![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2004
Location: Somewhere near(-ish) OSL
Posts: 661
|
![]()
Tok turen over fjellet fra Oslo til Stavanger i dag med SK's 737-500 LN-BRO (Magnus Haraldsson). Hele veien fra rett bak framre dør og bakover mot framkant av vingen på venstre side så det ut som om det var gjennomført en omfattende reparasjon / "patching" av skroget. Er det noen som vet om denne maskinen har vært utsatt for en spesiell skade i sitt tidligere liv som har medført denne reparasjonen? Ble bare litt nysgjerrig når jeg så dette.
En annen ting i forhold til denne type "fixer": Må det tas noen spesielle forholdsregler i forhold til beregning av drivstoff-forbruk for fly som får denne type reparasjoner gjennomført, dvs. man innkalkulerer et høyere forbruk? Eller er effekten på drag og fuelburn ubetydelig? Skjønner at det kan være vanskelig å svare på dette uten å ha faktisk sett hva jeg prøver å beskrive, men jeg fikk dessverre ikke tatt bilde i farten. Last edited by SpotOn; 23-01-2011 at 21:56. Reason: Utvidet med et spørsmål til.. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hva er det med Skyways | Lennart | Småprat | 33 | 27-06-2011 11:02 |
Hva er det med CPH? | Giama3 | Flyforum | 14 | 24-11-2010 21:39 |
Tårnet, hva med det ? | LN-SEK | Flyhistorisk forum | 6 | 24-01-2007 18:28 |
Hva er det med SASBraathens | VC-10 | Flyforum | 6 | 02-12-2005 00:14 |
OT: Hva er det med nordmenn... | EB | Flyforum | 13 | 26-11-2004 06:22 |