Flyprat


Go Back   Flyprat > Bilder & foto
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 24-01-2011, 05:34   #1
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,619
Boeing MOW Report 2011 - 787 Overload

Det er ikke så ofte gamle MOW får luftet kameraet for tiden,så julebordstid er høytid. Fikk lagt inn godt med spottertid denne gangen. og grunnet volumet, har jeg splittet i '787' og 'røkla'.

'ZA001' - eller Dreamliner 1 forfulgte meg gjennom helgen, og her er den under landing på BFI. Resten av bildene er tatt på Everett.







Air Indias første er akkurat ute av malerbua. Det er fire til i tett rekkefølge bak.



Alle tilgjengelige parkeringsplasser brukes og et knippe maskiner står også bak Future of Flght. Som denne JAL-maskinen.



Vet ikke hvem som skal ha denne hvite.



Alle maskinene har klomper på rundt 17.000 pund hengende i motorfestene. Grunnet motorenes høye verdi, vil man ikke ta levering av disse før det er nødvendig.



To maskiner fra Royal Air Moroc står bak den hvite.



ZA102 er den eneste 'produksjonsmaskinen' som er med i testprogrammet. Her under landing på Everett søndag. Rakk den akkurat etter en rask kjøretur fra Seattle.







Takk for titten!
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2011, 06:10   #2
Egenes
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2009
Location: I nærheten av Stavanger
Posts: 1,755
Default Re: MOW Report 2011 - 787 Overload

Veldig flotte bilder Andreas! Ser ut som at det er skikkelig tilrettelagt for spotting.

Vet du hvor mange maskiner som er klare, eller hvertfall ser klare ut? Ser ut som en del som står utendørs ihvertfall.
Egenes is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2011, 06:15   #3
pgaa
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2007
Location: Oslo
Posts: 2,540
Default Re: MOW Report 2011 - 787 Overload

Dette var fine bilder, hyggelig å se bilder fra BFI/Everett.
__________________
Hjemme bra - borte best / You'll Never Walk Alone
pgaa is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2011, 09:08   #4
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,312
Default Re: MOW Report 2011 - 787 Overload

Moro med så mange fine bilder av 787 maskina!

Det slår meg litt at den ser så liten ut. Hvis man skal sammenligne med andre Boeing maskiner, hvilken størrelse har den egentlig? Som en 767-200?

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2011, 10:30   #5
Vidar
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2010
Location: Skedsmokorset
Posts: 1,167
Default Re: MOW Report 2011 - 787 Overload

Kanskje den hvite får rød nese om ikke så lenge..........hehe

Vidar
Vidar is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2011, 11:07   #6
LN-SEK
ScanFlyer Gold
 
LN-SEK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Langt ut på landet
Posts: 1,434
Default Re: MOW Report 2011 - 787 Overload

Fine bilder MOW!

En annen ting som jeg har sett på webcamen er at det er utrolig mye dårlig vær på PAE. Det regner jo omtrent hele tida! Kan ikke være noe ideelt sted å gjøre arbeid ute på flightline med det været?
LN-SEK is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2011, 13:36   #7
Madman
ScanFlyer Gold
 
Madman's Avatar
 
Join Date: May 2007
Location: ENGM/Råholt
Posts: 1,977
Default Re: MOW Report 2011 - 787 Overload

Nice.

Hva er grunnen til at de har disse vektene hengende på motorfestene?
Madman is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2011, 13:58   #8
Ståle
Amatør
 
Ståle's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Midt i gryta
Posts: 2,004
Default Re: MOW Report 2011 - 787 Overload

Her var det mange godbiter fra Seattle og Everett, og det ser også ut til at det er snakk om gode spotterforhold på disse plassene!

110% Airbusfrie flystriper?
Ståle is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2011, 15:29   #9
grindstein
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2006
Location: Nannestad
Posts: 984
Default Re: MOW Report 2011 - 787 Overload

Dette var nesten som man kunne få orgasme av den wingfleexen til B787.

Mere bilder er du snill.
__________________
grindstein is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2011, 16:07   #10
Gandalf
ScanFlyer Silver
 
Gandalf's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Location: Os i Hordaland
Posts: 889
Default Re: MOW Report 2011 - 787 Overload

Quote:
Originally Posted by Madman View Post
Nice.

Hva er grunnen til at de har disse vektene hengende på motorfestene?
Jeg antar at det er for balansens skyld, ellers risikerer de vel at flyet setter seg på halen?

