![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Då var resultaten ute:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Sitat fra Dueholm:
The year 2010 was an eventful one in which we tackled several major challenges, both expected and unexpected. Income before tax and nonrecurring items adjusted for effects of the ash cloud was positive in an amount of MSEK 265, with net income for the year totaling MSEK -2,218. The substantial nonrecurring items that were charged to earnings during the year were mostly anticipated events. By putting these nonrecurring items behind us, we can now devote our energy to looking forward and focusing on our core operations, which displayed a stable and positive trend. It is also important to note that we are now posting a significantly improved cash flow from operating activities, which is confirmation that through Core SAS we have created a platform and a good poition for the future. La oss håpe 2011 blir et bedre år - vi er klare! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Full krigsstemning på nrk nyheter i dag tidlig..
Men som Herlov siterer, det går jo heldigvis riktige veien, så får vi se hva ny mann ved roret kan få til i 2011. Jeg tror kanskje det er optimistisk å snu et 3 milliarders tap til overskudd på ett år, men så lenge vulkaner og fagforeninger forholder seg rolige er alt mulig! Samme sak fra NRK http://nrk.no/nyheter/okonomi/1.7499194 Quote:
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det komiske her, er at der angiveligt er nogen som er rystede over SAS regnskab.... Jamen sig mig følger man slet ikke med i hvad som foregår, alle med lidt forstand på luftfart, samt på økonomi, har forventet at SAS ville komme ud med et underskud i denne størrelsesorden.
Ja rent faktisk har de overrasket de fleste analytikere hvor forventningen lå på et underskud på 2-400 millioner større. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Om jeg ikke har lest helt feil, så var vel det aller meste av non-recurring items kjent på forhånd og dette er jo engangshendelser som nedskrivning av verdien av Spanair-aksjene, erstatningen til Norwegian, Cargo-boten etc. I posten "omstruktureringskostnader" ligger det mye forskjellig, men alt dette er water under the bridge - Dueholm har drevet skaprydning i 2010 og fått ut allle skjelleter i forkant av 2011 og ny CEO. Den underliggende driften ser ut til å være ganske ok, kostnadene er lavere enn for bare noen år siden og trafikktallene viser god vekst. Yielden er under press, men detter ikke så langt som konkurrentene, noe som viser at SAS klarer å holde litt igjen, og det lover bra for lønnsomhet i 2011.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Quote:
Nå må dere slutte å prøve snakke opp et drittresultat - sorry. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Cash flow fra operations er jo +232MSEK i 2010 mot -2342 i 2009, som jo må kunne sies å være en kraftig forbedring (nå husker jeg ikke i farten om det var noen spesielle ting i 2009 som kan forklare 2009-tallet). RASK er +3.9% i forhold til 2009, noe som også er positivt.
Unit cost er ned med 8.3%, men nivået er kanskje ikke helt der man vil være. Det er mulig jeg har regnet feil, men jeg finner en CASK på 1.04SEK som vel er ca 0.93 NOK. Dette er et stykke over f.eks. Norwegian, som vel har hatt en CASK på rundt halvparten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ja ikke så galt dette. Og når man i tillegg er før rute med Core SAS, så blir det vel sorte tall i år.
SAS er i skrivende stund ned 0,46% på børsen, og det tyder på at tallene er som forventet.
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Blot for at jeg ikke skal have skudt diverse i skoene af dig. Men når du nu spørger, så har jeg det fra analytikere, såkaldte "credit & investment research data reports", samt diverse finans medier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Quote:
http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article2078135.ece Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
"Ifølge estimater SME Direkt har innhentet var det i gjennomsnitt ventet et resultat før skatt inklusive spesielle poster på -183 millioner svenske kroner. Det var ventet restruktureringskostnader på 140 millioner kroner, melder TDN Finans." Dvs. gjennomsnittlig forventet tap var noen hundre milloner lavere enn realisert tap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Men bemærk iøvrigt at der her henvises til 4. kvartal, hvor ting som askesky m.v. vel ikke ligger ind under??? Iøvrigt deltager jeg ikke i endnu et SAS vs. DY opgør, så jeg trækker mig tilbage i denne omgang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Det er da ingen som har gjort dette til et SK vs DY oppgjør, så din siste setning skjønner jeg lite av. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() Det ser ikke så lyst ut dette her. Men, nå er 2011 godt i gang - la oss håpe at det driftsmessig blir et normalår slik at SK virkelig kan få vise om de er på rett vei! Dette må vel være et skjebneår! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
I anstendighetens navn får jeg vel si at jeg nevnte at CASK til DY var rundt halvparten av SK sin kostnad, men det var mer for å sette kostnadsreduksjonen i perspektiv (for å vurdere fremtiden til SK så er det jo slik at de ikke opererer i et vakuum...). Det var ikke ment som noe innspill til en SK-DY krig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det har vært en del skriverier om Spanair og hva SAS kan tape hvis Spanair skulle gå konkurs. SAS har vel garantert for 1,5-2 milliarder i lån til Spanair, og dette vil gå med i dragsuget hvis Spanair går konken, så vidt jeg skjønner.
Nå i januar fikk Spanair et pengebeløp fra den Catalanske(?) regjeringen, for å berge seg. I hvertfall er det det som kommer fram i media. Men dette må jo være ulovlig i forhold til EUs regler? Er det noen som har peiling på dette? Er det (som i SAS' tilfelle) snakk om en emisjon, altså at den Catalanske regjeringen har deltatt i en utskrivning av flere aksjer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
TOS får min fulle støtte her, det må være lov og sammenligne. Forøvrig så er jeg forundret over at det ene milliardtapet etter det andre snakkes bort så til de grader, noen vil faktisk ikke se realiteten at SAS taper enorme summer år på år.
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() Men dette er OT ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS Group Year-end Report January-October 2012 | Nils | Flyforum | 7 | 13-12-2012 05:35 |
SAS Group Year-end Report January-December 2011 | sail4fun | Flyforum | 24 | 09-02-2012 19:09 |
SAS Group*Interim Report January-September 2010 | sail4fun | Flyforum | 15 | 10-11-2010 20:33 |
Trip report til Helsinki 8.-10.jan 2010 | barca | TripReports | 8 | 07-02-2010 21:03 |
SAS Group Year-end Report January-December 2007 | sail4fun | Flyforum | 10 | 08-02-2008 01:08 |