![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Kåringen er foretatt av Haugen-gruppen som har vurdert mer enn 400 av landets hotellfrokoster. Seks kokker jobber hver dag med frokosten på Rica Nidelven Hotel. Kokkene har direkte kontakt med gjestene og lager f.eks omelett på bestilling. Alt av mat lages fra grunnen av av hotellets kokker, fra gravlaks til knekkebrød og skinker. Ønsker du kaffe står to baristaer klare. (og bare for å ha sagt det, jeg er inhabil...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg er ihvertfall 100% enig i den kåringa der, og jeg er ikke inhabil
![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Men alt snadder ryddes bort om sommern hos Rica, vet ikke hvordan helgene er.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Kender ikke hotellet personligt , men et godt morgenbord på et hotel er altså bare toppen. Bliver helt sulten bare ved at læse om det
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Superflyer
|
![]()
Nok engang kommer det beste fra Trondheim......
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Rica Ishavshotellet i Tromsø er ett lite hestehode foran på min personlige liste
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Frokost er en vederstyggelighet ! I alle fall om den serveres før 10. Men det er nå min mening. Forresten har de søndager på hotellet jeg befinner meg, Andels, Berlin, frokost til kl 13. Det er en pris verdt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Lurker
|
![]()
Rica Alta/Tromsø har ekstreme frokoster. Ulempen er at jeg spiser alt for mye. Hvem kan si nei til nylaget omelett eller ingefærsmoothie?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Norge er et uland på hotellfrokostfronten og det er en sensasjon om noen kan steke deg en omelett.
Var nylig i Manilla og på Sofitel Philippine Plaza var det minst 30 kokker fordelt på forskjellige serveringsøyer som lagde frokostspesialiteter fra forskjellige land. Det var bokstavelig talt hundrevis av spennende spesialiteter å velge mellom og de var klare til å lage deg hva som helst du måtte be om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2006
|
![]()
Har meget god erfaring med frokostene (og maten generelt) på Rica Hell hotell. God mat selv når de skal dekke opp til noen hundre folk i slengen.
![]() Norges verste hotellfrokost...? Antagelig på Norlandia Andrikken på Andenes. Etter en runde rundt matbordet gikk jeg på Narvesen i stedet... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Bor på hotell 4 dager i uken i Indonesia. Skal si jeg savner Norsk frokost!
Her er variasjonen ris eller nudler enten det er frokost, lunch eller middag ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Bolkesjø hotell er hittill den beste jeg har sett og smakt..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hadde forost på Rica Nidelven i dag kl. 09.15 og det var imponerende. perfekt eggerøre og røkt laks fra Vega, lam fra Snåsa, gårdsegg, perfekte maremelader, kaffe - helt utrolig!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
4-5 stjerners hotell i Asia er dog i en litt annen liga en de fleste andre. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Norsk hotellfrokost har generelt sett ikke noe å "skamme seg over" i forhold til mange andre steder.
Noe av det kjipeste jeg vet er "continental brakfast" og de wienerbrød-og-syltetøy-greiene de serverer nedover i Europa. For ikke å snakke om de hårreisende prisene de tar der det ikke er inkludert! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Egentlig synes jeg ikke hotellfrokost er noe stas i det hele tatt. Får like bra frokost på jobb, og bedre når jeg lager hjemme selv. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Rica Nidelven Hotel serverer fortsatt Norges beste frokost - faktisk for syvende året på rad!:
http://boarding.no/art.asp?id=51304 http://www.adressa.no/nyheter/trondh...cle6397269.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
SAS Customer
![]() Join Date: Dec 2010
|
![]()
"Norge er et uland på hotellfrokostfronten og det er en sensasjon om noen kan steke deg en omelett."
Dette er da ikke sant! Bor på hotell i Europa opp til 100 netter i år, og det er jammen triste og dyre saker som møter deg om du velger å spise frokost på hotellet! Norge er stort sett BRA i forhold! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hyggelig - og absolutt fortjent. Hadde noen netter der i mars og frokosten var utrolig bra - satt spesielt pris utvalget av kortreist mat som oster og spekemat fra gårder i Trøndelag.
Noe uland på hotellfrokost vil jeg ikke si Norge er - for det første er frokost som regel inkludert i Norge, det er ikke standard ute i Europa, hvor prisen også ofte ikke står i forhold til hva man får. Forøvrig så er frokosten på Rica Nidelven den beste jeg har opplevd, utifra hva jeg setter pris på, blandt hoteller både i Norge og utenlands. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norges beste flyplasshjemmeside? | Admiral Benson | Småprat | 7 | 18-02-2013 01:20 |
Norges beste flyplass | LCH78 | Flyforum | 1 | 27-04-2008 23:41 |
Studentjobb med Norges beste frynsegode? | Thomas | Flyforum | 11 | 26-05-2007 13:51 |
Norges beste utsikt over flyplass? | enml | Flyforum | 17 | 21-10-2005 15:51 |
Norges beste hotellfrokost | MD90 | Flyforum | 12 | 23-10-2004 11:13 |