Mvh,
Gandalf is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2011, 17:26   #11
Blackhawk
ScanFlyer Molded
 
Blackhawk's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
Default Re: MOW Report 2011 - 787 Overload

Aj aj aj, heftig - takker for flotte og interessante bilder!
__________________
Mvh: Blackhawk
If it's a BOEING??, I'm NOT going!!...
Blackhawk is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2011, 18:27   #12
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,729
Default Re: MOW Report 2011 - 787 Overload

Quote:
Originally Posted by Egenes View Post
Vet du hvor mange maskiner som er klare, eller hvertfall ser klare ut? Ser ut som en del som står utendørs ihvertfall.
Når vi var der så var serienummer 28+29+30+31 på bygge-linja innendørs (hvis jeg ikke husker feil +/- 1). Står fem på Boeing Field, så det er en god gjeng på Everett. Mange av dem har ikke fått motor enda.

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Det slår meg litt at den ser så liten ut. Hvis man skal sammenligne med andre Boeing maskiner, hvilken størrelse har den egentlig? Som en 767-200?
Fysisk størrelse mer som en 767-300

Quote:
Originally Posted by LN-SEK View Post
En annen ting som jeg har sett på webcamen er at det er utrolig mye dårlig vær på PAE. Det regner jo omtrent hele tida! Kan ikke være noe ideelt sted å gjøre arbeid ute på flightline med det været?
De gjør lite arbeid ute, men de må jo parkere alle de 30 flyene som er (halv)ferdige en plass. Både på Everett, renton og BFI trekker e fly innendørs når de jobber med dem. De som står parkert er skikkelig pakket inn.

Quote:
Originally Posted by Madman View Post
Hva er grunnen til at de har disse vektene hengende på motorfestene?
Quote:
Originally Posted by Gandalf View Post
Jeg antar at det er for balansens skyld, ellers risikerer de vel at flyet setter seg på halen?
Ja, om de ikke umiddelbart går på halen så blir de hvertfall mer "normalt konfigurert" for vær og vind. Det var gust opp i 40 kts der en av dagene vi var i området. De som ser nøye etter ser også at nesehjulet er fortøyd i bakken.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2011, 21:12   #13
RWY 24
Legal Eagle
 
RWY 24's Avatar
 
Join Date: Feb 2010
Location: Oslo
Posts: 1,560
Default

For noen bilder!
RWY 24 is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2011, 21:23   #14
putzmeister
ScanFlyer Dusty
 
putzmeister's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Location: Nannestad
Posts: 4,767
Default Re: MOW Report 2011 - 787 Overload

Må si at disse maskinene imponerer meg, om den er vakker??? Vil jeg ikke svare på av egen sikkerhetshensyn Knallfine bilder som vanlig
__________________
MVH Stein Olsen

http://www.flickr.com/photos/56123975@N05/

Det finnes alltid en god grunn til å se på fly
putzmeister is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2011, 12:48   #15
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,619
Default Re: MOW Report 2011 - 787 Overload

Quote:
Originally Posted by Madman View Post

Hva er grunnen til at de har disse vektene hengende på motorfestene?
Det er for aa simulere tyngden av en riktig motor. Visstnok er dette noedvendig for at maskinen skal 'lagres under rette forhold'.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2011, 12:53   #16
fluxie
Flyprat fusentast
 
Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,288
Default Re: MOW Report 2011 - 787 Overload

Sier bare tusen takk jeg
fluxie is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2011, 13:04   #17
Madman
ScanFlyer Gold
 
Madman's Avatar
 
Join Date: May 2007
Location: ENGM/Råholt
Posts: 1,977
Default Re: MOW Report 2011 - 787 Overload

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Det er for aa simulere tyngden av en riktig motor. Visstnok er dette noedvendig for at maskinen skal 'lagres under rette forhold'.
Og da lurer jeg på hva som kan skje om disse ikke henger der? Blåser bort?
Madman is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2011, 13:34   #18
Farmer
ScanFlyer Crusty
 
Farmer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
Default Re: MOW Report 2011 - 787 Overload

Hvor mange maskiner er produsert så langt ?
__________________
Upcoming flights:

En liten flyoversikt siden 29/7-2006..
Simplicity is the ultimate sophistication, Leonardo Da Vinci

Farmer is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2011, 13:35   #19
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,619
Default Re: MOW Report 2011 - 787 Overload

Madman: Nei, det skal ha med belastningen paa vingestrukturen aa gjoere.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2011, 13:36   #20
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,619
Default Re: MOW Report 2011 - 787 Overload

Odd:
http://www.planespotters.net/Product.../787/index.php

Nummer 30-33 sto i fabrikken da vi var der.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
MOW Report 2011 - Røkla! LN-MOW Bilder & foto 20 05-02-2011 22:46
MOW Report 2011 - Røkla! - del 2 LN-MOW Bilder & foto 13 27-01-2011 07:59
MOW Report 2011 - The End LN-MOW Bilder & foto 3 26-01-2011 15:34
The MOW-report - Seattle 2011 LN-MOW TripReports 3 26-01-2011 08:56
De-DO-De-Da De-MOW-DO-Trip-report LN-MOW TripReports 11 13-11-2009 13:23


All times are GMT +2. The time now is 00:50.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.