![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Var en tur til HEL 2 uker siden. Her er en veldig kort trip report...
Jeg satt på nødutgang. Hadde masse plass og nyttet flyet. Flyet kommer fra Spanair (dere kan se på bildene, at en del ting står fortsatt på spansk), og har en "Star Alliance" livery. Personlig liker jeg de andre KF sin 717 liveryene bedre. Det var ingen vann på toilettene, gjetter at ikke alt var funksjonnelt ennå... Kabinen er meget behagelig med mer plass en på Avro flyene. Bak i flyet bråker det litt, men det var ikke noe overraskende... Kabinen er hovedsaklig i god stand, mange nye paneler er på plass, men bordet mitt var ganske skittent... Den ene detaljen viser at flyet har hatt en lang liv tidligere... Tok vedlagte bilder med iPhonen, beklager dårlig kvaliteten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Herlig! Takker for fin foto/trip-report med MD-95 i fokus,
herlig maskin dette her spør du meg - men savner disse maskinene i Spanair.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Takk for at du delte disse bildene, skal ut å fly med KF og 717 om et par uker, så noen bilder som viser sånn ca hva man kan forvente seg er ikke å forakte
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Ikke vann og møkkete bord. Småting som trekker ned helhetsinntrykket, ja. Takk for bildene.
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Ser ut som om EC-KHX aka OH-BLN har kommit iväg till EMA för paint. Tror denna blir Star också. Jag hörde om att ZIM Aerospace och Blue1 hade kommit överns om nya stolar till 717. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Takk for rapporten. Blue1s 717-maskiner ser helt greie ut, men som forventet ikke noe å hoppe i taket for ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ok, da har jeg hatt en tur i denne maskinen (OH-BLP) og en av KFs RJ-85. Konklusjonen ble at beinplassen i 717 var helt grusom. Satt med beina kliint opp i setet forran i nesten 3 timer (og jeg er ikke så veldig høy rundt 1.82), mens på RJ-85 kunne jeg fint få en knytteneve mellom kneet og setet forran.
Men det kommer kanskje ann på hvor i flyet man sitter.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
3 av Blue1 717 har 120 stolar med 28" pitch efter rad 18. De tre andra har 115 stoalr med 31" hela vägen. Detta p.g.a brist på delar från tillverkaren av vissa paneler ombord. Detta kommer attkorrigeras med de nya stolarna!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Takk for informasjonen, jeg satt på rad 22 så det var nok derfor plassen var meget dårlig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Blue1 var herlig å fly når de opererte med Avro, 5 i bredden (avro er godkjent for 6 i bredden), god benplass og liten kabin som gav en avslappet atmosfære. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Ja, Blue1 har vel fortsatt seks Avro RJ-85 og disse skal ikke ut av flåten med det første. Fem av disse har 2-3-seating, mens det sjette flyet kommer fra Cityjet og har 3-3-seating. Det gikk nylig ut en annen Cityjet-maskin fra flåten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Blue1 717 for SAS - OSL S15 | Glenn | Flyforum | 4 | 06-01-2015 18:40 |
Blue1 717, Fases ut? (rykte) | Fokker-50 | Småprat | 21 | 29-06-2014 21:24 |
Boeing 717 till Blue1 | dolmo333 | Flyforum | 143 | 07-07-2011 20:58 |