![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]()
Et widerøe-fly på vei fra Bodø til Mo i Rana måtte i ettermiddag nødlande etter at flyet fikk beskjed om at bremsene ikke virket.
Kilde: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.7452708 Forige uke måtte et fly fra Widerøe nødlande i Bodø pga. motorsvikt. http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.7444228 Last edited by Trdfly; 07-01-2011 at 15:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Nå har det vel for lengst blitt slått fast at så lenge et fly ikke lander der det var planlagt så er det ei nødlanding (og at man kan kalle hvilket som helst stort fly for "jumbojet" hvis man vil).
Men i min kanskje snevre oppfatning av begrepet "nødlanding", så skulle man jo tro at hvis det er problemer med flyet mens det er i lufta som gjør at man må lande så raskt som mulig som er ei nødlanding. Bremsene brukes vel ikke mens flyet flyr? Så det mest ideelle her ville vel vært å ikke lande i det hele tatt! Men det er jo ikke noe alternativ, så da er det lurest å lande der rullebanen er lengst (og der man har base). Men "nødlanding"? Mnjtja... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ser ut som det er LN-WIO på filmen på NRK, men på ''er flyet i rute'' hos widerøe så står LN-WIL som flyet som skulle fly ruta. Så?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Med tanke på de indikasjonene som er i cockpit på dashen så var det vel kanskje anti-skid systemet som meldte en feil, med mindre de hadde hydraulikkproblemer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
- En maskin fikk problemer med hydraulikk i bremsesystemet. Det var derfor nødvendig at flyet måtte lande på en lang rullebane. Derfor valgte det å snu tilbake til Bodø og vi bad om å få gjøre en prioritert landing, forteller kommunikasjonsdirektør Richard Kongsteien.
http://www.an.no/nyheter/article5437119.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg kunne kansje skrevet Sikkerhetslanding istedefor Nødlanding
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Don't blame the messenger er det noen som sier.
![]()
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Så vidt jeg vet må de ha operativ anti-skid på kortbanene.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Widerøe-fly nødlandet på Skien lufthavn Geiteryggen | B738 | Flyforum | 0 | 19-06-2014 23:28 |
Widerøe med helårs nonstop mellom BGO og TOS og BOO | jb1 | Flyforum | 24 | 02-07-2013 08:39 |
Widerøe nødlandet på Værnes | Trdfly | Flyforum | 14 | 21-09-2012 09:49 |
Widerøe-fly nødlandet i Kirkenes | TG923 | Flyforum | 1 | 07-07-2006 01:03 |