![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Pressemelding:
Quote:
![]() Last edited by Jens W; 25-01-2011 at 15:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Jeg har tatt feil før, men stiller meg litt tvilende på hvor vellykket dette kommer til å være. Virker som om Skyways skal ta opp arven fra City Airlines og forsøker seg på en voldsom ekspanson for så å falle sammen. Så nyt det mens man kan...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Bra!
...men kun en tur/retur daglig på ARN-TRD? Det burde vært 2 daglige med morgen og ettermiddag/kvelsavgang hver vei. ![]() WF flydde jo 50 seters Q300 2 eller var det 3 daglige TRD-ARN med bra resultat. De måtte trekke seg grunnet mangel på fly. -Var det ikke?
Mvh Lars Tore Haugan Last edited by LTH; 25-01-2011 at 14:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jag känner mig väldigt "scheptisk" till Skyways satsning just nu. Som Someone säger, City klarade inte detta* med betydligt mer kapital i ryggen och jag tror nog att JZ snart går samma väg. Det kan dock ha med att göra att jag är skeptisk till bolaget som helhet just nu.
-------------- *Fotnot: City Airline hade storslagna planer på mini-hubs runt om i Sverige 2010. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Joda, men i forhold til det opprinneline planene deres er tingene endel redusert i ettertid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Er dette i samarbeid, eller konkurranse med SAS? 3 daglige til Bergen virker voldsomt, ettersom SAS sin ene avgang ikke akkurat er full, og Norwegian vel er i ferd med å legge ned sin rute (mener jeg å ha lest en plass).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Da Widerøe trakk seg så sa man at ruten gikk med overskudd isolert sett, men med dårlig flåteutnyttelse. Da er jeg med! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Synes det er spennende satsning jeg. Gode muligheter for å få nytt flyselskap og flytype i samlingen. Men jeg forstår skepsisen blant forumistene også. Men tror det er mange siddiser som hadde satt pris på en direkte-rute til Stockholm.
For øvrig ser det ikke ut som de nye flyvningene er lagt inn i booking-systemet til Skyways enda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det betyder även återtåg för EMB145 i Skyways flotta.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fint at det kommer nye flyruter til TRD/BGO/SVG. Ihvertfall de to siste stedene trenger flere flyruter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Skyways hadde byttet om informasjonen om avgangene til hhv Berling og Brussel og kom med en oppdatert pressemelding. Første post er oppdatert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Al held og lykke til Skyways med denne satsning - men personlig har jeg dog lille tro på Skyways i øjeblikket. De virker til at være i en mindre krise og famler efter en lønsom strategi - jeg tror ikke dette er vejen, men vi får se.
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kul satsning - måtte det gå bra!
Er det noe hold i ryktene om at NAS skal legge ned ARN-BGO? Hvis ikke, blir det jo en vanvittig (og usunn) konkurranse på ARN-BGO med SAS, NAS, Finnair og Skyways. Stavanger og Trondheim har jeg mer tro på.
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Enig i den analaysen. Bolaget har gradvis förlorat i styrka under ett antal år. Tveksamt om den här satsningen kan få Skyways på rätt köl inför framtiden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]()
Bergen har 30 direkteruter, SVG har 23 og TRD har 16.(-charter) Så det er vel TRD som trenger en direkterute mest.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Finnair skal fly fra TRD BGO SVG for Apollo | jameson82 | Flyforum | 34 | 14-01-2013 14:01 |
Finnair A330 till ARN/GOT/OSL/TRD/SVG/BGO | jikswoboB | Småprat | 3 | 15-05-2012 16:31 |
Skyways legger ned ARN-BGO | Glenn | Flyforum | 7 | 30-12-2011 18:09 |
Skyways starter BGO/SVG-GOT fra 31. oktober | MD90 | Flyforum | 1 | 16-08-2011 22:06 |
SPLITter nye flyruter fra BGO SVG TRD (2008) | BU595 | Flyforum | 0 | 19-09-2007 11:51 |