![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ser ut som om SAS og SAS Braathens bruker hver sin handlingagent i Lisboa. Noen som vet hvorfor? Hvorfor bruker de ikke alle TAP som jo er partner i Star Alliance? TAP bruker forresten ikke SAS i CPH heller...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hvem bruker de i Lisboa?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
BU startet ruta til Lisboa før de ble SAS Braathens. Så da ble vell handlingkontrakten forhandlet frem av Braathens, og ikke av SAS.. Sikkert derfor Scandinavian Airlines og SAS Braathens har forskjellige handling agenter der... Vil tippe at SAS Braathens og resten av Scandinavian Airlines samkjører neste forhandlingsrunde i Lisboa, og velger samme aktør. Slik de allerede har gjort i Alicante og Malaga (om jeg ikke husker feil)
(Men nå flyr vell ikke SAS.dk og .se så hyppig på LIS?) Jeg husker fra i fjor at det ikke var United som handlet SAS på apron i ORD og EWR, så allianse tilhørighet har vist ikke så mye å si på handling siden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
SAS Braathens er det eneste selskapet i Scandinavian Airlines som flyr på LIS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Men SAS var jo store på LIS for en del år siden da de fløy med DC10 og 767...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ja - men det behøver man jo ikke like...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Jeg liker absolutt at tidene forandrer seg og det er en utvikling. Stagnasjon er ikke bra.
Nytenkning og utvikling er framtiden! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Jepp...Ola Pakke trangere plass ombord til en langt billigere penge. På samme måte som vi ser i dagligvarebransjen...trangere, mindre butikker med frossenmat!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Gleder meg til å bli pensjonist, sitte på en fortausrestaurant i Italia for bare å følge med på de forandringene jeg må eller har lyst/evne til...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Hilsen, Laurenz |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Guest
|
![]()
Når jeg fløy med BU OSL-LIS-OSL brukte de Portway jandling (Portveien handling)...og etter det jeg har hørt var det mye billigere og bedre en TAP handling
Og det er jo god nok grunn til IKKE å bruke TAP !! |
![]() |
![]() |
#17 | |
www.lch78.net
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#18 | |
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
![]() ![]() Jaja, fra spøk til Revolver! Det har jo blitt klare krav til kostnadskutt i flybransjen, så de har vel kjøpt handlingtjenester fra den rimeligste tilbyder. Men man kan jo spørre seg om hvorfor ikke Star Alliance ikke lager en kjedeavtale som sikrer at alle flyselskapene i alliansen bruker hverandre som handlingpartnere og til en konkuransedyktig pris. Man bør da ha et behov for å stå inne for at den servicen man mottar fra andre SA selskaper på handlingsiden tilsvarer den servicen eget selskap gir de øvrige. Eller hur? BF |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Guest
|
![]() Quote:
Man forhandler da fram ett Service Level Agreement som omtaler alt fra a-å ...'mer finnes på http://www.iata.org |
|
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Portveien gjorde absolutt en bra jobb - fikk til og med maskinen av på rute i motsetning til SGS i Oslo...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Alta-Lisboa med SAS og TAP (Gotogate) | Skipskatta | Reiseforum | 5 | 11-02-2013 12:29 |
BRAATHENS / SAS BRAATHENS / SAS NORGE 737 | OJB | Flyforum | 4 | 30-07-2007 11:25 |
SGS tar overpris på handling av SAS Braathens og SAS DK/SE | dash-7 | Flyforum | 37 | 01-11-2006 23:16 |
Første SAS-737 til SAS Braathens AOC | CK | Flyforum | 2 | 18-04-2005 12:33 |
Hvilke SAS fly har nå kommet inn under SAS Braathens AOC? | LTH | Flyforum | 8 | 04-04-2005 13:50 |