![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2009
Posts: 218
|
![]()
Så på flightradar at SAS7398 tok en go-around.
Hva er som regel grunnen til dette? Det er verken dårlig vær eller føre nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
"Noe på RWY"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,187
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2009
Posts: 218
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2007
Posts: 280
|
![]()
Jeg kan komme på 5 faktorer for en missed appr.
1. Flyet kommer for høyt i forhold til "glideslopen" (glidebanen) 2. For høy fart inn mot RWY 3. Vindforhold på og rundt RWY. 4. Uforutsette ting kan også inntreffe at pilotene må foreta seg en missed app. 5. Glatt rullebane kan også forekomme i enkelte tilfeller. Jeg henvise også til at det er meldt mye vind her i landet nå i helga. Håper dette kan gjøre deg litt mere klokere hvorfor den valgte en missed app.? Eirik.
__________________
Fotoutstyr: Canon EOS450D. Canon EF-S 18-55mm. 1:3.5-5.6 IS objektiv Tamron AF70-300mm F/4-5.6 Di LD Macro 1:2 objektiv Upcoming flights: Ingen i nær fremtid. Last edited by LN-RPL; 05-02-2011 at 21:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2009
Posts: 218
|
![]()
Vind er ikke en faktor her i hvertfall.
Noe annet rart er at de overfløy 19L, surra litt rundt og landet på 01R mens alle andre landet på 19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,730
|
![]() Quote:
Digresjon: Opplevde det når jeg ventet på Madman og småflyet hans i sommer. Da var det enten inn på 01 og "kvitt problemet", eller så ville de "slitt" med ham rundt hele plassen og inn i køen på 19.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Røyneberg/Sola
Posts: 6,308
|
![]()
Har hørt at B737 med winglets sliter i kraftig sidevind mer enn B737
uten winglets. Noen som kan bekrefte det ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,297
|
![]()
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=64305
Her har du litt snacks om fly som ikke kommer seg ned på bakken når de egentlig skulle (i frykt for å bruke feil begrep ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2010
Location: Nordpolen
Posts: 565
|
![]()
Nå husker ikke jeg hvilke nummer som brukes til hvaslags-flight, men kan det ha vært en testflight? Har flere ganger opplevd at SAS overflyr én gang, for så å enten fly en circle for visual app til opposite rwy, eller legge seg bakerst i køen igjen.
__________________
meep meep ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,666
|
![]()
Nei. Dette var en charter fra Aqaba, 7000-serie rutenummer er jo også charter, test flights havner vel under 8000-serie rutenummer hvis jeg ikke husker feil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2007
Location: Jessheim
Posts: 101
|
![]()
Var en tur upp på vollen ikväll, såg att BA gjorde en go-around de med. Såg dock ingen anledning till varför...
Skulle även behövas lite bröyting upp dit^^ |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
NorFlyer Front Row
Join Date: Jul 2006
Location: FL410
Posts: 1,209
|
![]() Quote:
Last edited by 73H; 06-02-2011 at 07:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,777
|
![]() Quote:
en uten. Men det betyr også at den trenger mer rudder input for samme effekt. "Sliter" er vel å ta litt hardt i, jeg tror den har samme crosswind limit som en uten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2005
Posts: 561
|
![]()
Den sliter ikke, men den har 2 knops lavere limit enn en maskin uten WL.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2009
Location: Brussels, Belgium
Posts: 1,025
|
![]()
Kan jo også være noe så enkelt som at flyet som landet før ikke hadde kommet seg av banen. Ser ikke at det er nevnt over. Evt. feilmeldinger på systemet er vel også tilstrekkelig grunn for go-around.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Missed approach | engm-w | Småprat | 3 | 27-02-2013 22:47 |
Missed approach 01R | GF1 | Register- og ATC-Forum | 3 | 27-11-2010 10:07 |
LX J-klasse billetter. Rettigheter ved missed connection. | Hickok | Reiseforum | 31 | 31-07-2009 00:53 |