eco extra) eller andre "omvendte" kombinasjoner så er det kanskje noen forskjeller. Ser også at de har en bussiness (DNOOWC) som er billigere enn economy (DNOOWC)
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ja, dette er ikke unikt for SAS. Det finnes dog værre eksempler ut i den store verden hvor enkelte selskaper selger dyreste økonomi like dyrt som dyreste business-klasse. Så når det er fullt i business, og nesten fullt i økonomi så betaler du i praksis for en business-billett og får økonomi-service.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
En pussig BA A320 | Fnate | Småprat | 10 | 02-01-2015 23:16 |
NAF Xtra kredittkort | kekker | Reiseforum | 6 | 17-03-2014 19:49 |
Pussig manøver. | N-3PB | Register- og ATC-Forum | 2 | 10-04-2011 05:45 |