![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Lufthansa virker å fortsette suksessen og opplevde i 2010 et rekordår
http://www.aftenposten.no/okonomi/article4022506.ece Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
For første gang i dag hørte jeg at Lufthansa kjørte reklamespot på Radio Norge. Så det er tydelig de vil satse. Har til sammenligning aldri hørt radioreklame fra andre utenlandske flyselskaper. Eller er det bare meg?
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Detta kommer til å bli bra, Norge og Norden er tydeligvis et mye bedre marked for Lufthansa enn det jeg hadde sett for meg!
Får håpe de får gjort noe med interiøret i A330 maskinene, de nådde liksom ikke helt opp til Swiss når jeg fløy fra MUC til BOM sist sommer.. Både seter og AVOD var ikke helt på nivået jeg ønsket meg, i reidarklassen vel og merke..
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Det er litt interessant det der. IC-produktet til LH er i mine öyne helt ok, men heller ikke mer. Jeg har flydd med deres slitte, gamle 747 et par ganger nå, og det er virkelig ikke bra. Likevel er reaksjonen fra kolleger og venner, "ååhh så du flyr med LH - ja det er jo det aller beste." Har LH fått mye gratis ift sitt varemerke rett og slett pga at selskapet er tysk? Man tenker automatisk BMW, Merc - og kvalitet, alt på stell! Min påstand er at LH får endel gratis - kanskje mer enn de egentlig fortjener....?
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Lave priser i kombinasjon med et forutsigbart produkt og et vanvittig rutenett gjør selvsagt Lufthansa veldig attraktive. Potensialet for å få mye for pengene - uansett hvor man reiser - er veldig stort hos Lufthansa, selv om f.eks. Economy-produktet på interkontinentale ruter er ganske gjennomsnittlig sammenliknet med andre selskaper. Lufthansa er vel dessuten et veldig godt merkenavn i Norge - langt mer kjent enn de fleste andre internasjonale selskaper og langt mindre belastet enn SAS og Norwegian.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er veldig positivt at LH fortsetter satsingen på Norge. Med mange avganger og gode connection-tider blir det effektivt å reise med dem, og når produktet i løpet av året også skal forbedres blir dette veldig bra.
Prisene de opererer med er også gode. Det er ikke vanskelig å booke billetter t/r i Europa helt ned i 11-1200 fredag-søndag, ettersom kampanjene kommer ofte og varer lenge. Kampanjene de har (og har hatt) på IC har også i de fleste tilfeller vært veldig gode, med priser som SWISS, AUA og KLM ikke kan matche. Økning i kapasitet kan også bety flere avganger. De satt jo inn Embraer 190/5 til MUC igjen, så vidt jeg vet tar disse færre enn 319/20 som de har brukt til nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Lufthansas største svakhet er kanskje Frankfurt-flyplassen, som sikkert en del nordmenn frykter mer enn f.eks. København og Amsterdam.
Quote:
Last edited by FlightDeck; 08-02-2011 at 11:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Vi kan jo lure på om dette fører til en dreining bort fra KLM/AF på det norske markedet.
Dersom LH tar stadig større markedsandeler, kan dette også slå positivt ut for SAS. Samme allianse, bonuspoeng osv... Blir spennende å se fremover! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Quote:
Last edited by Someone; 08-02-2011 at 12:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Når bruker LH E195 på OSL? Jeg så en tråd om dette tidligere, men jeg har aldri sett hverken på hjemmesiden deres eller noen andre steder en avgang satt opp med E195. Trodde det gikk mer i A319/A320 og av og til A321. Mellom OSL og FRA er avgangen fra OSL ved totiden ofte flydd med A321. De bruker vel alt fra 733 til A321 mellom OSL og FRA. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Flott at Lufthansa satser og gir økt konkurranse om kundene
![]() Europa produktet til Lufthansa er bra men utelukker dette selskapet når det gjelder langdistanse på økonomiklasse. Synes ikke slagordet til LH er noe tiltalende når sitter der uten beinplass og de har et kjedelig og lite variert underholdningssystem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Mellom OSL og FRA er avgangen fra OSL ved totiden ofte flydd med A321. De bruker vel alt fra 733 til A321 mellom OSL og FRA.[/QUOTE]
Alt fra B735 til A321 |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
LH på langdistanse i economy er nok ikke noe å skryte av, enig med deg i den. Har selv ingen erfaring med LHs bizprodukt men ser jo av tilbakemeldinger i tripreports her på forumet og andre fora som FT for den saks skyld at reisevante mennesker sitter med en ganske samstemt oppfatning, at den er moden for en oppussing. FRA er nok ikke den hyggeligste flyplassen i Europa, men personlig liker jeg MUC veldig godt (holder den på topp 3 listen over flyplasser i Europa sammen med ZRH og AMS). Man kan uansett ikke få "alt" på en gang men Lufthansa er ett merkenavn som jeg vil tro mange assosierer med forutsigbarhet og soliditet (profesjonalitet), og de har nok en gratisfordel når de er i samme allianse som EB-medlemmene her på bjerget. KL merker nok tysk konkurranse, spesielt på SVG, BGO og TRD |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Kan ikke tenke meg at KLM merker så mye til Lufthansas inntreden på TRD. LH skal fra slutten av mars fly 2 ganger per uke FRA-TRD-FRA. KLM skal fly 21 ganger i uken direkte AMS-TRD-AMS til sammenligning...
![]()
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Satt nå faktisk på med en 733 på LH 858 forrige fredags morgen....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Freedom of travel - Norge vs resten av norden | Mjolnir | Reiseforum | 5 | 09-05-2012 20:24 |
Norwegian: BGO basen vokser videre | BU662 | Flyforum | 1 | 20-06-2011 13:18 |
Farligere å fly i Norge enn i Norden | AirbusTrond | Flyforum | 11 | 08-02-2008 15:13 |
Continental vokser videre | Someone | Flyforum | 8 | 20-10-2006 13:23 |
Lufthansa flyr videre i + | sail4fun | Flyforum | 0 | 10-08-2005 08:39 |