![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fra www.dat.dk
Kvik kunde På foranledning af en opmærksom kunde er DAT i dag blevet opmærksom på at internetbilletsystem har en forkert afgift sats på lufthavnsafgiften i Københavns Lufthavn. Systemet har brugt satsen for udenrigsafgift på kr. 110,- selvom indenrigsafgiften er på kr. 67,- Bornholm er trods løsrivelsesbevægelsen indsats stadigvæk en del af Danmark og derfor har vi med omgående virkning ændret satsen til 67,- kr. Dette bevirker rejsens totale pris derfor falder med 43,- kr. for rejser fra København til Bornholm. Priserne bliver dermed endnu lavere med billigste pris på kun kr. 280,-excl payment fee for en billet fra København og fortsat kun kr 195,- fra Bornholm. Du kan således rejse for kun kr. 550,- absolut alt inklusiv for en returbillet. Men vi har begået en fejl og DAT tilbyder derfor kompensation til de passagerer der siden rutens start har indbetalt for meget i afgift. Ved henvendelse på info@dat.dk kan der fra dags dato bookes en billet fra København med en extraordinær rabat på kr. 75,- Denne rabat gives på alle afgange og på alle priser fra København til Bornholm og du får således kr. 30,- oveni for ulejligheden. Send en email til info@dat.dk med ønsket afgang hvor man vil benytte sin rabat samt oplysning om hvilken afgang man har rejst på tidligere, så vil DAT klare resten. Vi beklager meget fejlen. ______________________________________ Det vil med andre ord sige, at de kunder der har betalt en forkert afgift ikke får deres penge retur, de får alene en rabat HVIS de vælger at flyve DAT igen. Det er da vist lige lovligt meget Ryanairsk over den fremgangsmåde, men hva DAT samarbejder jo også med nordens Ryanair=NB så havd andet kunne man forvente |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er dette ikke decideret ulovligt ??
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
det var også min umiddelbare reaktion!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg vil også mene dette er ulovligt.
Selv har jeg en sag med Sterling, hvor vi imorgen skal rejse til Frankrig på to billetter til kr. 298,- pr. stk. Min kæreste er nu blevet forhindret og derfor henvendte jeg mig for at få skatter og afgifter tilbage på hendes billet. Altså ikke en annullering af billetten, da jeg stadig betaler selve billetprisen til Sterling. Dette ville de ikke tillade - jeg kunne annulere den for et gebyr på kr. 275,- og få 24 kroner overført til en konto hos Sterling. Ikke nogen særlig god deal når nu Sterling opkræver både stats- og lufthavnsafgifter, som de nu ikke skal betale og istedet putter i egen lomme. Iflg. Forbrugerrådet i Danmark (som jeg lige har talt med) skal flyselskabet tilbagebetale afgifter og lign. som de ikke selv har som udgift. Disse afgifter er opkrævet på vegne af andre og må altså ikke gå i flyselskabets lomme når man ikke benytter sin billet. Jeg ved godt det i dette tilfælde er en lille ting når vi nu kun har betalt 298,- kr. for billetten, men rent principielt kunne vi have betalt op til kr. 3.000,- for den - og når alt kommer til alt så er det jo Sterling der selv har bestemt billetprisen. Dvs. at ifølge Sterling vil man ikke engang kunne få afgifterne retur, hvis man f.eks. kommer for sent til sit fly på en dyr billet og ikke har annuleret senest 2-3 timer før afgang. Disse penge bliver Sterling ikke opkrævet når man ikke er med flyet og scorer altså selv gevinsten.... For mig betyder de 299 kroner ikke noget, men som nævnt er det mere en principsag at de ikke skal beholde nogle penge de er forpligtet til at tilbagebetale... Måske DAT med deres nye Sterling-samarbejde har lært lidt for meget af "Nordens Ryanair"....
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DN: Forsvaret betaler ikke for seg på norske flyplasser – Flyselskapene må punge ut | BraathensSafe1985 | Flyforum | 22 | 04-03-2018 12:56 |
Widerøe starter opp på Geiteryggen, men først DAT | LN-MOW | Flyforum | 144 | 08-06-2015 23:11 |
Ikke så gode bilder av A330, men men | Norwegian15 | Bilder & foto | 1 | 15-10-2010 00:44 |
Hos oss betaler du ikke ekstra gebyrer! | MartinL | Flyforum | 44 | 12-08-2009 12:42 |
Sterling vil ikke sætter priser ned når afgift fjernes | Guest | Flyforum | 6 | 07-11-2005 13:53 |