![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,293
|
![]()
I dagens DN er det en helside om SAS sin tailstrike i Shanghai. Kostnad/tap 100 millioner kroner...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Ottestad/
Posts: 2,033
|
![]()
LN-RKF er ennå ikke i trafikk etter denne "tabben". 100 mill er vanvittig mye penger for en "tapsforretning" som Sas. Hvilke konsekvenser får det for pilotene ? Med den lønna de har så burde det være lov å anta at de kan å både lese og skrive ??
![]()
__________________
Upcomming flights:? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Med 3 mann foran der så er vel slikt utilgivelig ? selv om PVG vel er den stopover som er værst med tanke på ci/søvn/co tider.
Geir |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 1970
Posts: 1,245
|
![]()
hvorfor er PVG værre end f.eks PEK
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Shit happens.
![]()
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
|
![]()
Når kommer flyet tilbake i tjeneste?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 528
|
![]()
Det kan vell tenkes at pilotene fikk feil vekter fra bakkemannskapet? Og i såfall er var det en "redcap error" i stede for pilot error.... Bare spekulasjon, selvfølgelig..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Uansett kostbart for SAS. Har SAS forsikret seg mot slike hendelser? Hvordan har SAS klart seg med en maskin mindre i flåten....hva har blitt forsaket av ruter?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,293
|
![]()
Bra spørsmål! Kan man forsikre seg mot dette?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Så spørs det jo selvsagt hva en slik forsikring koster også.....
...men vil tro at dette er noe alle selskaper har lyst å forsikre seg mot... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,293
|
![]()
Har man forsikring så har vel "bonusen" blitt mindre etter en slik sak...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Ottestad/
Posts: 2,033
|
![]()
Dagens gode nyhet er at RKF kom tilbake fra reparasjon i Toulouse i går ettermidag. Den har allerede fløyet til PEK og er ventet tilbake i CPh kl 1815 LT.
![]()
__________________
Upcomming flights:? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
Forsikringsselskapene går jo ikke akkurat med underskudd for tiden..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
SAS hemmeligstempler ikke rapporten om tailstrike i Shanghai
Jyllands-posten skriver i dag om SAS' tailstrike i Shanghai den 24. august, hvor en Airbus 340 i forbindelse med take-off stødte halen mod startbanen, og måtte returnere til Shanghai efter at have reduceret sin vægt ved at dumpe brændstof. Årsagen til hændelsen var en indtastningsfejl, hvor flyets totale vægt blev opgivet uden brændstof, og der er dermed tale om en menneskelig fejl, hvilket også er blevet omtalt offentligt. Efter hændelsen blev der udarbejdet en intern rapport om forløbet, som er gennemgået for de kontrollerende luftfartsmyndigheder. Disse har ikke haft bemærkninger til hverken håndteringen af selve hændelsen eller den efterfølgende rapport med konklusioner. Dagens artikel i Jyllands-posten handler primært om, at SAS vil "mørkelægge flyuheldet", at rapporten om hændelsen er "hemmeligstemplet" og at det er op til bestyrelsen at beslutte, hvor store dele af rapporten der skal offentliggøres. Men den udlægning stemmer ifølge den øverst ansvarlige for sikkerheden i SAS, Lars Mydland, ikke overens med virkeligheden. - SAS har absolut ingen intentioner om at holde noget hemmeligt. Der står ikke noget i rapporten, som ikke tåler dagens lys. Vores bestyrelse har bedt om en gennemgang af rapporten, og det skal de naturligvis få - inden de kan læse om den i aviserne. Om en til to uger kan vi fremlægge indholdet i rapporten offentligt, til dem der måtte have interesse. Bortset fra navne er der ikke noget, der holdes tilbage. Vi er helt åbne omkring forløbet og de endelige konklusioner vi tager. Og det er desuden ikke et anliggende for bestyrelsen at bestemme graden af indsigt i hændelsen, den slags blander de sig ikke i, siger Lars Mydland, Accountable Manager i SAS.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Mener Ryanair er SAS store tabbe | BraathensSafe1985 | Flyforum | 12 | 29-04-2014 16:54 |
Kostbar krangel ob på VS | krølle | Flyforum | 0 | 28-10-2010 00:05 |
Kostbar måse for SAS. | LN-RPL | Flyforum | 2 | 16-02-2009 23:43 |
Kostbar Bombespøk | anders320 | Flyforum | 2 | 12-01-2008 10:12 |
General-tabbe av SAS Braathens | Trety | Flyforum | 1 | 03-06-2005 14:56 |