Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 14-01-2011, 13:43   #1
afb
ScanFlyer Blue

Default Billetter til Bali

Hei! Jeg og en kompis planlegger å ta en tur til Bali til sommern. Har sett litt rundt etter billetter, og det eneste rimelige alternativet som jeg finner er med SAS og Qatar Airways til underkant av 7000kr.(per person). Prisen er forsåvidt bra nok, men jeg er litt overrasket av mangelen på alternativer. Er det genrellt vanskelig å finne rimelige billetter til Bali eller må man kontakte reisebyråer?

Har søkt på tilfeldige datoer i Juli, ettersom det er da vi mest sannsynlig drar.
Old 14-01-2011, 13:55   #2
Chaos Controller
ScanFlyer Blue

Chaos Controller's Avatar

Default Re: Billetter til Bali

Er vel vanskelig med selskaper med codeshare ned dit, alternativet vil jo vare aa kjoepe billett til Jakarta eller Kualalumpur (muligenes Singapore og Bangkok), og saa kjeope separat billett derfra til Bali
Old 14-01-2011, 17:58   #3
espenlok
ScanFlyer Blue

espenlok's Avatar

KLM flyr vel "direkte" til Bali med mellomlanding i Singapore, men det blir vel ikke nødvendigvis noe rimeligere enn det du fant. 7000 kr er jo ganske bra, synes jeg.

Det du kan vurdere er om du kan finne noe rimeligere til Kuala Lumpur eller evt. Bangkok, og så finne en kjemperimelig billett med Air Asia derfra og ned. Da kan man jo også legge inn en liten stopp i disse byene. Hvis du ikke vil ha en slik bystopp på veien; husk at det er ganske langt fra ordinær terminal i KUL til LCC-terminalen, så legg inn en god buffer.
espenlok is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2011, 18:05   #4
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Singapore Airlines og Cathay Pacific flyr også dit. Altså via Singapore eller Hong Kong.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2011, 18:09   #5
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Singapore Airlines og Cathay Pacific flyr også dit. Altså via Singapore eller Hong Kong.
Og Thai via BKK.

Vi har prøvd disse tre asiatiske til DPS og har hatt OK priser og gode opplevelser. To booket hos Orkide og to hos Wikstrøm.

ATH, SFO, NCE, ATH, ATH, BLR, ATH, MIA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2011, 18:16   #6
ENGM 911
ScanFlyer Rusty

ENGM 911's Avatar

7 laken til Bali i juli bør du slå til på. Det er faktisk rimelig. Jeg har familiær tilknytning i Indonesia og har reist dit utallige ganger og det er meget sjeldent jeg får tak i billetter til Jakarta for 7000,-. Mitt råd er å se bort fra å kjøpe ny billett i Jakarta eller Kuala. Det er lang reisevei og dumt å splitte opp reisen. Med andre ord, slå til men det bør dere gjøre nå for prisen vil garantert stige. "Selamat jalan" (god tur)
Old 15-01-2011, 11:39   #7
afb
ScanFlyer Blue

Takk for mange gode tips og råd! Vi endte opp på Swiss, SAS og Qatar med routingen OSL-ZRH-DOH-DPS-DOH-CPH-OSL. Var innom Qatar Airways sin egen hjemmeside og der fikk vi hele reisen for 6153kr t/r pr. pers.
Old 15-01-2011, 12:20   #8
Egenes
ScanFlyer Gold

Fløy fra SVG-NCL-DXB-KUL-DPS. SVG-KUL var med Emirates, og sistnevnte med Air Asia. Hjem var det DPS-SIN-KIA-KUL-DXB-NCL-SVG (med stop i SIN, KIA og KUL). Alle flybillettene ble 7000 kroner til sammen.

Ganske rimelig det.
Egenes is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2011, 11:03   #9
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

China Airlines via Amsterdam og Taipei kan man også finne til under 7k.
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2011, 08:27   #10
Basse-HAU
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by afb View Post
Hei! Jeg og en kompis planlegger å ta en tur til Bali til sommern. Har sett litt rundt etter billetter, og det eneste rimelige alternativet som jeg finner er med SAS og Qatar Airways til underkant av 7000kr.(per person). Prisen er forsåvidt bra nok, men jeg er litt overrasket av mangelen på alternativer. Er det genrellt vanskelig å finne rimelige billetter til Bali eller må man kontakte reisebyråer?

Har søkt på tilfeldige datoer i Juli, ettersom det er da vi mest sannsynlig drar.
Under 7000,- er en bra pris, alternativer er der vel så som så, vanligste fly der til ifra Europa ervel, China Airlines, Thai, Lufthansa, Eva Air og KLM. Og none sandkasseselskaper.
Bestillte reise til Bali for svigerinnen min i fjor og landet vel på en pris rundt 7000,- da med Chaina Airlines via AMS, China Airlines har vel ikke den høyeste komfort faktoren da
Basse-HAU is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2011, 08:36   #11
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Basse-HAU View Post
Under 7000,- er en bra pris, alternativer er der vel så som så, vanligste fly der til ifra Europa ervel, China Airlines, Thai, Lufthansa, Eva Air og KLM. Og none sandkasseselskaper.
Bestillte reise til Bali for svigerinnen min i fjor og landet vel på en pris rundt 7000,- da med Chaina Airlines via AMS, China Airlines har vel ikke den høyeste komfort faktoren da
Tviler på at China Airlines henger noe etter på komforten for dine europeiske alternativer. De kjører 32" på setene og så vidt jeg har forstått at mat, drikke, AVOD er hakket over vårt skandinaviske alternativ.

Misunnelig på resisen er jeg i alle fall.. Bali er perfekt på den tiden du drar.

ATH, SFO, NCE, ATH, ATH, BLR, ATH, MIA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules